A apărut în 1991 şi a fost prima generaţie a modelului, dar şi-a început nomenclatura de la litera F. Şi asta pentru că predecesorul său, Kadett, ajunsele la E cu ultima sa generaţie, iar Astra a vrut să păşească pe urmele succesului său ca un continuator moral demn.
Şi i-a reuşit! Astra F a fost extrem de populară într-un număr imens de pieţe ale lumii, graţie simplităţii, practicismului, designului bine gândit şi costurilor mici de exploatare şi reparaţie. A fost disponibilă în caroserie hathback cu trei şi cinci uşi, break, dar şi versiune decapotabilă. În ţara noastră versiunea break, numită oficial Caravan, s-a bucurat de o
popularitate deosebită mai ales pe piaţa vehiculelor la mâna a doua. Modelul a beneficiat de un facelift în 1995, atunci când au fost introduse şi motoarele Ecotec. În Germania Astra F a fost produsă până în 1998, însă modelul şi-a continuat viaţa până
în 2002 cu numele Astra Clasic, fiind produs în Polonia şi Turcia. ŞI ca să vezi, încă Opel Astra F avea o versiune
experimentală cu propulsie electrică, numită sugestiv Astra Impuls!