CITIRE ŞTIRE:
Facelift pentru versiunea nord-americană a lui Toyota Camry
18 Aprilie 2014 - 10:52
Ilie Toma
Toyota a adus la Salonul Auto de la New York versiunea împrospătată a sedanului Camry, destinată pieţei nord-americane. Spre deosebire de alte facelifturi aplicate de cei de la Toyota, cu modificări discrete, Camry a primit o împrospătare radicală, care a însemnat modificarea a peste 2,000 de componente ale maşinii! Până şi designul exterior înfăţişează un model absolut nou, întrucât aproape toate piesele de caroserie au fost schimbate. De la versiunea pre-facelift a fost păstrat doar acoperişul, mânerele uşilor şi corpurile oglinzilor.
Partea frontală a primit blocuri optice mai agresive şi un calandru imens, în stilul fratelui mai mare Avalon.
Posteriorul lui Camry, însă, a primit blocuri optice mult mai apropiate de stilul celor de pe versiunea nord-americană a lui Corolla. Noua Camry are acum o prezenţă de maşină mai scumpă, cu un caracter mai dominant. Facelift-ul şi modificările pieselor de caroserie au adus şi o creştere a lungimii cu 45 mm, iar ecartamentul a crescut cu 10 mm, pentru o manevrabilitate mai bună în viraje. De altfel, inginerii Toyota au recurs la rigidizarea suspensiei şi la sporirea rigidităţii torsionale a caroseriei totul pentru a transforma Camry într-un sedan cu o ţinută de drum mult mai sportivă. Mai mult ca atât, americanii vor beneficia acum şi de o versiune cu un kit agresiv de design, numită Camry XSE, care va veni şi cu jante imense, dar şi cu un şasiu cu o doză şi mai mare de sportivitate.
Interiorul a primit un alt design al consolei centrale, cu linii de accentuare a continuităţii acesteia spre tunelul central. De asemenea, a fost modificat designul cadranelor de bord, iar între acestea şi-a făcut loc, în sfârşit, un display color LCD. Cei de la Toyota menţionează că a fost îmbunătăţit considerabil şi confortul acustic de la bord, dar şi calitatea materialelor.
Gama de motoare a rămas neschimbată, fiind formată din propulsorul cu 4 cilindri în linie de 2.5 litri şi de V6-ele de 3.5 litri, cărora li se adaugă şi versiunea hibridă, care combină un electromotor cu un motor pe benzină de 2.5 litri ce funcţionează în ciclu Atkinson.
GALERIE FOTO (36 IMAGINI):