Poza istorică a zilei: Traction Avant, primul Citroen cu tracţiune faţă, împlineşte 80 de ani
30 Aprilie 2014, 17:37
Puţini sunt cei care cunosc că istoria automobilelor cu tracţiune faţă porneşte din franţa, încă din secolul al XIX-lea, când a fost creat automobilul
Victoria Combination. Până în anii ’30 ai secolului trecut au fost doar câteva încercări de a crea maşini cu puntea faţă motrice, însă primul model cu adevărat de serie a fost Citroen 7A, numit şi Traction Avant, denumirea căruia se traduce simplu – „tracţiune faţă”.
Modelul a debutat în aprilie 1934, acum 80 de ani, şi era atât de revoluţionar, încât şi-a asumat rolul istoric de deschizător de drumuri în lumea maşinilor cu tracţiune faţă. Citroen Traction Avant avea caroserie autoportantă, fapt care a permis
coborârea înălţimii maşinii cu păstrarea generozităţii spaţiului interior. Modelul oferea un coeficient aerodinamic de invidiat pentru acele vremuri, o aderenţă excelentă şi un centru de greutate coborât.

Sub capota maşinii existau mai multe opţiuni de motorizări – de la motoare în 4 cilindri de 1.3 litri la cele de 6 cilindri
în linie şi 2.9 litri volum. Cele mai puţin puternice motorizări atingeau o viteză maximă de 100 km/h, iar cele mai potente – de 130 km/h. Din 1934 până
în 1957 au fost produse aproximativ 760,000 de exemplare Traction Avant, unele dintre acestea mai putând fi văzute şi astăzi pe coastele însorite ale Franţei.
Cu ocazia aniversării, Citroen va organiza mai multe evenimente dedicate modelului, printre care şi o întrunire de peste 800 de exemplare Traction Avant în toamna acestui an.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
4
2,307
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (7)
Robert
Bucureşti, România
la 30 Aprilie 2014 - 18:23
Interesant articol. Insa acest model Citroen nu este una dintre cele mai accesibile masini in RO, cu banii care ii dai pe ea + mica diferenta de bani in plus iti poti alege un Buick sau Cadillac Eldorado sau chiar Oldsmobile Super 88(1955)

http://www.highclassauto.ro/ro/B11AVANT_detalii_15.html


http://www.highclassauto.ro/ro/Electra_detalii_38.html



http://www.highclassauto.ro/ro/Eldorado_detalii_42.html


http://www.highclassauto.ro/ro/Super88_detalii_49.html
2
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Aprilie 2014 - 19:28
WAW..... 140km/h pe vremea ceea!
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Aprilie 2014 - 19:31
Robert: Electra si Eldorado is bune tare... Uhhh... :D :D
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 30 Aprilie 2014 - 21:53
@VB, si sunt si modele Subaru clasice. Dar cele mai multe ''bijuterii antice'' sunt din inainte de 1960 :)......Preturile sunt rezonabile, si iti ofera si garantie, service-are, CASCO, incluse in pret. Tu doar trebuie sa ii bagi benzina si atat, taxele sunt ZERO in RO . Deci daca vrei sa fii exclusivist, nu trebuie neaparat sa dai 400k pe un Ferrari, cand poti dat 40k ( in functie de model/exceptii ) pe un retromobil. Stima !
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 30 Aprilie 2014 - 21:58
PS : Aici ai mai multe informatii :

http://www.heritage-auto.com/ro/servicii/5/intreinere/

http://www.heritage-auto.com/ro/investitie-pasiune/
2
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Mai 2014 - 14:55
Robert: foarte corect zici... Ferrari miine-poimiine ia foc la naiba pe un autoban :D dar aici mergi incetishor si faci in ciuda tuturor si ii lasi ku gura plina de saliva ;) Eu sunt pentru masinile anilor '60 - '70.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 1 Mai 2014 - 19:52
@VB, de acord, in schimb ai mult mai multe avantaje la cele retro, pe langa exclusivitatea de ''Ferrari'' sau alte hyper car-uri mult mai scumpe . Taxele sunt ZERO, pe cand la un hyper car platesti in jur de 2,5 mii Eur pe an, datorita cilindreei mari, pe langa faptul ca este de 10 ori mai scump decat pretul unui vehicul retro care intoarce la fel capetele pe strada. (poate chiar mai mult) . Eu sincer chiar si dupa o Dacie 1100 restaurata intorc capul.Stima !
2
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!