Poza istorică a zilei: Volkswagen Passat B3
29 Ianuarie 2014, 17:22
Astăzi vă delectăm cu un alt model
care a fost superpopular în ţara
noastră – Volkswagen Passat B3,
sau, mai pe înţelese, Passat de
generaţia a 3-a. Mulţi jurnalişti i-au
reproşat lui Volkswagen că a
folosit platforma lui Passat
B6 pentru noul B7,
şi chiar şi
noi am făcut-o. Dar trebuie să ştiţi că Volkswagen a făcut-o de multe, multe, ori, chiar şi în anii ’90. Passat B1 a împărţit platforma cu B2, eroul nostru Passat B3 i-a donat măruntaiele şi lui B4, B5 a evoluat în B5+ şi tot aşa până astăzi.

Dar să revenim la Passat B3. El a fost lansat la începutul anului 1988 şi marca o trecere la un nou limbaj de design, care se vroia a fi un soi de tranziţie de modernizare de la formele rectangulare ale anilor ’70 şi ’80 la cele „naturale” ale anilor ’90. Elementul său
de recunoaştere l-a constituit calandrul, sau, mai bine zis, lipsa acestuia şi plasarea dominantă a emblemei pe zona centrală frontală a maşinii. Eh, era şi asta o mostră de evoluţie inginerească – motoarele Volkswagen evoluaseră într-atât încât nu mai aveau nevoie practică de acea gură de aer a calandrului superior, rămânând activă doar zona inferioară a barei de protecţie, pe unde putea pătrunde aerul pentru a răci radiatorului maşinii. Alte mostre
tehnologice fascinante pentru acea vreme erau posibilitatea dotării opţionale a maşinii cu sistem automatizat de climatizare şi cea a dotării, la fel opţionale, cu suspensie pneumatică pe puntea spate, care mai avea şi gardă la sol auto-ajustabilă!

Passat B3 a fost prima generaţie care a devenit disponibilă pe teritoriul SUA. Modelul a fost produs până în 1993, când a fost înlocuit de Passat B4.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
6,833
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (15)
FIFA
Chişinău
la 29 Ianuarie 2014 - 17:29
cel mai bun passat
0
1
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 29 Ianuarie 2014 - 17:53
Acum nu-s prea multe,dar cu vreo 7-8 ani în urmă erau foarte populare.
0
1
dima
Chişinău
la 29 Ianuarie 2014 - 18:01
prima masina pe care am conduso cind abia primisem carnetul, atunci imi parea cea mai buna masina din lume:)))))
1
3
Igor
Chişinău
la 29 Ianuarie 2014 - 18:02
Dima, fix asa si la mine :))
0
2
Vlad
Chişinău
la 29 Ianuarie 2014 - 18:09
Tatal meu a avut o masina de asta, argintie ca in imagini... A fost o masina buna si iubita in familie :)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Ianuarie 2014 - 19:45
Un koleg de facultate a adus asa aparat din Germania ku vreo 10ani in urma. Deci, este un VW Passat B3 GT 2.0litri 16valve si 136CP din anul 1993 (ultimul an de productie)... cel mai tare ma impresionat optiunile de care dispune, toate din uzina: servodirectie, toate 4 geamuri electrice, oglinzi electrice, trapa electrica, lacat centralizat, 2 AirBag-uri (sofer+pasager), clima automata, CD-changer cu 6discuri, bord computer.

Sa va zik un caz recent: ma uitam pe "drive.md: intr-o zi la Peugeot-uri... am dat peste asa o "gluma" a celor de la Peugeot: "Peugeot 205 anul 1989 c ugeamuri electrice si oglinzi electrice" si "Peugeot 107 anul 2011 cu geamuri actionate manual si oglinzi la fel manuale"... sa fim seriosi, traim deja in secolul 21... americanii aveau in anii '50 cutie automata si servodirectie, dar noi cei de acum inka ne jukam ku "vislele" la geamuri...
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Ianuarie 2014 - 21:04
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
Mihail
Chişinău
la 29 Ianuarie 2014 - 21:48
iaca si Robert sho vinit in siri dupa udaru de la cap....
1
9
Robert
Bucureşti, România
la 30 Ianuarie 2014 - 13:41
@Mihail, te-ai trezit din beutura? Shezi bland....
2
0
501STL
Chişinău
la 30 Ianuarie 2014 - 15:16
ehe,prima mea masina a fost vw passat b4,cam tot asta masina ,2.0 benzin 1994 ,un tanc pentru drumurile noastre,unicul minus care il stiu la masinile estea si care ma deranja totdeauna erau miinerele de din afara,totdeauna se rupeau,ba nu se deschideau,si cele noi made in china mai bune nu erau,in rest superba masina,puternica,incapatoare......
0
4
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Ianuarie 2014 - 23:16
Alifonso: da da da.... boala lor grava minerile usilor si spoilerul fata care il anina mereu si la multi lipseste, fapt ce duce la suprainkalzirea motorului
0
1
501STL
Chişinău
la 30 Ianuarie 2014 - 23:46
VB_1One haha nu stiam ,la b4 era putin altfel bumperul si cu incalzirea nu am avut de afacere,pe unde am mers cu ea te uiti si nu iti vine a crede ca la general o masina poate trece,era inalta ,si motor bun,urcam orice bordure cu ea :))))) eh cu tema asta mati facut sa imi fie dor de ea,sa se produca o asa masina acum o cumpar primul :*
0
2
501STL
Chişinău
la 30 Ianuarie 2014 - 23:51
ah da toate patru ferestre actionate electric ,la fel si oglinzile + incalzire,aer conditionat si 2 airbaguri..................cea mai mare gluma a fost atunci cind dupa vreo jumatate de an un prieten mia deschis ochii cum se pornesc farurile anticeata ,pin atunci credeam ca is niste sticle butaforice :D,da in spate nici nu stiam ca este asa ceva :D
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Ianuarie 2014 - 22:38
Alifonso: da da... B4 e mai inalt, dar ku B3 toate denivelarile le aninai ku bara din fata.
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 1 Februarie 2014 - 00:36
Mama Omida a precizat ca totdeauna o deranjau manerele din afara fiindca se rupeu mereu, ba nu se deschideau, si cele noi made in china mai bune nu erau .Nu va jucati cu mama Omida!
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!