Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Poza istorică a zilei: Honda Accord, 1992-1998

24 Ianuarie 2014 - 16:29
Ilie Toma
Poza istorică a zilei: Honda Accord, 1992-1998
Această generaţie a lui Honda Accord a fost cea care, alături de Civic-ul acelor vremuri, a popularizat marca Honda în ţara noastră. Era a 5-a generaţie la număr în istoria numelui Accord, de fapt, dar puţini ştiu că era şi prima care se distanţase radical de versiunea americană a modelului cu acelaşi nume. Era primul Accord conceput pentru europeni şi construit în Europa, la uzina Honda din Swindon, Marea Britanie.

Designul modelului a fost semnat de Shigeo Ueno în anul 1990, şi a mai durat 2 ani până când modelul a fost dezvoltat şi transformat în realitate. Noul Accord nu venea cu o siluetă clasică de sedan pătrăţos, ci adopta linii mai fluide, în stil de fastback. Asta a determinat şi necesitatea apariţiei geamurilor triunghiulare pe lateral, în partea spate.

Astăzi vorbim de suspensia multilink spate ca despre un apogeu în lumea suspensiilor, capabil să ofere o manevrabilitate superbă, dar şi un confort desăvârşit. Dar Honda Accord venea încă în anul 1992 cu suspensie multilink pe puntea spate, oferită, evident, în toate motorizările. Acest substrat tehnic i-a garantat maşinii o manevrabilitate extraordinară, în ton cu valorile esenţiale ale mărcii Honda de atunci. Şi confortul la rulare era unul pe măsura aşteptărilor europenilor. Tocmai de asta, producătorul britanic Rover a încheiat un acord de colaborare cu Honda, prin care platforma tehnică a acestei generaţii a stat la baza lui Rover 600 Series. Englezii au oferit, în schimb, motorul lor diesel de 2.0 litri pentru Accord, într-o perioadă în care niponii nu se oboseau să dezvolte propulsoare diesel, mai ales că ele erau dorite numai în Europa. Celelalte motoare pe benzină – de 1.8 litri, 2.0 litri şi 2.3 litri – au fost de provenienţă Honda. Ulterior, pe unele pieţe a existat şi un motor de 2.2 litri. În luna noiembrie 1995 a fost anunţat şi un facelift pentru Accord, modelul primind o grilă frontală nouă şi noi blocuri optice, în pas cu noua filosofie de design, anunţată între timp de Civic.

Au fost modificate uşor şi blocurile optice spate, iar la interior cel de-al doilea airbag, al pasagerului din dreapta, a devenit standard. Modelul a fost produs până în anul 1998.

Acest Accord a rămas cu siguranţă în mintea multor pasionaţi de Honda ca unul din cele mai confortabile şi mai reuşite modele produse vreodată de Honda. Zicem reuşite pentru că, în ciuda construcţiei extrem de complexe a suspensiei spate chiar şi pentru zilele noastre, ea s-a dovedit a fi extraordinar de fiabilă, alături de întregul substrat tehnic al maşinii.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (14 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter