Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Concorso d’Eleganza: din Saint Tropez în Portofino. Maşini de coastă.

26 Mai 2014 - 08:30
Ilie Toma
Concorso d’Eleganza: din Saint Tropez în Portofino. Maşini de coastă.
Există o categorie de maşini care sunt create, parcă, pentru a fi conduse pe drumuri superbe de coastă. Preferabil Coasta de Azur, de prin Saint Tropez în Portofino, în peste 340 de kilometri de plăcere supremă.

Oamenii au început a prinde plăcerea maşinilor perfecte pentru coastă abia pe la mijlocul anilor ’50 ai secolului trecut, când calitatea vieţii a început a fi cu adevărat bună în cele mai multe regiuni ale Europei.

Iar producătorii nu au ezitat să creeze maşini de poveste pentru asemenea roluri înălţătoare. Câteva din ele au fost aduse şi la Concorso d’Eleganza Villa d’Este!

Cea mai timpurie din ele este o Alfa Romeo 1900 C SS, o decapotabilă produsă în 1954, dotată cu un motor cu 4 cilindri, de 1,975 cm cubi. Caroseria acestei versiune e semnată de Ghia Aigle, iar exemplarul adus la Villa d’Este aparţine unui colecţionar american.

Revenim din nou la Lancia în această categorie, în anii de glorie a mărcii italiene. Un exemplar Aurelia B24 a fost prezent la Concorso d’Elegance, iar modelul relevă cu adevărat măreţia mărcii din acei ani. Lancia Aurelia a făcut uz de primul motor V6 de serie din lume, creat de inginerul Francesco de Virgillio. Motorul avea o cilindree de 2,451 cm cubi şi un unghi de 60 grade al blocurilor cilindrice, unghi utilizat şi astăzi la majoritatea motoarelor V6. Lancia Aurelia a fost şi primul automobil echipat standard cu anvelope radiale.

Răspunsul german pentru creaţia genială a italienilor a fost BMW 507, un model creat iniţial pentru a concura cu roadstere mai accesibile pe piaţă, dar perfecţionat în procesul conceperii într-atât de mult, încât a ajuns să concureze cu cele mai scumpe modele. Preţul ridicat i-a tăiat orice speranţă de succes comercial, aşa că doar 252 de exemplare au fost construite în total. Sub capota acestui model era montat un motor V8 de 3.2 litri, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 4 trepte, de origine ZF. Exemplarul expus la concurs a fost produs în 1957.

Strămoşul actualului Mercedes-Benz SLS AMG a fost şi el reprezentat de un exemplar la concursul de eleganţă. Un Mercedes-Benz 300 SL minunat, produs în 1958, şi executat într-o combinaţie superbă de culori, a delectat privirile publicului. Aici, însă e vorba de versiunea „obişnuită”, nu cea cu uşi de tip foarfecă. Sub capota minunatei maşini e montat un motor cu 6 cilindri în linie, de 3.0 litri. Şi din nou Ferrari 250, de această dată în interpretarea 250 GT. O maşină de nepreţuit, stilizată de

Pininfarina, care are sub capotă un motor de 12 cilindri, de 2,953 cm cubi. Proprietarul său, originar din

Elveţia, şi-a adus toţi cei patru copii la eveniment şi nu a ezitat să defileze împreună cu ei.

Iar cireaşa de pe tort în această categorie o reprezintă un Ferrari 250 GT şi mai rar, cu ampatament mărit.

Mai mult spaţiu şi mai mult confort pentru călătorii desăvârşite pe Coasta de Azur, dar acelaşi motor cu 12 cilindri sub capotă, de rasă nobilă!...
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (37 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter