Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

BMW Vision Future Luxury, prefaţarea viitoarei Seria 7

20 Aprilie 2014 - 09:17
Ilie Toma
BMW Vision Future Luxury, prefaţarea viitoarei Seria 7
De ceva vreme bântuie zvonuri că BMW ar urma să lanseze un concept somptuos, care ar prefaţa o viitoare limuzină de top, poziţionată poate chiar mai sus de Seria 7. Dar adevărul e că BMW Seria 7 reprezintă apogeul în materie de lux şi confort în familia BMW, iar un eventual model superior n-ar putea aduce nimic altceva decât şi mai multă sportivitate, aşa cum era cândva Seria 8. Şi totuşi, zvonurile s-au adeverit şi BMW a lansat astăzi un concept somptuos, care muşcă din luxul limuzinelor din vârful absolut al lumii auto. Doar că el prefaţează viitoarea generaţie a Seriei 7!

BMW Vision Future Luxury emană lux, dar el nu e la fel de opulent şi conservator precum ne-am aştepta de la definiţia clasică a acestui cuvânt. E un lux inovativ, de viitor, în care predilecţia calităţii maxime se înţesează cu inteligenţa şi raţiunea, astfel încât să nu există abundenţe nenecesare. Lipsa abundenţelor se referă la tot – începând de la elementele prezente în habitaclu până la kilogramele maşinii. De altfel, creaţia bavareză are o structură realizată din fibră de carbon, care e combinată inovativ cu montanţii centrali ai maşinii, ajungând descoperită şi la interiorul vehiculului. Aceste artificii de design ar putea să nu mai fie păstrate pe versiunea de serie, dar e aproape cert că viitorul BMW Seria 7 va avea o structură uşoară şi rigidă, realizată din fibră de carbon. BMW are tot arsenalul necesar pentru a face asta – având experianţa producţiei în serie a fibrei de carbon cu actualul BMW i3 – iar un asemenea pas i-ar conferi viitorului model un avantaj evident în faţa concurenţei.

La interior aerul futurist e dat de cadranele de bord care îl înconjoară pe cel de la volan. Trei display-uri unite vizual între ele formează senzaţia unui panou tridimensional, care afişează şi „stratifică” informaţiile în funcţie de importanţa curentă. Pe deasupra, mai există şi un head-up display „clasic”, care proiectează informaţiile esenţiale direct în câmpul vizual al celui de la volan.

Ocupanţii banchetei spate au la discreţia lor toate informaţiile şi comenzile multimedia ale maşinii, prin intermediul unei tablete detaşabile, care e conectată şi la tot soiul de servicii online. Conceptul, însă, nu oferă o banchetă tradiţională, ci două locuri individuale pentru ocupanţii de aici, cu spaţii cât se poate de intime şi private pentru fiecare. Geometria modernă şi materialelel de înaltă clasă accentuează atmosfera de lux suprem a maşinii.

Designul exterior pune accent pe proporţii bavareze, transpuse într-o nouă ipostază de forţă. Ampatamentul lung, distanţele mici de la axe până la extremităţile maşinii, capota lungă şi habitaclul deplasat spre spate – toate sunt ingrediente specifice BMW, aduse acum într-o nouă formă a viitorului. Semnătura vizuală a conceptului e dată de lumini laser în faţă şi OLED în spate. OLED, sau Organic LED, reprezintă o nouă tehnologie de iluminare, dezvoltată recent de BMW, care aduce straturi semiconductoare organice extraordinar de subţiri, de aproximativ 400 nanometri, sau de 400 de ori mai subţiri decât firul de păr uman. Fiind foarte subţiri, dar şi flexibile, aceste fire semiconductoare produc şi o iluminare foarte uniformă de-a lungul întregii lor suprafeţe. Şi deoarece ele nu au nevoie de elemente reflectoare pentru a produce dispersia necesară de lumină, acestea deschid posibilităţi imense, absolut noi, în folosirea luminii pe vehiculele viitorului!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (27 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter