Mostră de inginerie radicală şi genială: Nissan a dezvăluit un nou motor de 40 kg şi 400 CP!
30 Ianuarie 2014, 13:19
Rareori se întâmplă ca o nouă realizare inginerească să surprindă într-atât de mult. Am putea spune pe bună dreptate că noua creaţie a celor de la Nissan are toate şansele să revoluţioneze motoarele interne mai mult decât oricare altă tehnologie dezvoltată până acum. Haideţi să vedem despre ce este vorba!
Nissan a dezvăluit acum un an un
bolid revoluţional pentru cursele
LeMans, numit ZEOD RC, care
venea cu o siluetă absolut
neobişnuită. Ghinionul a făcut ca acel
bolid să nu aibă şansa de a-şi mai
demonstra capacităţile în LeMans,
însă Nissan nu renunţă la ideea
siluetei lui şi a creat un alt bolid
similar pentru ediţia din acest an a
competiţiei. Doar că, de această
dată, bolidul are rolul de pioner în
demonstrarea unui nou sistem de
propulsie hibridă, dar mai ales a
motorului cu ardere internă DIG-T R
din componenţa acestuia. Anume
motorul ăsta pe benzină ne-a lăsat
cu gura căscată, pe noi şi pe oricine
are ocazia să afle un pic mai mult
despre el.

Pare un motor ireal, schiţat în visul vreunui inginer nebun. Dimensiunile lui, greutatea lui, puterea de care este capabil – toţi parametrii par de-a dreptul incredibili. E un motor cu un turbocompresor imens, iar arhitectura lui presupune doar 3 cilindri şi o capacitate totală de 1.5 litri. Întregul motor, cu tot cu compresor, sistem de lubrifiere sistem de admisie şi sistem
de evacuare realizat din fibră de carbon cântăreşte... doar 40 kg! Dimensiunile lui sunt la fel de impresionante – 50 cm înălţime, 40 cm lungime şi doar 20 cm lăţime! Şi acum ţineţi-vă bine, când veţi afla că motorul ăsta minuscul dezvoltă o putere de 400 CP la 7,500 rpm şi un cuplu maxim de 380 Nm! După cum declară creatorii săi, raportul de masă proprie la puterea dezvoltată – 10 CP per 1 kg – este mai mare decât a motoarelor din Formula 1!

O tehnologie atât de radicală nu a mai fost anunţată de niciun alt producător. Mai mult ca atât, Nissan va fi primul producător care va pune un motor cu 3 cilindri pe un bolid de motorsport!

Ei bine, iar după evoluţia din cursele LeMans a bolidului ZEOD RC, cu noul motor, acestea se va putea regăsi, cel mai probabil, şi pe primele modele de serie Nissan. Un posibil prim model care ar putea primi o versiune mai puţin puternică a noului motor ar putea fi viitorul concurent al Toyotei GT86 de la Nissan, bazat pe conceptul IDx!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
4
2,990
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (6)
Vetrici
Chişinău
la 30 Ianuarie 2014 - 13:32
WEEEEELLLLLL... din nou am avut dreptate...
0
0
Igor
Chişinău
la 30 Ianuarie 2014 - 14:26
100 de km resurs are?
1
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 30 Ianuarie 2014 - 17:13
sper sa fie o revolutie accesibila pentru oamenii de rind si sa nu ramina doar in LeMans
0
3
Robert
Bucureşti, România
la 30 Ianuarie 2014 - 21:34
Jos palaria. Daca Nissan ar scapa de aschia aia de Renault , totul ar fi si mai bine.
2
0
Mihail
Chişinău
la 31 Ianuarie 2014 - 10:00
da mare expert tre sa fii tu Robert sa spui asa ceva....

nissan sa aleat cu renault din niste motive si nu a fost impus de nimeni....

si credca cu aceasta aleanta au optinut ceea cesi doresc....

0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 3 Februarie 2014 - 04:08
Robert, sa nu uitam totusi ca motoarele 1.8 Dci de la Renault au ajuns si pe Mercedes ...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!