GENEVA 2014: Cum evoluează industria auto chineză cu ajutorul micilor spioni
11 Martie 2014, 10:55
Mergem la Salonul Auto de la Geneva în fiecare an, de 5 ani încoace. Primele zile sunt întotdeauna rezervate exclusiv pentru presă, dar întotdeauna apar în peisaj şi nişte figuri suspecte, ascunse după paravanul ecusonului de jurnalist, care au o cu totul altă treabă la Geneva. Ei nu fotografiază sau filmează maşini sau fete, nu fotografiază nici măcar detalii frumoase de interior. Ei fotografiază dedesubturile maşinilor, colţuri de caroserie şi felul în care acestea se îmbină unele cu celelalte, ei fotografiază suspensii, pe brânci şi pe spate, ei imortalizează plastice, mânere şi tot ceea ce le trebuie acasă, pentru industria auto. Sunt micii spioni chinezi, care vin la Geneva cu formulare mari, bine organizate, în care scrie clar ce modele trebuiesc spionate şi care sunt locurile care
trebuiesc fotografiate. De ce spunem
că sunt mici? Pentru că uneori
operează cu nişte camere foto
derizorii, de care presa profesionistă
nu s-a folosit niciodată. Pentru că
spionii mari pot cumpăra la propriu o
maşină, pentru a o dezasambla în hambarele unei uzine chineze, aflată în crâncenă dezvoltare. Şi în fine, marii spioni industriali sunt cei care încă mai lucrează în taberele concurente, plătiţi neortodox pentru „scurgeri” de informaţii.

Dar totuşi, în acest an micii spioni au fost mai mulţi ca oricând la Geneva. Într-atât de mulţi, încât uneori era nevoie să-i rugăm pentru a se da la o parte de la analiza meticuloasă a dedesubturilor maşinii, pentru a putea noi face o poză mai bună. Şi au fost
mai obraznici ca oricând. Dacă înainte lucrau modest, imitând şi un interes pentru maşina ca model integru, acum au ajuns să-şi bifeze fără jenă formularele cu sarcini şi, mai mult ca atât, au ajuns să măsoare direct, cu rigla, detaliile care-i interesează! Imaginaţi-vă un proaspăt S-Class Coupe, lângă care vine un ditamai băiat de treabă, care scoate fără jenă
rigla metalică din buzunar şi o pune în locul în care bara de protecţie se îmbină cu plasticul din interiorul aripii! Apoi scoate o măsurătoare textilă. Apoi fotografiază, şi se lasă tot mai tare pe jos, analizând ochios cum au construit germanii maşina. Iar mâine-poimâine apare un nou model chinez, „niţel inspirat” dintr-un model occidental. Şi zicem cu toţii că uite, chinezii sunt
muncitori, trudesc de zor la industria lor auto şi evoluează cu paşi giganţi! E greu să gândeşti lucrurile de la zero, să-ţi pui mintea la treabă să proiectezi ceva, să generezi idei. E mai simplu să copii cu neruşinare, ca un puturos care se vrea şmecher...
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
4
2,964
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (3)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 11 Martie 2014 - 11:13
Mi-a palcut articolul.

Au trecut si japonezii si nemtii prin aceasta perioada de dezvoltare, anume imitarea (nu neaparat doar in industria auto).

Intr-un articol recent despre industria auto chineza, m-a surprins sa aflu ca produsele chineze cedeaza an de an cote de piata concurentilor.
0
1
dima
Chişinău
la 11 Martie 2014 - 11:32
Am vazut poze cum unul cu metrul "ruletka" masura marimea torpedoului si distanta pina la sticla, oginzile etc, asta numiti voi spionaj?:)))))) spionii de obicei stau ascunsi, da aistea la expozitie unde sint inconjurati de sute de oameni, sapoi ei ar fi trebuit sa fie jurnalisti ca sa aiba acces in primele zile cum ati fost si voi?! ei sint jurnalisti sub acoperire:))))))))
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 11 Martie 2014 - 13:11
Aaha.. mi-a placut - "nițel inspirat" :D ... Cam 95% e copiat.
Dar oricum..un iubitor auto, niciodata nu o sa-și cumpere o mașina chineza. Chiar si acelasi Briliance...sau Quoros... asta fiindca ei și-au pătat bine imaginea, nu doar in industria auto...ci în tot. Daca vezi scris "made in China" automat strîmbi fața....ca sa nu mai vorbim de aceste modele de-a dreptul ieftine și copiate. Cine și-ar lua un BMW chinez ? sau un Mercedes chinez? Sau o toyota chineza? ( ei copie și modele japoneze. Am vazut Toyota RAV4 copiata).
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!