Automobilele redacţiei: Mercedes-Benz B-Class împlineşte 200,000 km! Ce înseamnă exploatarea unui Mercedes-Benz de la 0 la 200 de mii în Moldova? În ce stare e maşina astăzi?
7 Aprilie 2014, 11:35
Waw! Am ajuns să o vedem şi pe asta! Mercedes-Benz-ul nostru redacţional, cumpărat nou în anul 2009, a ajuns să marcheze 200,000 km pe odometru! Avem, deci, multe să vă spunem despre ceea ce înseamnă exploatarea unui Mercedes-Benz în Moldova la un asemenea parcurs şi suntem siguri că vă interesează în ce stare se află maşina astăzi, după aproape 5 ani de exploatare intensă şi un parcurs onorabil!

De ce am ales un B-Class în 2009? S-a dovedit alegerea noastră potrivită ca şi model?

Eram la aproape un an distanţă de la alegerea primului nostru automobil redacţional – Mitsubishi Lancer X, şi acolo am simţit o problemă acută a unui portbagaj foarte mic. Uneori mai foloseam maşina şi pentru ieşirile
de familie în week-end, şi având un prim bebeluş în familie la acea vreme, portbagajul mic mă punea în imposibilitatea de a încărca cel puţin căruciorul acolo, fiind nevoit de fiecare dată să demontez roţile. Am căutat, deci, un portbagaj decent, cu acces facilitat. În acea vreme primele noastre călătorii internaţionale către saloanele auto europene abia începeau şi analizam şi perspectiva unor călătorii lungi redacţionale, dar şi de familie, care să poată fi efectuate în confort absolut. Aveam nevoie deci, de o maşină cât se poate de spaţioasă la interior, dar în acelaşi timp cât se poate de compactă la exterior, şi mai ales eficientă. Motorizarea noastră – B 170 NGT BlueEFFICIENCY, s-a dovedit, astfel, a fi o alegere cât se poate de potrivită, având capacitatea de a rula atât pe bază de benzină, cât şi pe bază de gaz natural comprimat.
Motorul de sub capota B-Class-ului nostru este unul de 2,034 cm cubi, aspirat natural, care ar produce pe un B 200 o putere de 136 CP. Pe versiunea noastră, însă, motorul a fost relaxat până la o putere de 116 CP, pe care o poate asigura identic în ambele regimuri de operare – pe benzină şi gaz natural comprimat. În acelaşi timp, construcţia sandwich a B-Class-ului W245 i-a permis atribuirea unui
ampatament extrem de lung, care îi garantează la interior un spaţiu similar cu E-Class. Nu exagerăm câtuşi de puţin aici, am mai menţionat de câteva ori că ampatamentul lui B-Class W245, de 2,778 mm, este cu 3 mm mai mare, spre exemplu, decât a unei Toyota Camry de generaţie actuală, unde ampatamentul măsoară 2,775 mm! Deci compact pe dinafară şi extrem de spaţios în habitaclu! Iar de nivelul superb de confort în călătorii
lungi am avut ocazia să ne convingem în repetate rânduri în tot soiul de călătorii europene de zeci de mii de kilometri. În timp, ne-am tot convins că alegerea noastră a fost una care se potrivea foarte reuşit necesităţilor noastre de exploatare, preferinţelor pentru călătorii şi aşteptărilor vizavi de costuri de exploatare. Astăzi, la 200,000 de kilometri parcurşi, încă ne place într-atât de mult maşina asta, încât am mai vrea să o mai păstrăm
pentru câţiva ani şi cel puţin câteva zeci de mii, poate o sută de mii de kilometri parcuşi, înainte de a ne despărţi de ea!

Tinereţe fără bătrâneţe pentru o maşină întreţinută doar la service-ul autorizat?

Înainte de achiziţia primelor maşini noi, am exploatat succesiv trei maşini la mâna a doua. Cel mai mult am ţinut-o
pe prima – un Rover 620 Si pe care îl cumpărasem cu un parcurs de 126,000 km şi pe care îl exploatasem până la vreo 188,000 km. Sub capota acelei maşini era amplasat un motor de Honda Accord, de 2.0 litri, ca de altfel şi întregul substrat tehnic. Motorul a funcţionat fără rateuri până în momentul revânzării, doar că ultimele mii garniturile motorului dădeau semne că trebuiau schimbate, întrucât se observau primele scurgeri. Maşina nu consuma ulei iniţial, iar în ultimele vreo 20 de mii de kilometri se mai întâmpla să mai adaug vreo 50-100 grame de ulei între deservirile de la fiecare 10,000 km.

Acum dacă stau să mă gândesc Mercedes-Benz B-Class a depăşit cu mult parcursul maxim pe care îl avusesem anterior cu o maşină cumpărată la mâna a doua. Mai mult ca atât, toţi 200,000 de kilometri au fost făcuţi de noi, având sub ochii noştri întreaga evoluţie a maşinii. Dar să nu mă judecaţi greşit – încă şi astăzi, la 200,000 km parcurşi consider maşina asta ca una foarte „proaspătă”, nicidecum veche, nici moral, nici tehnic. Şi aici există o
reţetă pe care am urmat-o în toţi aceşti 200 de mii de km parcurşi, şi care, cred, m-a motivat să îmi păstrez consideraţiile de maşină proaspătă pentru acest automobil.

Din momentul în care a avut 0 km la bord până astăzi toate deservirile tehnice şi reparaţiile au fost făcute
doar la distribuitorul oficial Mercedes-Benz în Moldova, cu mici excepţii – o scurtă intervenţie la distribuitorul oficial Mercedes-Benz în Cluj, România, o altă scurtă intervenţie la cel din Paris, Franţa şi o inspecţie la distribuitorul Mercedes-Benz din Zurich, Elveţia. Cele 3 intervenţii peste hotarele ţării le-am făcut încă în perioada garanţiei şi
m-am convins atunci că mergând la oricare distribuitor european Mercedes-Benz şi prezentând certificatul de înmatriculare şi cartea service a maşinii, maşina ta va fi recepţionată şi inspectată gratuit în vederea unor eventuale probleme care te-ar putea deranja. În Paris a fost nevoie de curăţirea etrierelor de frână pentru înlăturarea unei pietricele care ajunsese acolo într-un loc greu accesibil şi provoca un sunet, iar aceste lucrări s-au făcut, evident, gratis. În Zurich am vrut să mi se facă o inspecţie la coloana de direcţie, întrucât cu o zi mai înainte încercările
mele repetate de a aparca într-un spaţiu foarte restrâns mi-au redus asistenţa electrică a direcţiei aproape la zero şi suspectam o problemă. S-a dovedit că nu exista nici o problemă, şi simptomul nu s-a mai repetat niciodată până astăzi, iar inspecţia din Zurich nu ne-a costat, evident, nimic. În Cluj ne-am oprit în drum spre unul din saloanele auto, pentru că trecuseră câteva luni de la ultima echilibrare a jantelor şi reglare a geometriei, iar drumurile groaznice de primăvară ne dereglaseră aceşti parametri şi simţeam nevoia unei reglări proaspete înainte de a ieşi pe autostrăzile de
mare viteză, aşa că am vizitat centrul autorizat Mercedes-Benz din Cluj şi pentru aceste lucrări de mentenanţă a fost nevoie să plătim un preţ usturător de vreo 90 de dolari SUA, fapt care ne-a convins că preţurile centrului autorizat de deservire Mercedes-Benz din Moldova sunt cu mult mai raţionale şi accesibile.

De fapt, după expirarea a doi ani de garanţie a maşinii nu mai eram nicidecum obligaţi să efectuăm deservirile tehnice ale maşinii noastre doar la distribuitorii autorizaţi Mercedes-Benz. Dar am continuat să
o facem, cu fiecare nouă deservire. De ce? Pentru că între timp ni s-a format o încredere puternică în profesionismul celor care muncesc acolo, în abordarea onestă pe care o au cu noi ca şi clienţi. Să nu vă imaginaţi că o facem pe VIP-urile la recepţia service când mergem acolo – detestăm aceste abordări vanitoase, aşa că mergem ca orice client obişnuit la primul recepţionist liber de acolo,
îi înmânăm de fiecare dată cheile şi îi spunem ce vrem să facem. O deservire standard spre exemplu, şi o verificare a suspensiei, a plăcuţelor de frână. Putem întreba din start cât ne va costa toată afacerea. Am observat un preţ mediu al unei deserviri standard a maşinii noastre – cu schimbarea uleiului original, a filtrelor de ulei şi aer, şi a filtrului de la sistemul de aer condiţionat, ne costă cam între 2,200
şi 2,300 lei. Toate componentele schimbate sunt întotdeauna originale, filtre, ulei – tot. Dacă mai suspectăm vreo problemă şi lăsăm maşina la service între timp, suntem întotdeauna sunaţi şi informaţi despre situaţia de facto descoperită – dacă s-au confirmat supecţiile noastre sau nu, care e adevărata problemă, ce ar trebui făcut pentru înlăturarea ei şi cât va costa partea asta de intervenţii
tehnice. Nu ne-am pomenit niciodată să lăsăm maşina pentru un set de lucrări, iar la reîntoarcere să fim informaţi ad-hoc despre o cu totul altă listă de lucrări, care „au necesitat” a fi efectuate între timp. Întotdeauna am fost informaţi onest despre problemele
sesizate anterior startului lucrărilor, chiar şi despre cele pe care nu le-am fi suspectat, şi doar dacă ne-am dat acordul de intervenţii tehnice suplimentare, acele lucrări s-au efectuat. Iar atunci când am ajuns pentru recepţionarea maşinii, întotdeauna ni s-au anunţat preţuri pentru care eram deja pregătiţi, ştiind toate lucrările care s-au operat. Onestitate şi transparenţă, cooptate cu profesionismul intervenţiilor. Astea sunt elementele care ne-au construit
încrederea în centrele de deservire Mercedes-Benz în Moldova. Şi de asta am continuat să deservim maşina noastră doar la ei, deşi nu suntem obligaţi să o facem. De fiecare dată când ieşim cu maşina din service, avem încrederea unei maşini bine întreţinute, bine verificate, într-o stare tehnică foarte bună.

Cu siguranţă vă interesează şi preţul unor lucrări de mententanţă mai costisitoare, care se fac mai rar. Maşina noastră e dotată cu o cutie de viteze automată cu raport continuu variabil, iar uleiul în transmisie necesită schimbat cam o dată la 60,000 km
parcurşi. Procedura costă cam 2,700 lei, însă nu trebuie neglijată întrucât ea asigură durata de viaţă lungă a cutiei Dvs. de viteze automate. Se zice că peste 70% din rateurile cutiilor de viteze automate în lume sunt provocate de neglijarea intervalelor de schimbare a lubrifianţilor din ele, aşa că respectarea acestei proceduri vă va scuti de multe probleme. Desigur, preţul indicat de noi mai sus e valabil pentru folosirea uleiului original, iar uleiul la tipul nostru de transmisie se schimbă în două secţiuni ale transmisiei, una a ambreiajului şi cealaltă a transmisiei prorpiu-zise. Costul indicat acoperă întregul procedeu.

Schimbarea plăcuţelor originale de frână costă cam 1,700 lei setul pentru puntea faţă şi 1,400 lei setul pentru
puntea spate. Din nou, am optat întotdeauna pentru plăcuţe de frână originale, care n-au scârţâit niciodată la frânare şi au asigurat întotdeauna acelaşi comportament predictibil la apăsarea pedalei de frână.

Cu vreo 20,000 km în urmă am schimbat pentru prima dată discurile de frână pe puntea faţă. Nu suspectam că va fi nevoie, deşi la 180,000 era oarecum firesc să o facem. Am fost informaţi şi atunci de unul din cei de la service că în timpul deservirii tehnice programate mecanicul a observat uzura discurilor, a măsurat grosimea lor şi a identificat că aveau o rezervă destul de epuizată, recomandându-ne, pentru siguranţa noastră, să efectuăm
schimbarea lor. Am fost informaţi anterior lucrărilor, ni s-a spus că setul de discuri noi va costa aproximativ 2,200 lei, iar noi ne-am exprimat acordul. Din nou, doar piese originale.

Am folosit piese neoriginale doar
atunci când am schimbat
amortizoarele punţii faţă, la vreo
94,000 de kilometri. Cele originale
veneau în set cu arcurile şi ne
păreau un pic prea scumpe la acea
vreme, aşa că am ales să instalăm
un set de amortizoare Bilstein, care
ne-au costat cam 2,400 lei setul.
Alegerea s-a dovedit a fi foarte
bună, întrucât ele au fost
exploatate pentru alţi
105,000 km până
acum şi mai continuă să o facă. Următoarea dată când le vom înlocui, probabil, o vom face cu tot cu arcuri, pentru împrospătarea suspensiei.

Cei care ne urmăresc de mai mulţi ani ştiu, probabil, că în primele câteva zeci de mii de kilometri parcurşi am avut mai multe adresări pe garanţie din cauza amortizoarelor spate. Se pare că Daimler avea un furnizor mai puţin onest atunci, întrucât ulterior problema a dispărut cu desăvârşire. La vreo 75,000 am schimbat un set de amortizoare originale acolo, plătind
pentru ele, pentru că tocmai ne
expirase garanţia. Acel set de
amortizoare ne-a servit până la vreo
180,000 km, iar ulterior am optat
pentru un nou set original de
amortizoare acolo, la preţ de vreo
2,600 lei setul.

Pe la 120,000 km am schimbat şi cureaua de transmisie a motorului, cu tot cu rola de extensie a ei, care ne-a costat, cu totul, vreo 3,000 lei. Schimburile de bujii costă cam 1,200 lei setul şi e vorba, din nou, de bujii originale, de provenienţă BOSCH. De
altfel partea electrică a maşinii nu ne-a făcut niciodată probleme, or anume la acest aspect se manifestă multe aspecte în probleme de fiabilitate a multor maşini. Din becurile şi elementele de iluminare a maşinii, am schimbat de câteva ori pe cele ale fazei scurte, un bec costând cam 150 lei, şi o singură dată pe unul al luminiei de poziţie dintr-un far faţă. Luminile de ceaţă, şi oricare altă lumină din blocurile optice spate nu au fost schimbate niciodată! Evident, nici LED-urile indicatoarelor de direcţie din oglinzi nu au necesitat vreo înlocuire.
Între 90,000 şi 100,000 km am schimbat şi rulmenţii punţii faţă, cam 1,100 lei bucata. Tot pe atunci am schimbat şi braţele de stabilizare cu rulmenţi ai punţii faţă, care ne-au costat cam 800 lei bucata.

Pe la 170,000 km am schimbat întreg setul de cabluri care conectează bujiile motorului, întrucât protecţia din plastic a cablurilor care duceau spre unul din cilindri avea o fisură care sporea riscul pătrunderii apei acolo. Întreg setul pentru cei 4 cilindri ne-a costat cam 1,800 lei.

Tot ce v-am relatat mai sus, însă, intră la capitolul mentenanţei tehnice fireşti
pentru o maşină, implicând piese care manifestă o uzură firească în procesul eploatării. Înlocuirea lor este, deci, trecută la capitolul unei mentenanţe bune a maşinii, şi nicidecum la îndoieli vizavi de fiabilitate. Noi ne-am bucurat că, de fiecare dată, am putut opera aceste schimbări cu piese de schimb originale, la preţuri raţionale, toate piesele existând întotdeauna în stoc. Dar au existat oare şi intervenţii cu reparaţii?

Au existat câteva corecţii ale geometriei jantelor, cauzate de drumurile proaste ale ţării noastre şi de aliajul mai sensibil al jantelor. Fiecare procedură de corecţie e făcută cam o
dată la jumătate de an şi ne costă cam vreo 600-800 lei. Întrucât astea sunt condiţiile de exploatările noastre, suntem dispuşi mai degrabă să tratăm aceste lucrări ca mentenanţă. Ne bucurăm, însă, că am optat pentru jante de 16 inch şi nu am ales dimensiuni mai mari, în caz contrar problemele puteau fi mai frecvente.

