Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Supertest Fiat Doblo Panorama: ce verificări sunt recomandate înaintea unui drum lung?

28 Februarie 2014 - 16:15
Ilie Toma
Supertest Fiat Doblo Panorama: ce verificări sunt recomandate înaintea unui drum lung?
Ne despart mai puţin de 24 de ore de momentul în care vom urca la volanul lui Fiat Doblo Panorama 1.3 Diesel Multijet şi vom porni spre Salonul Auto de la Geneva, combinând călătoria până acolo şi înapoi cu un super test de de eficienţă şi fiabilitate a modelului italian. Înaintea unui drum de aproximativ 5,000 km, am trecut pe la centrul de deservire autorizat FIAT în Moldova şi am făcut o inspecţie detailată maşinii, recomandată înaintea unui drum lung.

Maşina cu care vom călători are doar câteva luni din momentul fabricării şi are doar 4,000 km la bord. Primul service programat ar trebui făcut la tocmai 15,000 km, deci am putea, de fapt, să călătorim spre Geneva şi înapoi cel puţin de două ori fără a a face vreo deservire programată. Dar distribuitorul oficial FIAT în Moldova, AutoCentrul Elita 5, a fost deosebit de amabil de a ne oferi o deservire completă înaitne de termen, şi o inspecţie minuţioasă a maşinii, doar pentru a ne asigura că pornim la drum la bordul unei maşini în stare tehnică perfectă.

Deci, anvelope de iarnă există. Vom verifica neapărat şi presiunea în anvelope, pentru ca ea să fie conformă celei recomandate de producător. Presiunea corectă în anvelope e crucială pentru un consum optim, or noi ne ambiţionăm să atingem 5.0 litri/100 km per total!

Deschidem capota şi reprezentantul centrului de deservire scoate filtrul de aer de acolo, prin care motorul îşi curăţă aerul pe care îl „inspiră”. În cele 4 mii de kilometri parcurşi, filtrul iniţial nu a reuşit să adune prea mult praf, în ciuda condiţiilor autohtone de exploatare, dar oricum primim un filtru nou. Apoi este scurs uleiul din motor şi scos filtrul de motor. Filtrul este înlocuit cu unul nou, iar în motor încap alte 3.2 litri de ulei de motor Shell Helix Ultra 5W30. Lichidul de răcire a motorul se încadrează în limita de jos a normalului, dar cei de la centrul de deservire ne mai suplinesc rezervorul pentru a atinge limita de sus recomandată. Ni se toarnă şi lichid de parbriz de iarnă, pentru că suntem, totuşi, la hotarul dintre iarnă şi primăvară. Cu asta, treaba de sub capotă ia sfârşit. Motorul diesel Multijet e pregătit pentru super test.

Maşina este ridicată din nou pentru o verificare minuţioasă a suspensiei şi a direcţiei. Sunt verificate toate braţele de stabilizare, bucşele, braţele coloanei de direcţie. După cum era de aşteptat pentru o maşină cu 4 mii de kilometri parcurşi, toate sunt în stare perfectă. Ultimele verificări ţin de elementele de iluminare şi sistemul electric al maşinii. Toate perfecte din nou.

Bifat! Verificarea tehnică a fost trecută cu brio de Fiat Doblo Panorama. Maşina primeşte acum ultimele logo-uri aplicate pe caroserie şi este pregătită pentru a porni la un drum frumos, prin cele mai diverse peisaje.

Şi totuşi, vrem să vă cerem părerea Dumneavoastră! Întotdeauna când ne îndreptam spre Salonul Auto de la Geneva mergeam fără a avea mari opriri tocmai din Chişinău spre Geneva. Acum, Fiat Doblo Panorama ne dă nişte semne de întrebare, dacă nu ar trebui oare să avem vreo noapte de pauză programată undeva, pe traseu, pentru a ne destinde puţin. E spaţioasă maşina, dar nu promite un confort tocmai excelent la drum lung. Deci, ce ne sfătuiţi Dumneavoastră? Ar fi bine să facem o pauză de o noapte pe traseu sau credeţi că Fiat Doblo Panorama e suficient de confortabil încât să ne ducă neobosiţi la destinaţie, în Geneva?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (34 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter