Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Poza istorică a zilei: Volkswagen Passat B3

29 Ianuarie 2014 - 17:22
Ilie Toma
Poza istorică a zilei: Volkswagen Passat B3
Astăzi vă delectăm cu un alt model care a fost superpopular în ţara noastră – Volkswagen Passat B3, sau, mai pe înţelese, Passat de generaţia a 3-a. Mulţi jurnalişti i-au reproşat lui Volkswagen că a folosit platforma lui Passat B6 pentru noul B7, şi chiar şi noi am făcut-o. Dar trebuie să ştiţi că Volkswagen a făcut-o de multe, multe, ori, chiar şi în anii ’90. Passat B1 a împărţit platforma cu B2, eroul nostru Passat B3 i-a donat măruntaiele şi lui B4, B5 a evoluat în B5+ şi tot aşa până astăzi.

Dar să revenim la Passat B3. El a fost lansat la începutul anului 1988 şi marca o trecere la un nou limbaj de design, care se vroia a fi un soi de tranziţie de modernizare de la formele rectangulare ale anilor ’70 şi ’80 la cele „naturale” ale anilor ’90. Elementul său de recunoaştere l-a constituit calandrul, sau, mai bine zis, lipsa acestuia şi plasarea dominantă a emblemei pe zona centrală frontală a maşinii. Eh, era şi asta o mostră de evoluţie inginerească – motoarele Volkswagen evoluaseră într-atât încât nu mai aveau nevoie practică de acea gură de aer a calandrului superior, rămânând activă doar zona inferioară a barei de protecţie, pe unde putea pătrunde aerul pentru a răci radiatorului maşinii. Alte mostre tehnologice fascinante pentru acea vreme erau posibilitatea dotării opţionale a maşinii cu sistem automatizat de climatizare şi cea a dotării, la fel opţionale, cu suspensie pneumatică pe puntea spate, care mai avea şi gardă la sol auto-ajustabilă!

Passat B3 a fost prima generaţie care a devenit disponibilă pe teritoriul SUA. Modelul a fost produs până în 1993, când a fost înlocuit de Passat B4.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (7 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter