Tot mai aproape: provocări imense în super testul de eficienţă şi fiabilitate FIAT Doblo – vom reuşi?
24 Februarie 2014, 14:54
Vă anunţam săptămâna trecută despre intenţia noastră de a combina, în acest an, călătoria către Salonul Auto de la Geneva cu un super test de eficienţă şi fiabilitate cu Fiat Doblo. Ei bine, astăzi vrem să vă spunem mult mai multe despre ceea ce promite modelul italian în fişa sa tehnică, dar şi despre ceea ce ne propunem noi să
atingem în această călătorie de peste 5,000 km, pe care urmează să o începem la sfârşitul acestei săptămâni.

Confort de drum lung?

Mmm... Ei bine, Fiat Doblo Panorama are un habitaclu imens, cu spaţiu suficient pentru cinci pasageri. Scaunele acestuia, însă, nu sunt tocmai moi şi pufoase, aşa cum ar fi, de exemplu, la bordul unui sedan familist. De aceea ne gândim, pe de o
parte, că spaţialitatea modelului, alături de spaţiile vitrate mari, ne va face călătoria mai plăcută, dar în acelaşi timp profilările mai modeste ale scaunelor ar putea să ne dea dureri de... spate. Cel de la volan va avea de suferit cel mai mult din cauza lipsei cotierei centrale, or noi întotdeauna am crezut că aceasta e necesară, mai ales la drum lung. Dar până acum am avut ocazia să conducem în călătorii lungi doar maşini cu cotiere şi niciodată fără, de aceea această călătorie fie ne va convinge cu desăvârşire de necesitatea acesteia, fie ne va arăta că viaţa poate fi frumoasă şi fără ea la bord.
Nenumăratele spaţii de depozitare din habitaclu şi portbagajul încăpător ar trebui să ne facă viaţa mai uşoară la bord, dar totuşi cel mai mult contează dacă maşina ne va putea menţine o prospeţime fizică bună pe parcursul miilor de kilometri pe care îi avem de făcut la bordul ei.

Cât de fiabilă?

Ei bine, călătoria noastră va trece prin foarte multe peisaje – de la drumurile avariate după iarnă ale Moldovei, până la cele un pic mai bune ale României. Vom traversa România spre direcţia Iaşi, Vatra Dornei, Cluj, Oradea, iar asta înseamnă că vom avea de traversat munţii României prin regiuni cu o mulţime de viraje şi serpentine, care ne vor solicita la maxim turaţiile motorului şi rezistenţa frânelor. Fiat Doblo Panorama nu e tocmai maşina cu care ţi-ai dori să treci asemenea zone, mai ales dacă eşti pasager, dar noi vom încerca totuşi să vedem cum se poate descurca modelul italian în asemenea ipostaze extreme. Apoi, prin Ungaria cea aproape lipsită de dealuri şi văi, ritmul de condus va fi unul mai lejer, şi sperăm că anume acolo să ne îmbunătăţim cifra de consum. Vom trece prin apropierea Budapestei, apoi ne vom îndrepta
spre Austria, trecând pe lângă Vienna şi ulterior Salzburg. Dacă ne vom simţi prea istoviţi să continuăm drumul, am putea să ne oprim undeva prin Austria pentru o pauză mai lungă. Ulterior vom merge în Germania şi apoi Elveţia, unde vom duce modelul nostru în zone rupte din cele mai frumoase tablouri naturiste. Din nou prin munţi, dealuri şi viraje. Şi abia apoi ne vom îndrepta spre Geneva, spre marele Salon Auto.
Ştim că avem sub capotă un motor turbodiesel Multijet de 1.3 litri, care a demonstrat în cariera sa o fiabilitate de invidiat. Dacă am fi pornit la bordul unui model italian cu 15 ani în urmă într-o asemenea călătorie, la sigur ar fi trebuit să luăm şi o trusă cu scule cu noi. Dar astăzi lucrurile par să fi evoluat mult mai mult, astfel încât italienii ne asigură că modelele actuale au o fiabilitate de invidiat. Ultima
generaţie Panda a fost într-adevăr un etalon la acest capitol, poate inclusiv datorită simplităţii construcţiei. Noi ne punem un scop cât de poate de simplu şi clar: Fiat-ul nostru nu trebuie să aibă niciun singur rateu pe întreg parcursul călătoriei. Şi nu vorbim doar despre defecte care ne-ar împiedica să ne continuăm drumul, ci inclusiv şi despre eventuale mici defecte sau disfuncţionalităţi. Vrem o funcţionare perfectă de la Fiat Doblo Panorama şi sperăm să o avem, ca să putem spune cu o mai mare certitudine dacă promisiunile italienilor de fiabilitate modernă se adeveresc.
Cât de eficientă?

Ei bine, motorul diesel de sub capota maşinii noastre dezvoltă 90 CP la 4,000 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 200 Nm la 1,550 rpm. Propulsorul e cuplat la o transmisie manuală cu 5 rapoarte, ceea ce ne sugerează deja ideea că s-ar putea să ducem dorul unei a 6-a trepte pe autostrăzile europene. Viteza maximă promisă de producător ajunge la doar 156 km/h, deci sprinturi foarte rapizi nu vom putea face. Totuşi, producătorul promite un consum urban de 6.0 litri/100 km, unul extra-urban de
4.3 litri/100 km şi unul mixt de 4.9 litri/100 km. Noi vom merge prin foarte multe localităţi în România, apoi printr-un regim extra-urban curat în Ungaria, apoi vom alerga maşina la viteze mari de autostrăzi, şi vom avea ulterior mai multe scurte episoade de condus urban în Geneva, cu porniri de dimineaţă a motorului rece. Logic ar fi să ne orientăm spre un consum global aflat undeva la mijlocul valorii mixte şi urbane, deci vreo 5.4-5.4 litri/100 km. Noi însă sporim provocarea şi ne setăm o ţintă de consum mult mai îndrăzneaţă, de 5.0 litri/100 km! Vom reuşi oare să atingem un asemenea
consum? Voi ce credeţi, e posibilă obţinerea unei asemenea cifre pentru Fiat Doblo Panorama?

Fiţi cu ochii pe calculatorul online de bord!

Redacţia noastră a decis să sporească şi mai mult intriga şi a
creat o paralelă online a calculatorului de bord al lui Fiat Doblo Panorama, disponibil acum în compartimentul special, dedicat Salonului Auto de la Geneva şi super testului de distanţă lungă, iar în curând şi pe prima pagină a site-ului. Actualizările datelor acestuia vor fi efectuate periodic datorită unei aplicaţii iPhone,
dezvoltată de redacţia noastră, iar Dvs. veţi putea vedea, astfel, întotdeauna ultimul oraş parcurs, numărul de kilometri parcurşi până la un anumit moment şi consumul mediu global înregistrat până la acel moment. Veţi şti întotdeauna unde ne aflăm, câţi kilometri parcurşi avem şi mai ales ce consum real înregistrăm şi cum evoluează acesta pe parcursul călătoriei!

Deci, Dvs. ce credeţi, vom reuşi să atingem un consum mediu global de 5.0 litri/100 km? Dacă nu, atunci ce consum credeţi că vom obţine?
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
2
2,554
COMENTARII (6)
Fridrih
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 16:53
http://www.youtube.com/watch?v=-Z1BSIiF5jc
0
0
Igor
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 17:31
clar ca reusiti... e masina italiana, cum n-ai da... nu-i logan sau daster sau mai stiu eu ce masina chinezeasca
0
0
salaria
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 22:41
Igor, crezi ca Logan si/sau Duster sunt modele putin fiabile?
0
0
Igor
Chişinău
la 24 Februarie 2014 - 23:12
am sandero masina de serviciu... dupa 12 mii s-a dus cutia, dupa 50 de mii a 2-a oara cutia, dupa 65 motorul... noroc de garantie... ideea e ca am fost prins de fiecare data departe de chisinau... cit de tare am injurat producatorii astia de masini dacia, nici dracu' n-ar vrea sa stie...
0
0
Delfin
Duisburg, Germania
la 25 Februarie 2014 - 12:59
Daca nu-i prea tarziu si aveti sansa sa luati o versiune cu mai multi CP ar fi foarte BINE .....
Eu merg pe Autobahn in fiecare zi .... si ma tem ca cu motorul asta la un moment pe Autobahn .... va va parea ca mergeti pe jos!!!!
0
0
salaria
Chişinău
la 25 Februarie 2014 - 21:42
Ok, eu credeam ca sunt fiabile din cauza ca le vad in calitate de preferinte ale taxistilor. Personal am mers intr-o Dacia taxi cu aprox 650.000 la bord; soferul mi-a spus ca in parcul sau de serviciu eru masini si cu mai multi km la bord..
Cred ca exista posibilitatea unei Dacia nereusite ce ti-a "cazut".. Nu stiu..
Azi am citit despre dorinta unor persoane sus-puse din duma ruseasca de a interzice importarea automobilelor VW cu cutie DSG-7, din motiv ca sunt ft proaste.. Si eu credeam ca VW nu face greseli copilareshti..
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!