Mercedes-Benz C-Class: impresii după prima săptămână de exploatare. Pregătit de expediţie!
17 Mai 2014, 10:01
Senzaţia primelor zile de experienţă de posesor al unei maşini noi e cea mai specială şi înălţătoare. Simţi un miros plăcut de materiale recent asamblate la locul lor şi chiar şi lăsarea maşinii în garaj pe noapte te faci să descoperi dimineaţa o atmosferă îmbibată cu mirosul plăcut al metalului proaspăt. Deschizi plăcut manualul utilizatorului,
pentru a mai afla noi secrete ale
maşinii, despre care abia bănuiai, sau poate nici nu le credeai prezente. Iar dacă mai ai onoarea unei maşini inteligente, atunci fiecare nouă zi te va face să descoperi mici detalii şi capacităţi isteţe ale maşinii, de care te vei bucura flatat, ştiind că toate aceste atribute îţi formează ambianţa.
Ambianţa, la rândul ei, cu toată calitatea materialelor folosite, a formelor şi a confortului pe care ţi-l oferă, e cea care îţi va fortifica cel mai mult senzaţiile obţinute de la o maşină.

Noi suntem întotdeauna adepţii bifării mai ales a opţionalelor care se referă la confortul şi ambianţa interioară, şi
mai puţin a celor ce ţin de exterior, pentru că anume în habitaclu îţi vei petrece viaţa la bordul maşinii. Tocmai de aceea, pachetul de design AMG, care include un kit aerodinamic mai agresiv şi arcuri mai dure pentru suspensie, ni se pare de o prioritate minimă pentru un C-Class, spre exemplu, deşi îl face să arate mai sportiv, în schimb un sistem multimedia mai avansat sau o tapiţerie în combinaţia dorită sunt determinante pentru senzaţiile de la bord.
Ne-am convins de plăcerea exploatării unui sistem multimedia avansat pe noul nostru C-Class redacţional. Sistemul nostru e unul numit Audio 20 cu touchpad şi, deşi la prima vedere am intuit doar posibilitatea de a afişa informaţii despre suporturile audio, radio, CD şi USB, plus alte informaţii despre setările maşinii, în scurt timp ne-am convins că posibilităţile acestuia sunt mult mai avansate. Într-atât de avansate încât nici nu am reuşit să le probăm pe toate.
Sistemul recunoaşte şi formatul DVD, aşa că în momentele de aşteptare, puteţi urmări un film în maşină, sau, eventual, desene animate pentru copii. Se pare că şi alte formate mai uzuale de filme pot fi reproduse de la un flash USB, dar încă mai urmează să probăm această capacitate. Sistemul multimedia al maşinii se poate conecta cu telefonul Dvs. inteligent prin Bluetooth şi aici se deschide o lume nouă de posibilităţi. Conexiunea Bluetooth nu oferă doar posibilitatea
purtării convorbirilor telefonice în timpul condusului fără ocuparea mâinilor, ci şi... răspunderea la mesaje SMS, spre exemplu, dacă staţionaţi. Cum? Ei bine, ori alegeţi cu ajutorul rotulei centrale literele una câte una, ori folosiţi touchpad-ul alăturat care ne-a uluit cu capacitatea de a recunoaşte scrisul uman! Mai apoi, am încercat şi o altă posibilitate, de a conecta sistemul multimedia la internet prin intermediul aceluiaşi telefon,
telefonul având nevoia activării
regimului Hotspot, cu partajarea
conexiunii internet prin Bluetooth.
Prima noastră tentativă ne-a
demonstrat că operatorul de telefonie mobilă trebuie contactat suplimentar pentru a ne activa opţiunea Hotspot. L-am contactat, aşteptăm activarea şi apoi vom încerca să exploatăm din plin noile tehnologii. Un lucru e cert, maşina recurge la conexiuni cu un iPhone obişnuit, spre exemplu,
toate cuplările sunt realizate excelent şi fără rateuri, aşa că disponibilitatea conexiunii internet la bordul maşinii va fi un condiment fantastic!

Am parcurs 700 de kilometri până în acest moment, pe toţi în regim urban şi suburban, neavând încă ocazia unor călătorii de traseu. Cifra de consum mediu ne-a impresionat plăcut până acum, oscilând între 7.9 şi 8.4 litri/100 km! Şi asta în condiţiile în care ultima
săptămână a fost un adevărat infern în traficul urban din Chişinău, cu ambuteiaje de zeci de minute din cauza lucrărilor de reparaţie a carosabilului în cele mai nepotrivite locuri, la cele mai nepotrivite ore! Am lăsat sistemul start/stop conectat şi ne-am convins că, mai ales în asemenea ambuteiaje, e o tehnologie care ajută cu adevărat la eficienţa consumului urban. Am observat şi o gestionare
foarte uşoară a sistemului prin simpla apăsare a pedalei de frână – dacă pedala este apăsată un pic mai puternic, sistemul opreşte de cele mai multe ori motorul, iar dacă pedala este apăsată mai uşor, doar atât cât să ţină maşina nemişcată, atunci sistemul păstrează motorul pornit. Trucul ăsta poate fi folosit atunci când aţi pornit şi aşteptaţi, spre exemplu să înaintaţi peste doar câteva secunde, sau cedaţi
trecerea cuiva, apoi vreţi să porniţi mai rapid. În felul ăsta sistemul start/stop nu-ţi mai strică niciodată planurile, îi spui tu simplu, fără apăsarea neapărată a unor butoane, când vrei să-l laşi să intervine şi când nu.

În primele zile am rulat mai mult în regim Eco, cu o pedală mai puţin responsivă şi suspensie un pic mai rigidă. Deşi ne-am convins că maşina
poate înghiţi bine şocurile, nu ne prea lasă inima să o tratăm nemilos în denivelările dese şi dureroase ale oraşului nostru. Aşa că mai recurgem la reduceri de viteză, la trecere mai atentă şi mai lentă peste asemenea zone.

Apoi am trecut mai mult în regim Comfort, care ne-a înmuiat la maxim suspensia. În câteva zile ne-am convins că, atât timp cât nu e vorba de gropi excesive de coşmar, regimul ăsta a suspensiei va înghiţi impresionant de lejer denivelările,
oferind şi o senzaţie de condus mai relaxant la volan. Şi nivelul confortului interior e cu totul altul, desigur. Aşa că începe să ne placă tot mai mult, şi ne tot paşte gândul de a ne seta regimul Individual dintr-un amestec de caracteristici frumoase ale suspensiei, pedalei de acceleraţie, volanului şi transmisei.

Spuneam şi la primul test drive cu noul C-Class că senzaţia calităţii e una dominantă la bord. Tot, dar absolut tot ce ne înconjoară la interior e realizat din materiale cu adevărat calitative.
Cineva ne-a oferit, însă, un sfat de a proteja consola centrală Piano Black de manichiurile de femeie, pentru a o proteja de eventuale zgârâieturi :).

Închiderea portierelor dă sunetul acela de uşă bine căptuşită la interior, nu prea uşoară, dar din nou, calitativă. Am observat şi necesitatea aplicării unui efort un pic mai mare de închidere a tuturor uşilor, faţă de B-Class, şi am şi început să ne obişnuim cu asta.

Într-una din dimineţile devreme, conduceam la intrarea spre Chişinău încă înainte de ivirea zorilor şi am pornit faza lungă automată a maşinii. Peste o clipă faza lungă s-a inclus, dându-mi un câmp vizual formidabil iluminat în faţă. Apoi, de pe contrasens se apropia o altă maşină şi luminile lui C-Class au început a-i forma o oază de umbră maşinii de pe contrasens. Odată cu apropierea noastră, oaza de umbră îşi schimbi localizarea în punctul de aflare a maşinii de pe contrasens, lăsând restul drumului frumos iluminat. E superb cât de bine şi plăcut funcţionează această tehnologie! Mai apoi, m-am apropiat de o altă maşină care circula în acelaşi sens şi C-Class-ul a redus treptat faza lungă la cea scurtă odată cu apropierea
de acea maşină. E drept, însă, că afişajele roşii ale unei staţii peco, ivite de după un mic deal, au fost percepute de C-Class ca felinare ale unei altei maşini şi farurile au operat din nou o schimbare de fază. Dar e oricum o tehnologie formidabilă!

Probleme? Din fericire, deocamdată
nu sesizăm nicio problemă, niciun
sunet suspect la vreo componentă a
interiorului, pentru că ni s-a dat
întrebarea asta în raport cu displayul
central fixat de planşa de bord, dacă
nu produce scârţâituri. Nu, nici el,
nici orice altă componentă a
interiorului nu produce niciun sunet suspect, iar liniştea asta, coopotată cu izolarea fonică superbă a interiorului, îţi întăreşte senzaţia unei calităţi adevărate. Sperăm că şi exploatarea în timp îndelungat ne va confirma aceste senzaţii incipiente!

După ploile din ultima săptămână, am observat o aerodinamică foarte bună a modelului, care îl face să se murdărească foarte puţin în asemenea condiţii. Totuşi, ieri am trecut şi la o primă baie din viaţa maşinii. Apoi, C-Class-ul a continuat pregătirile de marea expediţie, anunţată ieri! Am
trecut pe la două companii în vizită, pentru a avea aplicate logo-urile partenerilor expediţiei pe maşină, iar astăzi trebuie să mai avem aplicat şi logo-ul nostru pe ea. Doar pe perioada, expediţiei, apoi maşina va rămâne din nou liberă să-şi expună designul şi culoarea nestingherită.

Deci, pornim în expediţie chiar la începutul săptămânii viitoare! Ne-aţi
întrebat cât timp va dura expediţia – ei bine, vom fi în expediţia propriu-zisă vreme de câteva săptămâni, cu zeci de relatări intense, în fiecare zi, plus o mulţime de teste drive publicate chiar şi după revenirea noastră acasă! După cum v-am mai spus, avem o mulţime de surprize pregătite pentru voi! Şi, ca întotdeauna, că mulţumim că ne sunteţi alături!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
6
4,498
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (29)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 17 Mai 2014 - 16:50
Aşteptăm articolele!
0
0
501STL
Chişinău
la 17 Mai 2014 - 16:59
http://point.md/ro/noutati/incidente/un-lexus-s-a-aprins-din-mers-shi-a-ars-aproape-in-intregime
1
3
Igor
Chişinău
la 17 Mai 2014 - 17:37
aseara cind ma intorceam acasa l-am vazut... Doamne fereste... bine ca nu a explodat
0
3
501STL
Chişinău
la 17 Mai 2014 - 18:51
da da ,o reactionat repede
1
0
GRED
Chişinău
la 17 Mai 2014 - 19:00
501STL> IMPOSIBIL. Lexus nu se aprinde!!!!
1
2
501STL
Chişinău
la 17 Mai 2014 - 19:21
GRED ,acush tre sa apara o explicatie pe masura !!!!!!!!!!
1
2
Igor
Chişinău
la 17 Mai 2014 - 19:43
Gred, раз в год и палка стреляет ))) ну или лексус горит )))
2
1
Valeriu
Chişinău
la 18 Mai 2014 - 01:17
501stl, vrei să arăți ca esti subdezvoltat sau cum? Ce fel de stăpân care nu observă ca din rezervor îi curge combustibilul? Asta inseamna ca Lexus e rau?
GRED, chiar imi pare rau pentru tine, te credeam mai obiectiv...
4
1
FIFA
Chişinău
la 18 Mai 2014 - 02:22
Valeriu, esti foarte subiectiv si nu ai inteles stirea. Mai citeste odata atent.
0
1
Valeriu
Chişinău
la 18 Mai 2014 - 12:31
Acus caut si eu pe google masini nemțești care au ars și vi le pun aici, o sa fiti încântați, nu? O sa fie și la subiect, pentru ca stirea e despre mercedes c.
3
2
501STL
Chişinău
la 18 Mai 2014 - 16:36
Valera nu fi rau ),mai citeste o data stirea sau roaga sa citeasca cineva mai matur din familie si sa iti explice mai amanuntit ce si cum ,ca e greu de inteles ce sa vorbit despre rezervor.
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 18 Mai 2014 - 19:53
Stimata redactie PA.md , citez greseala '' te care te vei bucura flatat, ştiind că toate aceste atribute îţi formează ambianţa. '', am incheiat citatul ....... cred ca ati vrut sa scrieti ''de'' .

Am observat o caracteristica stupita ''magulitoare'' la unele personaje de aici, care sunt extrem de tensionati sa puna link-uri cu partile negative ale marcilor nipone, daca stau sa caut si eu acum cu siguranta gasesc mult mai multe, e plin netul de stiri cu masini germane arzand ca o torte din motive clare a calitatii indoielnice ale fabricantului, masini cumparate de cateva zile cu numar fffff mic de km care izbucnesc ca o torta, din cauza calitatii. Lexus RX 2 este fabricat din 2003, conceptul fiind din 2001, masina care cu siguranta are peste 300k km rulati cu acelasi set de baterii ( daca avea propulsie hybrid, nu-mi e prea clar fiindc aera noapte ). Cauza incidentului se putea intampla si datorita stilului de condus necorespunzator al soferului, poate era beat, poate era in delir, poate era bolnavoir la mansarda (* ca Alifonsou ), sunt o mie si un a de metode. Asa-i GRED ?
3
0
Robert
Bucureşti, România
la 18 Mai 2014 - 19:54
ca niste torte *....scuzati
3
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 18 Mai 2014 - 22:43
Robert:Nu e un hybrid,e 350,puțin probabil să fi avut rulați 300k de km,poate e din 2009,n-ai de unde să știi,și de ce deodată dacă o mașină japoneză are careva probleme învinuiești șoferul,nu mi se pare deloc corect,cîteodată chiar și cele mai super mașini(pentru tine-cele japoneze) pot avea probleme tehnice.
2
3
Robert
Bucureşti, România
la 18 Mai 2014 - 23:38
2009 ? What ? Esti sigur, mate ? In 2009 a aparut RX a treia generatie, cel mai probabil asta e din 2005, adica o masina de aproximativ 10 ani. Ce-i asa stupid sa intelegi un adevar ? Deci la o masina de aprox 10 ani te astepti sa fie ''exploatata'' la maxim , deci in cazul de fata posibil sa aiba si peste 500 de km ( nimic de mirare pt Lexus ), in al doilea rand, proprietarul poate nu i-a facut schimburile de consumabile cosrespunzator, iar aici nu ma refer la placute, ulei si filtre, ci alte parti care pot duce la distrugerea efectiva a motorului. De exemplu pana si placutele de frana ne schimbate la timp, adica uzate complet, va fi realizata o frecare metal pe metal, drept rezultat va avea loc o crestere a temperaturii, ceea ce zgarieturi adanci si crapaturi in suprafata discului, in ultima instanta acestea avand ca efect diminuarea performantelor sistemului de franare, si asta numai de la niste ''amarate'' de placute neschimbate la timp, dar i-a gandestete ce se poate intampla cu consumabile ''ne schimbate'' care joaca un rol tehnic f important pt functionarea in conditii optime unui motor.
3
1
Robert
Bucureşti, România
la 18 Mai 2014 - 23:39
va produce*
3
0
501STL
Chişinău
la 19 Mai 2014 - 10:13
MAFIA fa putina liniste,ce te aprinzi si tu ca o baba de la nimic,fii macar o data inteligent si recunoaste ca dai prin bordure ca curca cea chioara.Nu am citit ce ai scris mai sus pentru ca sincer imi e lene,dupa dimensiunea textului miam dat seama ca sunt numai ofticari si aberatii.
3
1
GRED
Chişinău
la 19 Mai 2014 - 11:21
Valeriu> Daca vrei obiectivitate - a fost un accident si i se poate intampla oricui. Eu zic mai bine Doamne fereste de asa ceva. Da nu tre sa-ti para rau de mine :)) Cometariile de pe piata auto nu e parlamentul nord-corean - aici se mai si glumeste ... Bafta!
2
4
Valeriu
Chişinău
la 19 Mai 2014 - 11:52
:) Si tie la fel! Dar nu imi pare rau "de" tine ci "pentru" tine, adica modul in care l-ai sustinut pe initiatorul discutiei care nu are nici o legatura cu stirea. Vorba lui Robert, limba asta romana... :)
3
1
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 19 Mai 2014 - 15:45
Valeriu:Luați-vă cu Robert de mînuță și duceți-vă și predați în școli(parcă ar fi gramatica cel mai important lucru pe un site auto),dar PA nu e școală și se mai întîmplă cînd facem greșeli,suntem oameni,nu roboți.
3
2
Valeriu
Chişinău
la 19 Mai 2014 - 16:51
Multumesc pentru sfat, VW, chiar ma gandeam cu ce sa ma mai ocup... ai aparut tu si m-ai salvat!
Cand scrii pentru tine, poti sa scrii macar si cu picioarele, dar, scriind pe un site public ar trebui sa ai macar ceva respect pentru cei care citesc. Cand cineva observa greseli la PA, imediat sar in cap, dar nu se uita la tambalaul lasat in urma.
La urma urmei, eu cred ca GRED a inteles ca si eu am glumit, dar nu i-am facut lectii de gramatica. :))
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 19 Mai 2014 - 18:32
De acord cu Valeriu, cand incerci sa comentezi pe o platforma ''online'' , trebuie sa fii constient ca sunt multi oameni care vor vrea sa invete ceva fundamental, dar cand comentariile sunt scrise intr-un mod ''neconformist'', cu diverse greseli de gramatica, moralul general al site-ului nu va fi nici el ridicat.