A existat şi o intervenţie la sistemul de alimentare cu gaz natural comprimat al maşinii. Întotdeauna maşina noastră a funcţionat superb la acest capitol, neexistând niciun miros de gaz, chiar dacă e parcată într-un spaţiu închis. E un sistem instalat de uzină, iar orice scurgeri erau pur şi simplu excluse.
La un moment dat, cu vreo 30,000 km în urmă, una din pompele de alimentare cu gaz natural din Chişinău, proaspăt reparată şi reconfigurată, a împins o presiune de vreo 260 de bari în rezervoare, în locul celor 200 bari recomandaţi sau celor 220-230 bari folosiţi de obicei. Atunci s-a auzit o mică pocnitură de desubtul maşinii, iar aplecându-mă jos, dedesubt, am putut auzi scurgerea de gaz şi în scurt timp am putut simţi şi mirosul specific. Era noapte şi nu puteam merge la service imediat, dar nu doream nici să risc să parchez maşina în faţa casei cu scurgerea activă, întrucât ar fi existat un pericol evident. De aia, în acea seară, a trebuit să-mi petrec următoarele ore pe traseele pustii
din jurul Chişinăului, consumând
forţat tot gazul din rezervor. Am
revenit cu maşina cu rezervorul de
gaz golit acasă, iar a doua zi am
mers la service. Problema s-a
dovedit a fi de la una din conductele
care conectează cele 5 rezervoare
de gaz între ele. Ele sunt conectate
de butelii prin nişte fileturi speciale cu
garnituri de ermetizare. Unul din
aceste fileturi a cedat presiunii.
Uimitor, dar, deşi B-Class-ul nostru
e unicul din această familie de
modele care operează pe bază de
gaz natural comprimat, cei de la Mercedes-Benz Moldova au avut în stoc o astfel de piesă. Erau însă nişte lucrări de durată şi am fost rugat să vin în ziua următoare pentru a lăsa
maşina pentru toată ziua acolo. Am făcut-o, iar cei de la service s-au dovedit a-şi şti cu adevărat treaba. M-am mirat să descopăr că unul din mecanici ştia atât de bine construcţia sistemului de alimentare cu gaz a unicului exemplar B-Class NGT vândut în ţara noastră. L-am întrebat, evident, cum de cunoaşte lucrurile atât de bine. Mi-a răspuns simplu, „am avut un training în Stuttgart, care a atins şi acest subiect în detaliu”. În acel moment am simţit că le pot încredinţa mecanicilor maşina să şi să revin seara, după serviciu, să o iau. Piesa a fost schimbată, problema a fost rezolvată. Întreaga reparaţie m-a costat mai puţin de 1,000 lei. Şi totul funcţionează perfect din nou.
Care e starea tehnică a maşinii astăzi, la 200,000 km parcurşi?

I-am contactat pe cei de la
Mercedes-Benz Moldova înainte de a merge la service la 200,000 km şi le-am spus de „aniversarea” maşinii noastre. Mai marii companiei au aflat abia atunci în detaliu că maşina noastră continuă a fi deservită tehnic
doar la ei, doar pe bază de
componente originale. La câteva ore
distanţă, şeful distribuitorului
Mercedes-Benz Moldova ne-a
contactat personal pentru a ne invita la o inspecţie tehnică gratuită cu ocazia celor 200,000 km parcurşi, menţionând că ne va aştepta în showroom pentru a lua chiar el cheile maşinii şi a le înmâna recepţionistului.
A fost o onoare pentru noi, aşa că a doua zi eram cu maşina la ora stabilită la noul showroom Mercedes-Benz de pe Calea Orheiului 36 (apropo, preţurile deservirii sunt identic de rezonabile pentru ambele locaţii). Şeful Mercedes-Benz Moldova ne aştepta, după cum promisese, ne-a luat solemn cheia maşinii şi i-a înmânat-o recepţionistului, spunându-i să ne facă
o inspecţie generală gratuită cu înlocuirea oricăror eventuale piese uzate! Iar noi am pătruns în zona de deservire a maşinii, pentru a asista la diagnosticarea stării tehnice a Mercedes-ului nostru după 200,000 km de exploatare.

Primul procedeu a fost diagnosticarea electronică a tuturor componentelor. Maşina noastră a fost adusă în service de către recepţionist, având volanul învelit într-un plastic de protecţie împotriva eventualelor murdării, la fel ca şi scaunul şoferului. Partea asta a grijei faţă de maşina clientului este de foarte puţine ori observată de clienţii care îşi lasă maşinile pur şi simplu, dar toate maşinile din service trec prin acest procedeu civilizat. Organizare, curăţenie, grijă – e cam ceea ce
aştepţi de la un service profesionist al unei mărci premium şi aici toate aceste elemente există. Diagnosticarea electronică ne dă verdicte plăcute unul după altul – toate sistemele electronice ale maşinii funcţionează perfect, toţi parametrii de funcţionare ai motorului, sistemului de
gaz natural comprimat, transmisiei sunt de asemenea perfecţi. Compresia motorului după 200,000 km parcurşi, în mare parte pe bază de gaz natural comprimat – absolut perfectă!

A urmat şi o inspecţie directă a motorului. Nicio scurgere, niciun semn
de uzură! Motorul nostru nu consumă absolut deloc ulei între intervalele de deserviri. Nu adăugăm nici măcar 50 de grame de ulei, pentru că nu e niciodată nevoie. Până şi mecanicii de la service ne-au felicitat pentru o stare atât de perfectă a motorului. Ne-au sugerat că funcţionarea mai relaxată
a motorului la 116 CP în loc de 136 CP ar fi un factor favorizant, iar adaptarea lui bine gândită la funcţionarea pe bază de gaz natural comprimat îşi spune cuvântul! Ne-au informat că în 20-30 mii va trebui să schimbăm din nou cureaua de trasmisie, de această dată cu toate 3 role ajutătoare de acolo. Ne-au spus că motorul funcţionează perfect ritmic, fără niciun rateu, cu absolut toţi parametrii de funcţionare poziţionaţi exact la mijlocul intervalelor admisibile! „Ca un motor nou”, cu alte cuvinte, după cum s-a exprimat unul din mecanicii de acolo!

A urmat verificarea tuturor lichidelor maşinii, şi aici nefiind nevoie de vreo suplinire. Maşina a fost ridicată la înălţime şi acolo mecanicii au observat că o parte din protecţia de plastic a părţii cu role a motorului a fost ruptă
mecanic, probabil de vreun contact cu vreo suprafaţă şi au dispus înlocuirea ei.

A urmat controlul suspensiei. Suspensia faţă este într-o stare foarte bună. Le-am spus, însă, că ultimii kilometri parcurşi manifestă un sunet de rulare de la puntea faţă, şi i-am rugat să verifice rulmenţii. S-a dovedit că rulmentul din partea stângă era uzat, aşa că au recurs la înlocuirea lui. E oarecum firesc, întrucât ultima dată a fost înlocuit la aproape 100,000 km, iar acum, la 200,000 km şi-a consumat resursele. A fost interesant să vedem procedeul de scoatele a rulmentului cu ajutorul unui instrument deocheat, ca un soi de ciocan care funcţionează în ordine inversă. În service-urile de cartier cu siguranţă maşinile nu vor fi tratate cu asemenea utilaje!
La suspensia spate au necesitat înlocuirea, pentru prima dată de la achiziţia maşinii, elementele de conectare a barei de stabilizare transversare cu partea de jos a
suspensiei. Aripile faţă au tot
primit petricelele drumurilor noastre
în partea interioară şi mai există
câteva puncte unde vopseaua a
sărit şi ar fi preferabilă o revopsire
a lor în următoarele luni de dragul
împrospătării şi asigurării unei vieţi
lungi. În rest – toate
componentele au fost în stare
perfectă.
Şi aici lista de componentele uzate a luat sfârşit. Odată cu schimbarea lor, maşina a trecut şi la un reglaj al geometriei şi uite că la 200,000 este în continuare tânără şi plină de putere! Ah, da! Cadrele de fixare a plăcuţelor de înmatriculare se uzaseră şi cei de la Mercedes-Benz Moldova ne-au oferit altele noi, menţionând că, de fapt, toţi cei care îşi deservesc maşinile la ei, noi sau cu vârstă mai mare, le pot
primi gratuit! Am ieşit din service din nou cu senzaţia unei maşini bine închegate, bine întreţinute, sigure! Da, sigure! O maşină modernă, care dispune de o mulţime de sisteme de siguranţă activă şi pasivă la care te poţi aştepta astăzi, toate integre şi verificate. Sigură şi prin senzaţia de siguranţă şi încredere pe care ţi-o oferă că poţi şi astăzi, ca oricând, să te urci la bord şi să pleci cu ea într-o
călătorie de vreo 10,000 km ştiind că ajungi la destinaţie cu siguranţă şi te întorci la fel de integru, fiind perfect adaptată pentru drum lung şi având un substrat tehnic în stare perfectă. Nu, Mercedes-Benz-ul ăsta refuză să îmbătrânească. E în continuare o maşină nouă, cu parcurs mare şi experienţă mare! Dacă stai să te gândeşti că înlocuieşti întotdeauna ceea ce se uzează cu componente
noi, identice celor din uzină, atunci maşina asta întra-devăr îşi păstrează prospeţimea tehnică cu excelenţă! O conducem şi o simţim la fel de manevrabilă, sigură şi confortabilă ca la 30 sau 70 de mii. O conducem şi ne simţit la fel de confortabil în ea ca şi
atunci când avea oricare altă cifră la bord. Da, dragostea noastră a fost cu năbădăi în primii doi ani de viaţă din cauza partidei alea defecte de amortizoare spate, dar problema s-a rezolvat ulterior şi astăzi putem declara cu satisfacţie că
Mercedes-Benz B-Class B170 NGT BlueEfficiency e o maşină fiabilă! Că Mercedes-Benz e o marcă fiabilă, până la urmă! Şi că service-ul celor de la Mercedes-Benz Moldova e de departe unul din cele mai profesioniste din ţara noastră! Iar asta e
extraordinar de important pentru a păstra tinereţea unei maşini. Nu alegeţi să cumpăraţi maşini de la cei care nu vă pot oferi un service profesionist, chiar dacă modelul pe care-l doriţi e unul reuşit. Alegeţi-i pe cei care vă vor putea menţine tinereţea maşini Dvs. cu excelenţă, la costuri rezonabile!
Eficienţă reală! Cu cifre reale!

Cireaşa de pe tort vine aici! Ştim că toţii că cifrele din datele tehnice oficiale pot fi foarte ademenitoare şi frumoase, mai ales atunci când vine vorba de consum. Maşina noastră are indicată în fişa de date tehnice oficiale valori ale consumului de 9.8 litri/100 km în regim urban, 6.3 litri/100 km în regim extra-urban şi 7.6 litri/100 km în regim mixt – toate la funcţionarea pe benzină. În regim de rulare pe bază de gaz natural comprimat, modelul trebuie să indice un consum de 6.5 kg/100 km în regim urban, 4.3 kg/100 km în regim extra-urban şi 5.1 kg/100 km în regim mixt. Toate cifrele sunt valabile pentru
motorizarea noastră, cuplată la transmisia automată cu raport continuu variabil, care e de altfel una foarte reuşită, intuitivă şi adaptivă solicitărilor de condus, dar şi fiabilă.

Uite că modelul nostru are în calculatorul de bord funcţia urmăririi mediei consumului pe distanţe foarte lungi, separat pentru ambele regimuri de funcţionare a motorului. Practic, poţi urmări acestei cifre până la următoarea resetare. Iar noi am făcut un experiment remarcabil: nu am resetat aceste valori pe parcursul ultimilor 72,190 km parcurşi! Iar noi mergem mult cu această maşină, în ambuteiajele oraşului şi pe traseele
Moldovei, aşa că ne aşteptam să descoperim o cifră reală medie apropiată de mijlocul unei valori între consum urban şi consum mixt. Vă reamintim că întotdeauna când porneşte, maşina funcţionează iniţial pe benzină până când motorul ia o temperatură firească de funcţionare, după care are loc trecerea automată la gaz natural comprimat. Şi, deorece cifrele noastre medii obţinute pe parcursul a ultimilor 72 de mii de kilometri includ şi ciclurile de încălzire de iarnă şi de vară a motorului pe parcursul a mai mult de un an, cifrele vor fi cu atât mai veridice pentru ceea ce înseamnă un consum real în exploatare!
Haideţi să vă spunem cât a consumat Mercedes-Benz B-Class. Pe parcursul ultimelor 22,616 km parcurşi în regim de funcţionare pe benzină cifra medie a fost de 8.8 litri/100 km. Iar marea senzaţie vine la rularea pe bază de gaz natural comprimat, care a însumat pentru noi 49,574 km. Cifra medie reală a consumului a constituit 5.3 kg/100 km! Deci, aproape exact cât constituie valoarea pentru regimul mixt de fişa oficială! Cei 5.3 kg pentru 100 km înseamnă cam 6.9 metri cubi de gaz, iar la preţul actual al gazului natural comprimat în Moldova,
de 7.20 lei per cub, asta înseamnă 50 lei efectivi pentru 100 km parcurşi în exploatarea noastră! Pentru comparaţie, 8.8 litri de benzină înseamnă cam 155 lei la media ultimului an a preţului la benzină. Deci, în prezent rularea pe bază de gaz natural comprimat cu maşina asta este pentru noi de 3 ori mai ieftină! Şi asta în timp ce motorul îşi păstrează starea tehnică perfectă! Deşi e o marcă premium, maşina ne-a economisit nouă în consum mai mult decât am plătit iniţial pe ea pentru toate calităţile premium şi pentru toate
diferenţele în deserviri tehnice pe parcursul celor 200,000 km. E o alegere într-atât de reuşită pentru noi, deci, încât nici nu ne gândim să o vindem degrabă! Povestea e departe de a se sfârşi! Poate atingem 250 mii cu ea? Poate 300 mii? Cine ştie?... De ce nu?

Dvs. ce spuneţi? Ce aţi face în locul nostru? Ce părere aveţi despre experienţele întregii perioade de exploatare a lui Mercedes-Benz B 170 NGT BlueEFFICIENCY?
PiataAuto.mdIlie Toma
9
9,538
GALERIE FOTO (67 IMAGINI)
COMENTARII (12)
jaguar
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 13:09
asta da exploatare.La 200 mii ai ce zice despre masina:) Sunt foarte multe B clas-uri in oras, interesant cate din ele sunt NGT.La preturile de azi la combustil, e o varianta foarte buna.
Bravo PA.
0
2
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 15:14
Un articol de nota 10! Bravo PiataAuto!
Bravo si centrului Mercedes-Benz din Moldova! Daca cuvintele descrise in acest articol sunt adevarate, atunci sa stiti ca probabil sunteti unicii din tara care au adus calitatea germana in centrele tehnice de deservire. Chiar m-a uimit faptul ca volanul si scaunul de fiece data se imbraca in material textil pentru a nu fi murdarit. Asta denota curatenie si respect fata de client. Ar fi bine ca si patronii de la spalatoriile auto sa faca la fel, atunci cand dupa spalarea exteriorului se urca in hainele celea mizerabile in interiorul masinii.
Apoi, in opinia mea, la o asemenea grija fata de masina, cred ca oricare (bine, majoritatea) ar tine mult si bine. Nu conteaza marca, important e sa ai grija de calutul tau de fier, si el o sa-ti tina mult si bine.
Iar referitor la ultima voastra intrebare, eu zic sa bem cu totii un pahar de sampanie la un offline atunci cand masina va avea 500 mii parcursi. ;)
0
6
M.A.P.
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 15:31
Bravo P.A.! inca multe sute de mii inainte fara probleme. Banuiesc ca in momentul in care o sa hotariti sa vindeti B-class-ul o sa aveti ceva sunete "Buna ziua! In legatura cu anuntul....". Succese!
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 7 Aprilie 2014 - 15:37
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
GRED
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 15:41
50 lei la 100 km !!!!
Ma face sa-mi schimb pararerile... Poate sa caut si un E200 NGT in locul unui E220 CDI ....

Foarte bun test (feedback).
0
2
Vetrici
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 16:23
+1 pentru PA, felicitări băieți.
-1 pentru băiatul care S-A LINS.
2
6
salaria
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 17:12
Nu am fost niciodata inauntru si nu as fi crezut ca un B-klasse poate fi, la un capitol, mai mare ca o masina de talia Camry, masina indragita de foarte multe reprezentante guvernamentale si nonguvernamentale tocmai pentru spatiul din habitaclu ;)
0
1
Igor
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 18:19
Petru, eu propun sa bem un pahar de sampanie offline si la 250 000 :)
0
1
FIFA
Chişinău
la 7 Aprilie 2014 - 20:12
bravo ca pastrati masina,

apropo de service, e ok deservirea nota 9 ....de 2 ori am fost dar niciodata nu au imbracat volanul si scaunul...si nici nu am vazut alte masini cu volanul imbracat,,,,au facuto numai pentru voi sunt sigur...dar ar fi bine sa faca tuturor...cemi place in acest service este ca cafeneau la 2 etaj are preturile foarte rezonabile si cit astepti poti sa vezi si masina si sa maninci ceva))))))))
0
2
Discov3ry
Orhei, Moldova
la 8 Aprilie 2014 - 14:55
Bravo piata auto...articolul e super..dar ati putea sami dati un sfat unde se poate de gasit un service centru bun, de calitate si la preturi rezonabile?
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 8 Aprilie 2014 - 15:17
@Discov3ry:
Dacă vă referiţi la un service Mercedes-Benz de la calitate şi la preţuri rezonabile, atunci vă recomandăm acelaşi service Mercedes-Benz, în special cel de la str. Varniţa 8. Acolo există magazinul Olmosdon la aceeaşi adresă, care comercializează piese de schimb licenţiate, dar neoriginale, gen MANN, Lemforder, TRW, etc, pentru orice model Mercedes-Benz de câţiva ani vechime. În acest fel veţi beneficia de preţuri mult mai accesibile la piese de schimb calitative şi acelaşi profesionism al service-ului autorizat Mercedes-Benz în Moldova. Vă asigurăm că preţurile vor fi accesibile, dar pentru orice eventualitate întotdeauna puteţi şti preţul înainte de a efectua vreo lucrare, aşa cum am scris şi în articol.
Mulţumim tuturor pentru aprecierile date articolului şi exploatării maşinii. Ideea unui offline este foarte bună, ne vom gândi cum să organizăm unul în viitorul apropiat :)
0
1
Discov3ry
Orhei, Moldova
la 8 Aprilie 2014 - 15:23
scuzati am uitat sa scriu pentru automobile ford?
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!