Cum se produce un BMW i8?
29 Aprilie 2014, 15:03
Familia BMW i, şi implicit BMW i8, aduc cu ele poate cea mai sofisticată tehnologie de producţie în masă a vehiculelor de astăzi. Utilizarea pe larg a fibrei de carbon este un lucru firesc pentru supercar-uri, în a căror construcţie există o cotă mare de lucru manual, iar numărul exemplarelor produse este mic, însă atunci când
vorbim de o linie de producţie în masă, automatizată, nimeni nu a îndrăznit până acum să aplice pe larg fibra de carbon. Acest material, atât de dorit de mulţi fani de maşini, are proprietatea de a fi mult mai rigid decât oţelul şi în acelaşi timp mult mai uşor, dar este mult mai dificil de a fi procesat, iar procesele de producţie de până acum, în serii mici, îl făceau şi foarte scump. BMW, însă, s-a gândit că, dacă ar putea pune la punct un proces
complex, dar automatizat, de producţie a fibrei de carbon, ar putea ajunge la rezultate frumoase şi eficiente în costuri. Compania bavareză a avut nevoie de eforturi considerabile ale inginerilor săi, susţinute de 1 miliard de euro investiţii, pentru a dezvolta tehnologiile care stau la baza modelelor BMW i şi a proceselor lor de fabricaţie. Să vedem, deci, cum se produce un BMW i8, proaspăt lansat pe piaţă!

Producţia fibrei de carbon începe în SUA, la uzina SGL din Moses Lakes, specializată în producţia fibrei de
carbon. Uzina a fost inaugurată în 2011 printr-un parteneriat între BMW Group şi SGL Group. Un proces tehnologic complex crează iniţial o fibră consituită, teoretic, doar din carbon cu structură stabilă de grafit,
fibră cu o grosime de doar 7 microni. Pentru comparaţie, firul de păr uman are o grosime de 50 microni! Încă la această etapă de producţie, întreaga energie folosită aici la procesul de fabricare vine doar din surse regenerabile.
Rolele de fibră produse la Moses Lakes sunt apoi transmise în Germania, la uzina BMW din Wackersdorf, unde trec printr-un proces de laminare. Aici firele sunt grupate conform lungimii şi alinierilor necesare, fiind unite în câteva straturi cu alinieri diferite, înainte de a fi tăiate după formele necesare.
Foile de material sunt apoi expediate spre o altă uzină germană a celor de la BMW – cea din Landshut în cazul lui i8 sau cea din Leipzig în cazul lui i3. Aici mai multe prese imense preiau foile de material şi le ştanţează în piese dorite. Specificul CFRP-ului permite ştanţarea unor piese foarte mari fără a complica prea mult procesul, or
asemenea piese turnate din aluminiu sau oţel ar fi mult prea complexe şi, deci, scumpe. În acelaşi proces materialul este injectat sub presiune înaltă cu gudron, astfel încât întregul material obţine rigiditatea excepţională dorită. Acest proces, executat automatizat cu presiune ultra-înaltă, elimină necesitatea „coacerii”
îndelungate a fibrei în cuptoare, aşa cum făceau până acum şi continuă să o facă cei care produc piese de fibră de carbon în serie limitată. Acest detaliu le-a permis celor de la BMW să revoluţioneze timpul necesar producţiei, dar şi costurile, transformând pentru prima dată fibra
de carbon într-un material rezonabil pentru producţia în masă a automobilelor!

Componentele rezultate sunt apoi unite la uzina BMW din Leipzig atât pentru i3, cât şi pentru i8. Aici nu există roboţi convenţionali de sudare, ci se
foloseşte o tehnologie inovativă de contopire, integral automatizată.

Între timp, componentele exterioare de caroserie ale lui BMW i8 sunt pregătite la aceeaşi uzină din Landshut, fiind realizate în totalitate dintr-un material inovativ numit „termoplastic”.
Greutatea fiecărei piese ajunge doar la 50% faţă de aceeaşi piesă realizată din oţel, iar producţia lor necesită mai puţină energie. Mai mult ca atât, astfel piesele de caroserie ale lui BMW i8 sunt lipsite de riscul coroziei şi devin rezistente la impacturi minore. Piesele sunt vopsite şi aici prin tehmologii inovative, barele de protecţie fiind vopsite separat, întrucât sunt bicolore pentru toate modelele, şi economisesc astfel resursele pentru etapa de vopsire a celorlalte componente.

La uzina BMW din Dingolfing, acolo unde sunt asamblate modele precum BMW Seria 5 sau Seria 7, sunt produse elementele trenului de rulare ale lui BMW i8. Amebele axe, şi structura centrală sunt produse aici, din nou printr-un proces automatizat
integral. Până şi setul de baterii este produs aici, la aceeaşi uzină! Fiecare baterie din set începe cu o scurtă testare de funcţionalitate, după care bateriile sunt curăţate de orice urmă de plasmă şi apoi sunt unite în module, fiind ulterior împachetate şi încadrate în structura destinată adăpostirii bateriilor. Existenţa modulelor permite eventuala înlocuire a unui singur modul în cazul unor disfuncţionalităţi viitoare, în locul înlocuirii întregului set de baterii. Unicul proces manual de muncă aici e conectarea în serie a cablurilor tuturor modelulelor.

Atât motorul electric folosit de BMW i8, cât şi cel pe benzină, cu 3 cilindri în linie şi 231 CP la activ, au fost dezvoltate de inginerii bavarezi. Motorul pe benzină este produs la
uzina britanică BMW din Hams Hall, în timp ce electromotorul este produs la uzina BMW din Landshut, Germania. Acesta livrează 96 kW, sau 130 CP. Deşi e atât de puternic, motorul electric al celor de la BMW a reuşit să-şi păstreze dimensiuni foarte
compacte, graţie unei împletiri speciale a celor peste 2 kilometri de fire de cupru a părţii statice a motorului.

Deoarece arhitectura LifeDrive a modelelor BMW i8 şi BMW i3 e constituită din două module, uzina
BMW din Leipzig e prima din istoria mărcii care dispune de două linii de asamblare paralele pentru un model, înainte de „mariajul” final. Asamblarea paralelă pe două linii foloseşte pentru BMW i3, în timp ce i8 este asamblat pe o singură linie. Modulul de rulare
este iniţial constituit din motor, suspensii şi baterii, puse la un loc din componentele primite de la Dingolfing, iar astfel BMW i8 devine mai rapid pregătit de etapele mai avansate de asamblare. Pe linia de asamblare vine celula habitaclului din atelierul de caroserie, cu toate echipamentele dorite de client deja montate. Aici are
loc mariajul celor două module, prin patru puncte cruciale de conexiune. Abia apoi piesele de caroserie exterioară sunt montate pe maşină.

Întregul proces de asamblare e revoluţionar şi inovativ, dar un BMW i8 are nevoie de doar 20 de ore de timp de procesare în atelierul de caroserie
şi cel al liniei de asamblare pentru a ajunge un automobil finit, iar asta e doar jumătate din timpul necesar producţiei unei maşini convenţionale, din oţel! Deci, mai puţin timp în procesul de producţie înseamnă o eficientizare enormă, iar dacă mai luăm în calcul şi energia redusă necesară producţiei, obţinută din
surse regenerabile, atunci putem constata cu admiraţie că cei de la BMW au creat imposibilul, transformând cel mai ambiţios
proiect ingineresc de asamblare a unei maşini într-unul fezabil, eficient şi poate chiar rentabil până la urmă!
PiataAuto.mdIlie Toma
6
4,417
GALERIE FOTO (64 IMAGINI)
COMENTARII (93)
Robert
Bucureşti, România
la 29 Aprilie 2014 - 15:14
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
14
1
Valeriu
Chişinău
la 29 Aprilie 2014 - 15:21
Impresionant, dar, inca, nu atat de accesibil pentru toti.
1
4
501STL
Chişinău
la 29 Aprilie 2014 - 17:14
Formidabil,si cel mai neasteptat lucru pentru mine este ca dupa atitea inovatii si folosirea acestor materiale trebuia sa fie mai costisitor si mai de lunga durata dar sa primit cu totul invers,un mare BRAVO,stima si respect pe viata acestui brand ,si voua PA multumim pentru info.
2
7
501STL
Chişinău
la 29 Aprilie 2014 - 17:17
Cit despre i8,necatind la faptul ca e destul de scumpusoara,dar cred ca isi ii merita din plin
2
6
Cyber
Briceni, Moldova
la 29 Aprilie 2014 - 20:06
"Ideosebi" imi place designul... Bravo BMW!
0
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 29 Aprilie 2014 - 21:09
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
11
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 29 Aprilie 2014 - 21:10
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
11
1
501STL
Chişinău
la 30 Aprilie 2014 - 00:35
Eugen0 ,mai repet o data :nu imi apartine BMW sau "MARSADAS" ca sa le apar interesele sau sa le ridic in slavi pentru lucruri care nu le merita,ma bucur ca sunt masini foarte rapide pe iadul verde,si nu ma afecteaza deloc nimic din ce ia postat ,sunt rezultate obtinute prin munca si bravo lor...din pacate marketingul BMW pin la moment nu e indreptat spre recorduri pe acel track,si ca fan pot sa spun ca "din pacate".Eu am la inima marka asta pentru altceva,si poti sa intri tu,si inca 100000 ca si tine sa o critice ,injoseasca,subestimeze, dar ce simt eu ca fan a acestui brand e cu totul altceva ,si nu am de ghind sa discut cu tine asta,si de ce nu si de ce da......................apropo catre PA,ar fi foarte interesant sa aflam pe acest site sau cel putin sa existe o rubrica dedicata F1,WTCC,DTM,WRC etc. care dupa mine sunt unele din cele mai puternice motorsporturi din lume si ca fan as fi avut cea mai mare placere sa citesc ceva articole scrise de voi,chiar apreciez parerea voastra la orice anunts ,test drive si asa mai departe,pentru ca cred ca sunt multi vizitatori care siar dori sa vada asa ceva la voi pe site,nu de alta ,da la moment mi se pare cel mai profesional site din RM.....asta asa ca printre altele :).........
1
10
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Aprilie 2014 - 13:11
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 30 Aprilie 2014 - 15:49
Eugen0:Mercedesurile și BMW-urile nu sunt destinate pentru Nurburgring,ele sunt produse pentru cei ce apreciaza calitatea,placerea conducerii.Cei de la MB sau BMW nici nu-și doresc statul de cea mai rapidă mașină,căci ei au alte obiective.
0
7
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 30 Aprilie 2014 - 15:49
*statutul
0
5
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Aprilie 2014 - 16:31
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
10
0
FIFA
Chişinău
la 30 Aprilie 2014 - 17:49
VW, nu te starui nu ai cui.
0
6
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Aprilie 2014 - 18:30
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
FIFA
Chişinău
la 30 Aprilie 2014 - 20:36
Uite aici domnule filolog. http://www.dex.ro/starui

E Clas AMG 63, 2009–2011 386 kW (525 PS)
Chrysler 300C SRT-8 6.4L Chrysler V8 392 Hemi Engine 470HP...

Cred ca vezi diferenta, 55HP mai mult dintrun motor mai mic. Cam pe aceeasi caroserie,
1
2
FIFA
Chişinău
la 30 Aprilie 2014 - 20:37
Daca taceai FILOLOG ramaneai. )
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Aprilie 2014 - 20:52
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Aprilie 2014 - 21:36
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Aprilie 2014 - 21:39
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 30 Aprilie 2014 - 22:24
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 00:05
Adica tu hotarasti pentru mine ce am vrut eu sa spun ?
2
4
Robert
Bucureşti, România
la 1 Mai 2014 - 00:43
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 01:01
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 01:08
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
1
501STL
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 01:40
Fifa nu iti pierde timpul degeaba................
1
6
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 01:53
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 10:05
525 HP din 6,2

470 HP din 6,4
1
5
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 10:12
Toate calculele tale sunt bune pe hirtie uite realitatea

https://www.youtube.com/watch?v=c62cQBkQnIY
1
4
501STL
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 11:09
Eugen0 tiam adresat ceva?mai bine priveste videul postat de FIFA :),si lasa si tu tat interenetul asta,cu fel de fel de statistici care nu au sens,realitatea e alta,insa tu nu traesti cu realitatea................
1
3
501STL
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 11:32
http://www.youtube.com/watch?v=SES6pGhHnxE
1
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 11:47
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 11:48
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 11:51
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 12:19
Deoarece nu esti de acord cu 300c si e clas tiam adus alt exemplu.
Americanul a recunoscut ca MB e mai bun ca viper, dar sa gasit un moldovan destept sa faca calcule.
1
5
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 12:44
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 12:56
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 13:02
Ai ceva cu viata cred ca.
De mai mult de 2 ani nu traiesc in Moldova si nu mam laudat ca am plecat. Daca pleci sa faci studii vezi nu fa tara de ris..
Eugene, aceste masini au ca scop viteza sls si viper, unde sls e mai rapid si gata, toate restul nu au importanta, de ce nu e posibil de inteles asta. SLS e primul nu ai cum sa nu recunosti sau sa respingi asta.
1
3
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 13:03
Ce vezi tu in oameni asta vad si ei in tine.
1
3
501STL
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 13:14
mai ai butoane la claviatura? :D ps: ,ideea cu iformatie de pe net nu ai prinso si nu ai treaba cu logica,da eu oricum ma cobor al nivelul tau si iti explic : informatie de pe net e una ce e scris pe foaie si fel de fel de forumuri in care 50 % din informatie e asa mia mult din invidie sau ba si al doilea un test facut pe video de niste porfesionali,fa diferenta.............o ajuns la bostan? sau daca nu atunci nu mii greu sa iti mai explix o data............aporpo esti tare needucat,si nici 7 ani de acasa nu ai ,unde nu ai sa mergi tu in viata oricum cu timpul o sa simti asta ,asta ca nu ai treaba tu sa discuti ca un matur,injuri aiurea si murdaresti o stire de nota 10+ cu niste aberatii salivante,plina de ura si de invidie,nustiu cum la altii da eu primesc placere din ceea ca cam iti sare planca.succese la studii
1
5
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 13:51
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 1 Mai 2014 - 13:51
Eugen0:ție îți plac americane,bravo,altor le plac germane,nu toți sunt la fel,respectă părerile altora.
0
6
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 13:55
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 13:56
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 15:16
Eugen nu eu am inventat comparatia asta. Ia de aici.

https://www.youtube.com/watch?v=ml41wRWDKRo
0
4
FIFA
Chişinău
la 1 Mai 2014 - 15:24
La tine toti minciunesc, tot e fake, toti au interese de a subaprecia marcile americane, tot ce vrei ca nemtii sunt gunoi, video trucat etc etc...
viper e mai greu si ce eu lam facut mai greu special, asa au calculat inginerii nu au putut sal faca mai usor de atit ca sa invinga sls, ei au stiu care sunt concurentii, e minusul lor ca lau facut mai greu, acesta nu e un argument.
Are cuplu cu mult mai mare - ceea ce face ca rotile din spate sa piarda aderenta.....iarasi o scapare a inginerilor fac motoare de 8l si nu pot transmite puterea corect ca sa nu slefuiaska rotile dar sa tine de asflat si sa mearga inainte, iarasi e un moment care cade pe sovistea inginerilor.
Cutia mecanica si tot ce tine de ea. Daca nu au reusit sa faca u cutie automata care sa poate transmite asa multa putere si sa skimbe repede treptele tot e in defavoare viper si sta pe imaginea inginerilor.

Si argumentul cu pretul,,,,tot ce am scris mai sus si formeaza aceasta diferenta de pret.
0
6
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 16:06
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 16:14
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 1 Mai 2014 - 18:08
PA, se pare ca voi nici nu observati ce se petrece aici, eu mi-am facut un cont aici sa pot comenta/discuta dar recunosc ca mi se fece rau cand privesc ce se discuta aici, mai mari spameri ca Robert si Eugen0 nu am mai vazut de cand ma folosesc de net, incusiv PC.
In loc sa citesc un comentariu pozitiv trebuie sa vat toate "prostiile" din capul unora pe aici.

Chiar nu inteleg, nu e nimeni responsabil sa faca curatenie pe aici? De ce nu se respecta regurile?

("Utilizatorii înregistraţi şi neînregistraţi se obligă expres şi implicit, prin vizitarea site-ului să respecte prezentele condiţii şi termeni, în totalitate şi fără excepţie. Oricare tip de conţinut, expus de utilizator pe site – anunţuri, comentarii, expuneri de păreri – trebuie să poarte un caracter onest, cult şi moral. Expresiile obscene conţinute în expunerile utilizatorilor, abuzul, instigarea la ură pe principii de rasă, religie, sex, apartenenţă etnică, sau orice altă expunere considerată de redacţie a fi cu caracter imoral sau ofensator, pot constitui motivul blocării sau înlăturării acelei expuneri sau chiar a suspendării contului de utilizator, fără vreo obligaţie faţă de deţinătorul contului de utilizator.")

Eu am conturi pe mai multe forumuri, nu neaparat de auto, dar asa ceva nu am mai vazut...
Daca nu vor fi luate masuri cu utilizatorii respectivi cred ca imi voi lua eu ramas bun de la voi. Da, "nu" ve-ti pierde nimic daca eu, de ex. voi parasi acest forum, daca pot sa-i spun asa, insa nu e frumos ca unii fara "minte" sa va strice reputatia voastra dar si a altor utilizatori exemplari.

Am cont pe acest forum: clubptc.net, ii apreciez mult pe ei... dar doar sa incercti sa incalci regurile forumului si vei primi ban pe 7 zile, dar daca esti incapatanat poti primi si ban permanent fara a mai avea acces pe forum. Da, ei sunt romani, dar e atat de greu sa le luati exemplu?
Eu asi prefera 100 utilizatori cu "minte" de cat 10000 fara "minte".

Voi ce preferati, calitatea sau cantitatea?
1
6
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 19:45
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
berta
Alba Iulia, România
la 1 Mai 2014 - 22:01
Am si eu o intrebare.Articolul asta este despre bmw si fibra de carbon? Am impresia ca sunt la ora de fizica.Numai cai putere,newtoni,jouli,secunde,lucru mechanic,energii cinetice,viteze,acceleratii,momente maxim maximorum,minim monumorum.....
Acum stiu ce sa intreb vanzatorul de la dealerul auto.Cati kilojoule are masina pe care vreau sa o cumpar? Si nu m-am nascut intr-un Charger SRT 8.
1
7
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 1 Mai 2014 - 22:51
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 1 Mai 2014 - 23:46
berta, ai completat ce am dorit sa mai scriu...
Daca articolul e despre BMW de ce sa nu fie si comentariile, cel putin, 80% despre BMW?
Daca e despre alta marca... fiecare are dreptul sa-si exprime parerea despre marca respectiva... dar nu ar fi mai frumos sa vorbim/comentam despre articolul/subiectul/marca respectiva?

Eugen0, nu am facut prost si fara minte pe nimeni de aici in particular, am spus despre "voi" ca sunteti spameri... Oare nu am dreptate?

Aceste expresii nu se refera la o persoana anume... ("toate "prostiile" din capul unora") si ("100 utilizatori cu "minte" de cat 10000 fara") ci la general. Daca pe "unii" ii mustra constiinta e un lucru bun si sper sa faca schimbari.

Cred ca daca fiecare ne vom recunoaste greselile, fie mici fie mai mari, facand schimbari... vom deveni o comunitate mai frumoasa.

O sera frumoasa!
2
7
Robert
Bucureşti, România
la 2 Mai 2014 - 11:04
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
501STL
Chişinău
la 2 Mai 2014 - 15:31
robert de ce sa nu il ascult?a cris ceva normal omu,care ii problema?putin ma intereseaza cum ii numele lui sau ce a facut pe alte siteuri.aici a venit cu un mesaj omenenesc si stii care ii problema ? tu niciodata nu vei veni cu asa un ghind.ciao
1
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Mai 2014 - 18:04
si mare treaba..."spameri" .... asta nu spune nimic. Faptu ca sunt 6 dislike-uri sau altceva...
Nu uita...de ce se spune la multime, uneori "prostime" ??
Daca MAJORITATEA NU sunt de acord, asta ce inseamna ca ei sunt corecti ? nu chiar..
4
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 2 Mai 2014 - 18:16
Cu Eugen0 nu scoți la capăt,lăsați-l în pace pe acest "geniu".
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Mai 2014 - 19:12
Volkswagen...hai bucura-ne un pic cu genialitatea ta....
4
1
berta
Alba Iulia, România
la 3 Mai 2014 - 01:01
Eugen,stiu ca este gresita intrebarea,dar este o intrebare la nivelul vanzatorului.Pe langa orele de fizica si matematica,de algebra liniara,geometria descriptive,matematici superioare,dinamica fluidelor mai dai si lectii de gramatica .Esti un tip polyvalent.Ferice de tine,prostimea nu mai conteaza.Am terminat si eu o facultate,si de atunci nu am mai folosit deloc integrale,derivate,limite si siruri,lucru mecanic si alte energii.La ce este buna o facultate? Crezi ca trebuie sa stii pe de rost toate formulele alea stupide? Important este unde sa stii sa cauti.
Dec,itrebuie sa inteleg ca daca cineva nu este de accord cu tine,trebuie sa-i spargi muia?
1
3
berta
Alba Iulia, România
la 3 Mai 2014 - 01:07
Am mai observant niste chestii marunte.Manutele rosii si verzi.Robert si Eugen au o gramada de manute rosii.De la toata prostimea.Ceilalti(adica prostimea) au maxim doua manute rosii,fiecare.De la cei doi.
All the best!
1
2
501STL
Chişinău
la 3 Mai 2014 - 04:09
berta de ceva timp observ si eu asta,primesc dislike numai de la doi baeietei,eugen si robert
1
3
501STL
Chişinău
la 3 Mai 2014 - 04:22
fata de tine eugen ,aici nu am prea vazut pe cineva sa isi arata "genialitatea"si sa povesteasca ce a facut la lectiile de fizica,sunt niste baeti care isi impart pareri normale ,diferite dar fara sa scirbeasca pe cine cu injuraturi si injosiri urite prin cuvinte buruenoase asa cum o faci tu,atunci cind imi dai intrebari porstesti ,ghicitori,tu cum crezi te lua cineva in serios cu chestiile astea?unica problema a ta e ca te socoti prea destept si nu poti tine cont de parerea altora,si dea aici incep multe discursuri fara sens si urite....credeai ca impresionezi cu ceva?om in viata sa fii asta nu inseaman sa cunosti algebra sau geometria,sau cite valve are un anumit motor sau citi nm si de ce ii are.eu spre exemplu sunt un amator in lumea auto,cunosc doar ceea ce imi place,si de restu nu prea imi pasa,asta inseamna ca nu am voie aici?
1
2
501STL
Chişinău
la 3 Mai 2014 - 04:23
sau daca la o stire cu BMW si tehnologiile noi ca fan sar si eu cu un cuvint de lauda ,e ceva anormal aici?
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 3 Mai 2014 - 11:23
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 3 Mai 2014 - 11:33
Robert:Nu știu cît e de limpezit,dar după comentariile sale de mai sus pare a fi un om normal,cu comentarii la tema.
0
4
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 3 Mai 2014 - 12:22
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
0
berta
Alba Iulia, România
la 3 Mai 2014 - 12:58
Eugen,toate masinile au probleme.Tu esti extaziat de masinile americane.Pot sa-ti spun ca un Chrysler are mai multe probleme cu partea electrica decat orice alt producator.Inca au probleme.Colaborarea lor cu mercedes a fost un succes. Doar pentru Mercedes.Nemtii aveau mari probleme cu softul.Au rezolvat problemele preluand softul de la americani. Toata electronica este produsa de americani,si este extraordinary de ieftina.Mercedes a vrut motoarele V8 de la americani.Hemi nu este un motor produs de Chrysler,dar este folosit de Chrysler.Si de alti producatori.Daca vrei sa vorbim despre Chrysler,am putea vorbi despre Pentastar.Pot sa-ti dau detalii despre acest motor.Detalii pe care nu le gasesti pe net.De fapt pot sa-ti dau tot manualul masinii.Doar daca vrei.Vei vedea acolo cate computere are masina asta.Nu este doar banalul ECU.Mai sunt cam 20 de module(apropos de discutiile mai vechi).Pot sa-ti dau toata procedura de diagnosticare si reparare.Efectiv num ma intereseaza cati cai are.Sau ce cuplu.Masinile americane nu sunt ieftine de intretinut.In States sunt mult mai ieftin de intretinut.Chiar sunt fascinate de motoarele americane.Dar nu le impugn nimanui.
0
5
501STL
Chişinău
la 3 Mai 2014 - 13:49
eugen nu vreau sa ma intorc la temele trecute iar aberatiile mele au fost numai din motivul ca mam lasam provocat de voi si anume tu si robert si bagam tot felul de cuvinte urite,iata si raspunsul meu.oricine de aici poate vedea ca pricepi in multe lucruri inclusiv eu,dar felul de a interpreta cunostintele tale au fost cam nis nus cum sa spun ,nu prea corecte.bafta
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 3 Mai 2014 - 14:03
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
8
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 3 Mai 2014 - 14:03
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
7
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 3 Mai 2014 - 14:05
Alifonso....imi cer scuze daca felul meu de a interpreta a fost gresit.
Eu imi expun gindurile pe baza la ceea ce stiu. Corectati-ma daca spu ceva gresit. Dar ma corectati normal dar nu cu "dute bă de ici ca habar n-ai de una de alta".
4
1
Robert
Bucureşti, România
la 3 Mai 2014 - 20:19
Va bateti capul degeaba cu ''berta'' , ori voi nu ati auzit de ''naivul'' cu mintea odihnita ? Eu va las . O zi placuta !
5
0
Robert
Bucureşti, România
la 3 Mai 2014 - 20:19
Va bateti capul degeaba cu ''berta'' , ori voi nu ati auzit de ''naivul'' cu mintea odihnita ? Eu va las . O zi placuta !
5
0
Robert
Bucureşti, România
la 3 Mai 2014 - 20:27
Stimate ''Lucian Niculaie'' aka ''berta'' ............Forma corecta este ''A-propos'' , nu legat . Dar probabil in Alba Iulia ati chiulit de la orele de romana.
5
0
berta
Alba Iulia, România
la 3 Mai 2014 - 23:07
Daca pui punctual pe muscle cars and others specials,atunci de ce nu te duci pe forumurile lor speciale.Crede-ma,acolo o sa-i lasi cu gura cascata pe afonii aia.Acolo poti sa te desfasori in domeniul tau.Aici nu prea ai sanse.Nu sunt toti interesati de muscle cars.BTW,tu ai una?
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 3 Mai 2014 - 23:57
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
1
Robert
Bucureşti, România
la 4 Mai 2014 - 00:31
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
Robert
Bucureşti, România
la 4 Mai 2014 - 00:32
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
0
berta
Alba Iulia, România
la 4 Mai 2014 - 11:59
Ai voie sa-ti EXPUI parerea,nimeni nu te opreste.Dar tu IMPUI muscle car-urile.Atat si nimic mai mult.Sunt o gramada de forumuri despre muscle cars.Nu trebuie sa fie in Moldova sau Romania.Sunt sigur ca acolo ai sanse sa te dezvolti.Acolo poti sa-l impresionezi pe posesorul unei asemenea masini,chiar daca tu nu ai asa ceva.Ei TREBUIE sa asculte de tine.Poate le vei corecta si lor engleza de balta.Asa este,"ba" ?Eu nu impun nici un muscle cars sau alte masini.Din partea mea fiecare sa-si ia ce-i place.Ca e japoneza sau europeana,sau Americana,chiar ca nu ma intereseaza.Daca esti cu picioarele pe pamant(nu vorbesc despre tine) stii ce masina sa-ti iei.Daca eu vin cu intrebari despre Suzuki Swift,tu ii dai cu NM-tri de la un Chalenger SRT8 in care eu nu mi-am pus my own butt.
Spun-i prietenului tau cu care nu te contrezi niciodata ,ca se spune"who is rattling his ass.." sau "who rattles his ass.." Astea sunt expresiile corecte dpdv gramatical.Asta,numai asa,ca sunteti experti in 3 gramatici.Elementarilor!!!!
1
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 Mai 2014 - 13:17
BERTA,
Am impus eu cuiva masinile muscle , băi?
"Sunt sigur ca acolo ai sanse sa te dezvolti" --- fraza fara sens, care nu-și are loc in textul tau de mai sus.
"Acolo poti sa-l impresionezi...." ---- nu vreau sa impresionez pe nimeni. Daca ai tu iluzia asta....tine-o in capul tau.
"Poate le vei corecta engleza..." ---- fraza de prisos.
"Daca eu vin cu intrebari despre Suzuki Swift....tu ii dai cu Nm și cu Challenger SRT8" --- acum ce faci, te dai cu presupusu?
Băi, ce are coada vacii cu ștampila primariei? Ti-am comparat vreodata SRT8 cu vreo masina din clasa lui Swift ??
Lasă te rog exagerările astea "de infrumusetare".
Și daca nu mai ai nimic de spus, nu mai spune nimic in plus, cum ai facut mai sus.

Eu spuneam de ce imi place de ex un SRT8 și nu un AMG sau M sau ce-o mai fi pe acolo.
Tu spui ca "impui muscle car-urile".

Aaaa, acum te legi de faptu ca nu m-am urcat in niciunul, da ?
Și? Care-i poanta aici? Mai devreme sau mai tîrziu o sa ma urc.
Da imi spui și tu care e ideea ca nu mi-am pus fundu in ele ??
Dai iarași intrebari la care știi raspunsul. " BTW, tu ai una?"
Să-ți raspund sarcastic sau data viitoare nu mai pui așa întrebări?

Sau sa ți-o fac și eu, ce zici?
5
1
berta
Alba Iulia, România
la 4 Mai 2014 - 22:16
Oi fi tu destept(?) dar inteligent ,mai mult ca sigur ca trebuie sa nu fii.Ii explicai mai de mult unuia care lucreaza cu masinile tale preferate,chiar in States,cat de multe stii despre o gramada de muscle cars.Chiar il intrebai (si pe mine m-ai intrebat) in cate masini din astea si-a pus fundul.Mai tii minte? Poti sa raspunzi cu cat sarcasm vrei,dar acum sunt convins ,nu 100% ci 1000% ,ca tot ce scrii tu,dar absolut tot,este luat de pe net..Aceleasi date (am cautat si eu,din curiozitate) le-am gasit. Poti sa urli din toti bojocii ca nu-i adevarat.Nu convingi.Eu chiar eram convins ca ai un Dodge Chalanger SRT8,dar tu nici macar nu te-ai urcat in unul,si ne intoxici cuatatea date despre SRT 8. O fi buna masina aia,dar sa vezi ce performante are SRT8. Doar atata scoate? Sa vezi SRT8. Eu ti-am mai spus ca tot ce stie inginerul (oare)din tine,le stie si orice mecanic.
Daca,printr-o minune ne-am intalni,asa-i ca mi-ai sparge si mie muia? Nu mai raspunde,eu am cedat!
1
3
Robert
Bucureşti, România
la 4 Mai 2014 - 23:34
Senior Lucian Niculaie. Eugen0, nu se va putea intalni cu tine niciodata din pacate, nici macar ''intamplator'' . El este din MD. Dar eu sunt din RO si pot sa stii, asa ca nu ezita. Chiar vreau sa dau mana cu un ''veritabil telectual'' ca dumneata. In rest limabjul din incheierea frazei de sfarsit, ma duce cu gandul la un pitar care vinde castraveti in Obor.
4
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 Mai 2014 - 23:35
Relax. Eu INCA nu sunt inginer...tot la mine e inainte.
Hai, calculeaza tu cit de inteligent sunt eu. Vezi sa nu ai eroare la calcularea erorii !!
Cica "tot ce scrii tu e luat de pe net" ....de unde vrei sa iau datele, din fund ?
Dodge Challenger SRT8 - o să-l am. Acum inca n-am nevoie de o mașină.
Și care-i poanta cu urcatu' ?? Așa și nu mi-ai raspuns la ce te-am intrebat anterior...

Am zis eu ca-s inginer ? :D
Băi, mai întîi dați-va seama ce concluzii (gresite) faceti voi in capu vostru inteligent și dupa aia gindeste-te ce sa-mi scrii inapoi!
"Le știe orice mecanic" ...eu nici mecanic nu-s.
Dar.....tu le știi ?
5
1
Robert
Bucureşti, România
la 4 Mai 2014 - 23:36
pietar*
5
0
berta
Alba Iulia, România
la 6 Mai 2014 - 10:51
Mai intai sa-ti iei Chalangerul,apoi sa-ti termini facultatea.Dar pana atunci,asa cum spunea pretenu roman @Robert : mucles!
Limbajul din incheierea "frazei de sfarsit" nu-mi apartine.Este preluata(ma rog,ideea) de la copilul Newtonmetru.Ii mai zice si @Calputere.
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 6 Mai 2014 - 12:51
Nuu. BERTA ..ordinea lucrurilor e inversă...
Eu decid ce și cum fac.
1
1
berta
Alba Iulia, România
la 6 Mai 2014 - 13:26
Cam scurt comentariul tau.Go ahead,mate!Poate ramai cu decizia in mana! Cand vei pune lama de ras pe fatza? Ar fi bine sa decizi cand vei vorbi din proprie experienta.Pana atunci ,domnule @Lap top,s-auzim numai de bine.Ai nostrii ca brazii,cu mucii pe piept.Te las acum,ca mai ai de copilarit! Nu esti nici inginer auto,nu ai inca masina,dar tu stii multe.Ce zici de o mica prajiturica.Good boy!Halal!
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 6 Mai 2014 - 14:08
berta: Vezi ca imi cam folosesti cam des pasajele, fii mai original please, domnule Lucian Ceausescu....pardon, Nicolae
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 6 Mai 2014 - 14:09
Ceea ce ao scris tu mai sus ce a fost ? Vorbele unui cloun ?
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 6 Mai 2014 - 14:11
Aa deci de virsta vorbesti, da ?
Ș care-i poanta ??? Tu un ax cu came ai vazut vreodata in viața ta ? :D
Ințeleptul...
1
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 6 Mai 2014 - 14:33
http://www.automarket.ro/tv/teste/primele-impresii-de-la-volanul-supercarului-bmw-i8-3920.html

"Bebelusii la culcare"
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 6 Mai 2014 - 15:14
Pai dute la culcare, ce stai?
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 6 Mai 2014 - 15:20
Ai inurcat nick-urile domnule Lucian Nicolae , adica berta alias Cyber ?:)))))))
1
0
berta
Alba Iulia, România
la 7 Mai 2014 - 22:02
Gradinitza de copii,pline e de jucarii.......Zoom,zoom......
Poor buggers ! Daca sunteti cuminti,va pun si apa in bazinul de innot.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!