Waw! Am ajuns să o vedem şi pe asta! Mercedes-Benz-ul nostru redacţional, cumpărat nou în anul 2009, a ajuns să marcheze 200,000 km pe odometru! Avem, deci, multe să vă spunem despre ceea ce înseamnă exploatarea unui Mercedes-Benz în Moldova la un asemenea parcurs şi suntem siguri că vă interesează în ce stare se află maşina astăzi, după aproape 5 ani de exploatare intensă şi un parcurs onorabil!
De ce am ales un B-Class în 2009? S-a dovedit alegerea noastră potrivită ca şi model?
Eram la aproape un an distanţă de la alegerea primului nostru automobil redacţional Mitsubishi Lancer X, şi acolo am simţit o problemă acută a unui portbagaj foarte mic. Uneori mai foloseam maşina şi pentru ieşirile
de familie în week-end, şi având un prim bebeluş în familie la acea vreme, portbagajul mic mă punea în imposibilitatea de a încărca cel puţin căruciorul acolo, fiind nevoit de fiecare dată să demontez roţile. Am căutat, deci, un portbagaj decent, cu acces facilitat. În acea vreme primele noastre călătorii internaţionale către saloanele auto europene abia începeau şi analizam şi perspectiva unor călătorii lungi redacţionale, dar şi de familie, care să poată fi efectuate în confort absolut. Aveam nevoie deci, de o maşină cât se poate de spaţioasă la interior, dar în acelaşi timp cât se poate de compactă la exterior, şi mai ales eficientă. Motorizarea noastră B 170 NGT BlueEFFICIENCY, s-a dovedit, astfel, a fi o alegere cât se poate de potrivită, având capacitatea de a rula atât pe bază de benzină, cât şi pe bază de gaz natural comprimat.
Motorul de sub capota B-Class-ului nostru este unul de 2,034 cm cubi, aspirat natural, care ar produce pe un B 200 o putere de 136 CP. Pe versiunea noastră, însă, motorul a fost relaxat până la o putere de 116 CP, pe care o poate asigura identic în ambele regimuri de operare pe benzină şi gaz natural comprimat. În acelaşi timp, construcţia sandwich a B-Class-ului W245 i-a permis atribuirea unui