Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Poza istorică a zilei: Audi 80 B4 (1991-1995)

24 Februarie 2014 - 17:02
Ilie Toma
Poza istorică a zilei: Audi 80 B4 (1991-1995)
Pastila istorică a zilei de azi vă aduce în vizor un alt model extrem de popular în Moldova, mai ales la sfârşitul anilor ’90 – începutul anilor 2000. Şi Audi 80 B4 şi-a obţinut un loc bine meritat printre maşinile indestructibile ale vremii, graţie unei fiabilităţi remarcabile.

Ca şi în cazul lui VW Passat, Audi 80 B4 a fost, de fapt, un facelift major al lui B3, păstrând acelaşi substrat tehnic, dar aducându-l la un nivel perfecţionat. Deşi platforma tehnică era aceeaşi, ea a fost alungită pentru B4, cu mici modificări la suspensia spate. De fapt, construcţia acesteia s-a dovedit a fi atât de durabilă, încă unele exemplare şi-au trăit întreaga viaţă de exploatare fără a avea vreo intervenţie de reparaţie aici! În 1991, atunci când a fost lansat, Audi 80 B4 aducea un design modernizat exprimat mai ales de unirea calandrului cu capota, într-un profil mai proeminent şi aripi mai evazate. În acei ani o evoluţie remarcabilă era considerată şi adoptarea barelor de protecţie vopsite în culoarea caroseriei, întrucât generaţia B3, dar şi mulţi concurenţi de pe piaţă, încă mai aveau bare de protecţie din plastic nevopsit. Audi 80 B4 a pus un accent mai mare şi pe calitatea materialelor de interior, făcând pentru prima dată concurenţă serioasă rivalilor de la Mercedes-Benz şi BMW, în ciuda faptului că modelul Audi venea cu tracţiune faţă, iar concurenţii săi – cu tracţiune spate. Ulterior versiunile quattro au completat oferta celor de la Audi şi au făcut din Audi 80 B4 unul din cele mai respectate modele ale segmentului în acea perioadă.

Sub capota lui Audi 80 B4 puteau fi găsite motoare cu 4 cilindri în linie, un motor cu 5 cilindri în linie şi chiar două motorizări V6, de 2.6 şi 2.8 litri. Amatorii de diesel puteau opta doar pentru motorul 1.9 TDI, de 90 CP, cu injecţie directă, sau pentru turbodieselul cu aceeaşi cilindree, dar cu injecţie mai simplă, care dezvolta 75 CP. Clienţii puteau opta şi între mai multe forme de caroseriei – sedan sau break, care purta numele tradiţional de Audi 80 Avant, iar versiunile coupe şi decapotabilă dezvoltate pe baza modelului purtau numele B3 Coupe şi Cabiolet.

Succesorul modelului s-a descotorosit de numele 80 şi a adoptat noua nomenclatură, fiind botezat Audi A4. Noul A4 debuta la sfârşitul anului 1994, însă vânzările au pornit abia în prima parte a anului 1995.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (12 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter