Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Citroen C4 Cactus: ideile trăsnite franceze iau conturul unui model de serie

10 Februarie 2014 - 13:03
Ilie Toma
Citroen C4 Cactus: ideile trăsnite franceze iau conturul unui model de serie
Vă mai amintiţi de conceptul Citroen Cactus Concept? MicroSUV-ul cel cu pernuţe de aer pe lateral, menite să amortizeze fără urmări obişnuinţa francezilor de a parca prin contacte directe ale maşinilor? Ei bine, acum nebunia aia a devenit model de serie, iar pernuţele au fost păstrate!

Sistemul de pernuţe poartă denumirea de „Airbump” şi francezii ne promit că el se va dovedi extrem de practic în viaţa cotidiană, răspândindu-se ulterior pe mult mai multe modele. Pernuţele mai au, însă, şi rol estetic, aducându-i noului C4 Cactus un aer superb de original şi jucăuş! Noul model francez îşi cucereşte ocupanţii şi cu un plafon panoramic, însă eşuează impresionant la ingineria geamurilor portierelor spate. Designerii francezi au vrut să-i păstreze aspectul original al maşinii şi au refuzat să separe geamul portierei de aici printr-o şină uzuală, făcând posibilă retragerea lui în interiorul inferior al portierei. Au ales, în schimb să păstreze geamul integru, iar asta a anulat o funcţie elementară, de deschidere a geamului. Da, Citroen C4 Cactus nu-şi va putea deschide geamurile uşilor spate în mod clasic, în locul mecanismului firesc fiind montate mecanisme de deschidere în stil „ferăstruică”, asemeni celor de pe micuţul C1.

Soluţia aleasă pentru blocurile optice frontale e şi ea una foarte originală. De fapt, există două perechi de blocuri optice, cele superioare având rol de LED-uri de zi, în timp ce funcţiile esenţiale de iluminare sunt înglobate de blocurile optice inferioare, încadrate în pernuţe de air, fiind astfel protejate.

Originalităţile nu sfârşesc nici la interior. Pasagerii faţă nu au scaune individuale, ci o canapea integră, pe toată lăţimea maşinii. Frâna de mână a fost mutată mai înainte şi mai jos, la centrul maşinii, iar poziţiile cutiei de viteze automate vor putea fi selectate prin apăsări de butoane pe consola centrală.

Noul model francez e construit pe platforma lui Citroen C3 şi Peugeot 208, cântărind doar 965 kg la gol, cu 200 kg mai puţin decât un hatchback C4. Cu o lungime de 4.16 metri şi un ampatament de 2.60 metri, C4 Cactus beneficiază de capacităţi de trecere bune datorate unghiurilor de atac şi degajare foarte îndrăzneţe. Însă aşteptările de offroader pot fi anulate din start, întrucât noul model francez nu poate avea nici măcar opţional tracţiune integrală, fiind dotat cu motoare mici şi compacte, precum benzinarul de 1.0 litri şi 3 cilindri, care va livra 81 CP sau 108 CP. Vor fi oferite şi motorizări diesel eHDI (91 CP) şi BlueHDI (99 CP), ultima având un consum mixt de doar 3.1 litri/100 km! În pofida indisponibilăţii tracţiunii integrale, Citroen C4 Cactus are şanse foarte mari să devină un model îndrăgit în segmentul crossoverelor, datorită originalităţii conceptuale. Noul model francez va debuta public la Salonul Auto de la Geneva.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (20 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter