Premieră: noile BMW M4 Coupe şi M3 Sedan
12 Decembrie 2013, 06:21
A venit şi ziua în care BMW a dezvăluit oficial urmaşii familiei M3. Doar că acum bavarezii au şi Seria 4 în gamă, rezervată pentru caroseriile coupe şi cabrio, iar asta înseamnă noul M debutează ca M4 în versiune coupe şi M3 în caroserie sedan.
Noile modele renunţă la V8-ul de 4.0 litri al generaţiei precedente şi împart acum un benzinar TwinPower Turbo cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri, care dezvoltă 431 CP! Cuplul maxim ajunge la valoarea de 550 Nm şi este disponibil între 1,850 şi 5,500 rpm. Atât noul M3 Sedan, cât şi M4 Coupe, pot prinde prima sută în doar 4.1 secunde, dacă sunt echipate cu transmisia automată M-DCT cu 7 trepte.
Noile M3 Sedan şi M4 Coupe au slăbit cu aproximativ 80 kg în raport cu predecesorii lor, datorită motorului mai uşor şi a mai multor elemente de construcţie uşoară. Ambele modele beneficiază, spre exemplu, de plafon realizat din fibră de carbon.
Ţinuta de drum a noilor modele a fost perfecţionată prin serii lungi de teste pe Nurburgring, la care au participat şi piloţii BMW din DTM Bruno Spengler şi Timo Glock.
Vă mai amintiţi că, atunci când inginerii BMW ne dezvăluiau primele secrete despre pregătirea noilor M3 Sedan şi M4 Coupe, aceştia ne declarau că
modelele vor fi focusate spre a oferi plăcerea drifturilor şi a condusului spectaculos? Ei bine, iată că noile modele vin cu o funcţie numită
„Smokey Burnout”, care va permite celui de la volan să intre în drifturi superbe la viteze potrivite, până la un anumit unghi. Atunci când unghiul de
derapaj va deveni prea mare, sistemul va acţiona ambreiajul, astfel încât maşina să poată ieşi demn din episodul de drift. Simpla existenţă a unei astfel de funcţii, demenţiale pentru sobrietatea maşinilor de azi, ne face să ne îndrăgostim de noile M3 Sedan şi M4 Coupe de la prima vedere! Admirabil!
PiataAuto.mdIlie Toma
8
2,756
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
COMENTARII (22)
asdfasdfas
Altai, Mongolia
la 12 Decembrie 2013 - 10:42
nom nom, un m3 va rog :D
3
4
Junnior
Chişinău
la 12 Decembrie 2013 - 10:59
mmmm ce bune sunt....un M4 Coupe va rog :))
3
4
501STL
Chişinău
la 12 Decembrie 2013 - 12:53
arata perfect ambele,orice implicare in desing o sa fie in plus in afara de M performance,campioanea adevarate aceste M3/M4 ,le ador ,o sa imi fac tatuaj pe umarul drept un M4 :D
2
3
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 12:54
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
11
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 12 Decembrie 2013 - 14:05
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
9
1
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 14:31
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
10
1
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 14:31
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
10
1
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 14:35
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
11
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 12 Decembrie 2013 - 17:49
Roberte, recunoaste, nici nu citesti articolele si apoi comentezi niste aberatii. Cum poate sa-ti "scape" tie asa o oportunitate de critica?!
De ce nu vorbesti de inspiratie la articolele despre cum industria auto japoneza trece la turboaspirare?
Daca tot o faci pe expertul limbii romane, ai grija ce scrii: "s-au inspirat" nu e acelasi lucru cu "ori inspirat" ;)
1
5
Amator
Chişinău
la 12 Decembrie 2013 - 19:02
Tigan timpit!
2
6
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 20:10
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
1
Cyber
Briceni, Moldova
la 12 Decembrie 2013 - 20:57
"In timp problemele vor iesii la iveala" @Robert, pana vor iesi presupusele probleme de tine la iveala recunoaste ca trebuie sa le tratezi fara intarziere mai "intai" pe ale tale. Un sfat prietenesc;)

@Eugen0, prietene chiar ai potential:) ma intreb de ce nu pleci pe la americani sa lucrezi printre ingineri? Sunt sigur ca ar avea nevoie de experienta ta. Chiar ma mir cat de "prosti" sunt nemtii cand au calculat tot la aceste masini, asa gandesti? De ce sa nu le dai un sfat prietenesc dar iti irosesti cunostinata si nervii pe aici?

Sorry, daca ma refer la aceste masini chiar arata destul de bine... cel mai mult imi place coupe-ul. Cei ce sunt inca sceptici in privinta lor recomand sa mai rabdati putin... dupa sa vorbiti de probleme/neajunsuri sau altele. Ar fi mult mai bine asa, cred...

1
5
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 22:26
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 12 Decembrie 2013 - 22:50
Roberte, daca observi, intr-un singur comentariu ti-am adresat 3 intrebari de la 3 diferite teme. Nu ma chinui sa ma adresezi tie chiar la fiecare comentariu. De altfel se aduna prea multe comentarii off-topic.

Scopul meu e de a demonstra tie si altor vizitatori ce prostii vorbesti tu. Chiar daca cam toti aici stiu lucrul asta (se vede dupa numarul de dislike-uri), poate mai sint vizitatori noi si nu vreau ca sa te ia prea in serios.

Ca sa-ti fie clar, cind am vorbit de inspiratia industriei auto japoneze, a fost ceva ironic, Am vrut sa-ti arat cum aceeasi idee tu o intorci astfel ca sa critici germanii si sa lauzi japonezii, ceea ce demonstreaza lipsa de coerenta in gindirea ta.
Personal nu am nimic impotriva faptului ca japonezii folosesc inca pe larg motoarele aspirate natural si cutii de viteze cu 4-5 rapoarte. Au de cistigat la fiabilitate prin asta. Nemtii baga 2-3 turbine si cutii de 9-10 rapoarte si sufera la capitolul fiabilitate. Masinile japoneze si cele germane sunt adresate diferitor categorii de clienti si atita timp cit se cumpara si unele si altele, inseamna ca nici nemtii, nici japonezii nu fac ceva gresit.
2
6
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 23:25
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
9
1
Robert
Bucureşti, România
la 12 Decembrie 2013 - 23:26
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
9
1
Cyber
Briceni, Moldova
la 13 Decembrie 2013 - 00:59
Apropo, PA astept/am un "test drive" cu cel putin una dintre ele.
1
5
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Decembrie 2013 - 14:02
@Cyber . Masinile americane si cele nemțesti sunt diferite. Eu NU am zis ca nemții sunt prosti de tot. Dar ei fac un pic dr amageala ca sa cîștige clienți ( ca unii de pe aici ). Amageala se face la nivel dr "intelegere a tehnologiei" de catre persoane simple ( ca noi ). De ex:
Un motor turbo consuma mai putin - ( DOAR DACA MERGI CA O BABA )
Un motor turbo e mai eficient - relativ ( depinde de la motor la motor )
Asta e marketing.
Daca ai sa iai un om aleatoriu si ai sa-l duci intr-un salon auto si ai sa ii zici: ce alegi dintre BMW M5 și Chevrolet Camaro SS ? Omu o sa intrebe ce ?? - ce putere are, ce volum are motorul ( la capitolu tehnics). Și ce raspuns o sa primeasca pai uite M5 4.4 si 560CP iar SS 6.2 si 436CP.
-Ce consum au ? Pai SS cam 16-17 litri la suta dar bmw vreo 12-13. ( urban)
OMU EVIDENT O DA ALEAGA BEMVEU!! De ce ?
1.Din cauza ca el nu stia ca atunci cind obtii consum de 12-13 litri NU FOLOSESTI 560CP !! Daca forțezi motoru la MAXIM obții peste consumu lui SS !
2. Putere mare din volum mic! ( dar el poate sa nu stie ca stau 2 turbine pe M5)
3. Ca e bemve ( din auzite toti aleg bemve ca e germana ca e super tare)
4
1
Vetrici
Chişinău
la 13 Decembrie 2013 - 14:49
amatori sunt cei care comentează.
Marketingul nu a facut nici o greseală, cei care au bani pentru această mașină, știu bine ce vor și ce pot face cu ea.
din nou lipsă de Profesionalism și Neutralitate.
2
4
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Decembrie 2013 - 15:40
@Vetrici, yo ce am zis ca marketingu a facut greseala??
A avea bani nu inseamna a ști. Profesionalistule
4
1
Vetrici
Chişinău
la 13 Decembrie 2013 - 17:03
eu rîd cu 4 guri, Eugen, din cei care au bani minim mai au cîte una-două mașini. eu personal nu aș cumpăra din prima un M în viața mea.
Te simți cu musca pe fes?
apropo eu în mesajul meu precedent mam referit la Roberto Covali al nostru, care e expert în toate mașinile de pe fața globului, poate chiar și în OZN-uri (obiecte zburătoare neidentificate).
1
5
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Decembrie 2013 - 22:23
De ce m-as simti cu musca pe fes ?
2
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!