Poza istorică a zilei: Audi 80 B4 (1991-1995)
24 Februarie 2014, 17:02
Pastila istorică a zilei de azi vă aduce în vizor un alt model extrem de popular în Moldova, mai ales la sfârşitul anilor ’90 – începutul anilor 2000. Şi Audi 80 B4 şi-a obţinut un loc bine meritat printre maşinile indestructibile ale vremii, graţie unei fiabilităţi remarcabile.

Ca şi în cazul lui VW Passat, Audi 80 B4 a fost, de fapt, un facelift major al lui B3, păstrând acelaşi substrat tehnic, dar aducându-l la un nivel perfecţionat. Deşi platforma tehnică era aceeaşi, ea a fost alungită pentru B4, cu mici modificări la suspensia spate. De fapt, construcţia acesteia s-a dovedit a fi atât de durabilă, încă unele exemplare şi-au trăit întreaga viaţă de exploatare fără a avea vreo intervenţie de reparaţie aici!
În 1991, atunci când a fost lansat, Audi 80 B4 aducea un design modernizat exprimat mai ales de unirea calandrului cu capota, într-un profil mai proeminent şi aripi mai evazate. În acei ani o evoluţie remarcabilă era considerată şi adoptarea barelor de protecţie vopsite în culoarea caroseriei, întrucât generaţia B3, dar şi mulţi concurenţi de pe piaţă, încă mai aveau bare de protecţie din plastic nevopsit. Audi 80 B4 a pus un accent mai mare şi pe calitatea materialelor de interior, făcând pentru prima dată concurenţă serioasă rivalilor de la Mercedes-Benz şi BMW, în ciuda faptului că modelul Audi venea cu tracţiune faţă, iar concurenţii săi – cu tracţiune spate. Ulterior versiunile
quattro au completat oferta celor de la Audi şi au făcut din Audi 80 B4 unul din cele mai respectate modele ale segmentului în acea perioadă.
Sub capota lui Audi 80 B4 puteau fi găsite motoare cu 4 cilindri în linie, un motor cu 5 cilindri în linie şi chiar două motorizări V6, de 2.6 şi 2.8 litri. Amatorii de diesel puteau opta doar pentru motorul 1.9 TDI, de 90 CP, cu injecţie directă, sau pentru turbodieselul cu aceeaşi cilindree, dar cu injecţie mai simplă, care dezvolta 75 CP. Clienţii puteau opta şi între mai multe forme de caroseriei – sedan sau break, care purta numele tradiţional de Audi 80 Avant, iar versiunile coupe şi decapotabilă dezvoltate pe baza modelului purtau numele B3 Coupe şi Cabiolet.
Succesorul modelului s-a descotorosit de numele 80 şi a adoptat noua nomenclatură, fiind botezat Audi A4. Noul A4 debuta la sfârşitul anului 1994, însă vânzările au pornit abia în prima parte a anului 1995.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
10,618
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (13)
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 24 Februarie 2014 - 17:10
Bochka,o mașină frumoasă pentru anii săi,la capitolul tehnic stă la fel de bine.
0
7
Igor
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 17:23
pe mine tare ma rupe rucika de la koropka TARE miticutza pentru vremea ei... vitezele cik-cik se schimbau... hadavaya deam nu mai zic... si amu moale... dupa 20 de ani...
0
4
Igor
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 17:25
la logan si in 2013 rucika are jiumate de metru... fuu
0
4
FIFA
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 18:24
ohohohhohohohohoho primele impresii, prima masina pe care am conduso, cite peripetii....un unchi o are din 1995 pin in ziua de azi, 1,8s....din cite stiu s/sport....ceva nemaipomenit pentru timpurile celea........mai mult decit o masina...
0
4
Rene
Brăila, România
la 24 Februarie 2014 - 21:13
Foarte bună mașină, socrul meu are una din 1993, roșie break ca în imagine și merge foarte bine, suspensia e moale și îmi place tare mult servodirecția ... volanul îl întorci cu un deget, lejer! De-ar fi la fel de trainice și mașinile din ziua de azi.
0
3
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 21:15
Mi-am setat poza nr. 5 ca wallpaper pe desktop. :)
0
3
Victor
Chişinău
la 25 Februarie 2014 - 10:41
Tatăl meu are Audi 80 B4 1994 - probleme aproape nu are, motorul probleme nu face, caroseria - nici urmă de corozie, însă suspensia, contrar comentariilor precedente, este foarte rigidă. Poate cineva știe care poate fi problema? În rest mașina-i foarte frumoasă și proporționată după părerea mea. Plus, mai este o versiune cu caroseria B4 - S2 sedan, foarte rară, în conlucrare cu Porshe desigur, dar arată foarte bine.
0
2
Mihai
Chişinău
la 25 Februarie 2014 - 11:58
Am mers pe acesta masina din 1995, 1.6 benzin,pot sa zic ca volanul e foarte usor,suspensia destul de buna pentru drumurile noastre,masina este spatioasa pentru marimile sale
0
2
Iulian
Floreşti, Moldova
la 25 Februarie 2014 - 23:21
igor și tu din păcate în 2013 nu-ți cunoști bine limba și vorbești ca un țigan, un cuvânt într-o limbă, altul în alta, fuuuuuuuuu
5
1
Igor
Chişinău
la 26 Februarie 2014 - 07:09
eu ini cunosc limba...si poate mai ghini ca tine... ce mleati iar se leaga lumea de scrisu meu? n-ai alta treaba aici pe site decit sa-mi faci observatie? i-auzi ca un tigan... 70% din moldoveni asa vorbesc, inseamna ca toti vorbesc ca tiganii?

inca unu s-o gasit sa-ni dee lectii de gramatica pe PA... pipets
2
1
Iulian
Floreşti, Moldova
la 26 Februarie 2014 - 08:39
da se vede cât de bine ți-o ”cunoști” din felul cum scrii, da 70% din moldoveni și poate mai mult vorbesc ca tine, ca țiganii de se sucesc urechile cînd vă auzi, mai ales cînd e vre-un rus prin preajmă, care nimic altceva nu gândește, decât că moldovenii sînt un popor incult, fără caracter și demnitate națională care plutesc încotro îi duce apa, ca peștele mort.
0
1
Igor
Chişinău
la 26 Februarie 2014 - 13:11
bravo, nota 10./.. amu du-te si zii asta la invatatoartea de limba romina... as tzi puna 10 ... nii da-ni pashi
2
0
FIFA
Chişinău
la 26 Februarie 2014 - 22:11
baaaiiiiiiiii patlajika
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!