ANALIZĂ: Rezultatele anului 2013 aduc primele semne de stabilizare pentru Peugeot. Există şanse ca anul 2014 să devină unul de creştere viguroasă pentru marca franceză?
29 Ianuarie 2014, 09:31
Dependenţa mare de continentul European a mărcii Peugeot i-a luat pe nepregătite pe francezi în primi ani ai crizei economice globale. A urmat o perioadă dureroasă, în care francezii au trebuit să taie în carne vie, să se extindă spre teritorii neexplorate şi în acelaşi timp să facă eforturi supraomeneşti pentru revoluţii de inginerie şi design. Conceptele ONYX şi 5 by Peugeot au adus un nou suflu
al inspiraţiei romanciere franceze pe modelele Peugeot, iar modelele de serie precum Peugeot 508 şi 208 au preluat filosofia şi au transpus-o cu succes în realitate. A urmat şi o adevărată revoluţie inginerească, prin lansarea noii platforme tehnice modulare franceze EMP2 – un soi de platformă similară conceptual cu MQB-ul german. Iar ulterior francezii nu au întârziat să repună modelul lor de bază
pentru Europa – 308 – pe noua platformă modulară, chiar dacă au declarat că nu fac decât un facelift de mijloc de carieră. Soluţii consistente, deci, multe din care demonstrează un curaj aproape nebun de a opera schimbări atunci când mulţi ar prefera să-şi păstreze precauţia, chiar dacă anturajul e unul de declin. Dar ştiţi voi, cei care nu îndrăznesc, nu reuşesc. Şi se pare că anul 2013 aduce primele semne de însănătoşire viguroasă a mărcii Peugeot şi a rezultatelor
operaţionale ale acesteia, punându-se bazele unui 2014 cu o creştere încurajatoare.

Vânzările globale Peugeot în anul 2013 s-au situat la valoarea de 1,553,000 unităţi. E o scădere cu 8.7% faţă de anul 2012 şi la prima vedere s-ar părea că nu e un semn prea bun. Dar trebuie să spunem că pe la mijlocul anului 2012 Peugeot s-a conformat embargourilor internaţionale impuse Iranului, acolo unde francezii aveau o
uzină foarte puternică şi o prezenţă dominantă pe piaţă. Din păcate, conformarea politicilor internaţionale a însemnat ruperea unei „felii” de 144,000 de unităţi anual din totalul vânzărilor mărcii franceze. Astfel, cele 8.7% de declin pot fi puse în întregime pe seama renunţării la piaţa Iranului. Mai nou, însă, comunitatea internaţională a renunţat la o parte din sancţiunile impuse Iranului, iar dacă guvernul de acolo îşi va continua strategia de comunicare şi transparentizare în faţa comunităţii internaţionale, există şanse mari ca Iranul să reintre în circuitul economic mondial, iar Peugeot să poată reveni cel puţin partial în această ţară.
Chiar şi aşa, în 2013 Peugeot a înregistrat o creştere importantă de vânzări pe pieţele din afara Europei, de 10.9%, livrările din aceste regiuni cifrându-se la 674,000 unităţi. În Europa, pe fundalul unei pieţe încă foarte dificile, vânzările au scăzut cu 7.2%, până la 879,000 unităţi. Dar asta înseamnă că între timp Peugeot a reuşit să-şi reducă dependenţa de continentul european la 56.6% din totalul său de vânzări, or diversificarea pieţelor e o componentă esenţială pentru asigurarea viitoarelor creşeteri ale mărcii.
Peugeot se laudă şi cu câteva lansări foarte reuşite din ultimul timp. Modelul 208 este pe cale să depăşească 600 mii de unităţi produse de la lansarea sa pe piaţă, adjudecându-şi poziţia de lider la vânzări în segmentul său în mai multe ţări europene. Chiar şi versiunile mai extravagante 208 XY şi 208 GTi au avut priză la public, către sfârşitul anului trecut acestea totalizând peste 9,500 de unităţi livrate. Micuţul crossover 2008 a prins şi el extrem
de bine pe piaţă, reuşind să înregistreze peste 80 mii comenzi de la lansarea sa, în aprilie anul trecut. Noul 308 se vinde excelent, iar sedanul pentru drumuri rele şi pieţe emergente 301 s-a vândut în peste 67,000 unităţi în 2013, cele mai mari pieţe fiind Algeria şi Turcia.
Ei bine, cum are de gând marca franceză să îşi asigure creşterea viguroasă de care vorbeşte, în anul 2014? Noul 308 e o armă care abia a fost scoasă din teacă şi va strânge laurii în 2014. Pe lângă asta, francezii vor lansa pe piaţă şi versiunea break a lui – 308 SW. Mai mult ca atât,
proaspetele modele vor primi şi noi transmisii automate moderne, atât de necesare pentru cucerirea unui public mai pretenţios. Pe lângă asta, francezii promit şi o nouă lansare în segmentul A, acolo unde există acum modelul
107. Să fie vorba de un nou Peugeot 108? Hm..! Un astfel de model nou i-ar ajuta cu siguranţă pe francezi să recucerească piaţa europeană, în timp ce sedanurile compacte şi SUV-urile proaspete cuceresc restul lumii!
Şi uite că, atunci când eram gata să încheiem articolul de scanare RMN a sănătăţii mărcii Peugeot, francezii ne anunţă că vor lansa la Salonul Auto de la Beijing, din primăvara acestui an, un nou concept, numit Tribute to Sensations. Adică tributul senzaţiilor. Noul concept are rolul de a demonstra lumii întregi evoluţia limbajului actual de design al mărcii, iniţiat de conceptul Onyx, spre o nouă eră şi o nouă
formă, care se va regăsi pe viitoarele modele franceze. Modelele din viitorii ani, nu cele care îşi aşteaptă deja lansarea în lunile următoare. Iar asta ne confirmă că francezii reîncep a ţinti cu bătaie lungă şi şi-au regăsit inspiraţia de a evolua frumos, viguros.

Vă reamintim că Peugeot are un nou distribuitor oficial în Moldova, hotărât să-i imprime mărcii franceze o
creştere galopantă şi o poziţie de top
în preferinţele publicului autohton.
Mai multe despre modelele
disponibile în Moldova, preţurile lor,
dar şi despre distribuitorul oficial,
puteţi afla pe www.peugeot.md.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
3,039
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!