Pa.md, ar trebui sa luati o pozitie cel putin principiala in ceea ce priveste nu numai "comentariile referitoare la subiectul materialului" ci si, sa zicem, acuratetea greselilor gramaticale a anumitor comentarii.
3
1
Robert
Bucureşti, România
la 19 Mai 2014 - 18:32
De acord cu Valeriu, cand incerci sa comentezi pe o platforma ''online'' , trebuie sa fii constient ca sunt multi oameni care vor vrea sa invete ceva fundamental, dar cand comentariile sunt scrise intr-un mod ''neconformist'', cu diverse greseli de gramatica, moralul general al site-ului nu va fi nici el ridicat.

Pa.md, ar trebui sa luati o pozitie cel putin principiala in ceea ce priveste nu numai "comentariile referitoare la subiectul materialului" ci si, sa zicem, acuratetea greselilor gramaticale a anumitor comentarii.
3
1
Cyber
Briceni, Moldova
la 19 Mai 2014 - 21:36
Unii au tendinta sa se uite la paiul din ochiul cuiva fara a observa barna din propriul ochi, adica mentioneaza greselile minore ale unora dar nu-si recitesc comentariile sa vada ce porcarii mai scriu...

Oricum, celor ce nu se regasesc in astfel de comentarii... le doresc o sera buna.
1
2
Igor
Chişinău
la 19 Mai 2014 - 21:40
da, stimata PA... haideti si o sa ne cenzurati in general cu face "base" in ro, sau putin in ru... ca doar traim in democratie, nu? avem libertatea exprimarii
1
1
salaria
Chişinău
la 19 Mai 2014 - 22:32
Stimata redactie PA,
Va rog sa-mi spuneti: in poza N4 afishajul rezervorului indica plenitudine 100% cu petrol?
Nu prea inteleg cum sa interpretez.. La fel si afishajul temperaturii uleiului motorului, ultimul element e de culoare rosie: deasemenea nu inteleg, cum se interpreteaza, si la ce nivel e temperatura in momentul fotografierii..
..sau afishajele "invie" doar la pornirea motorului?

Multumesc!
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 19 Mai 2014 - 23:20
Din nou Igor Hlopetchi. Acelasi limbaj de ''inginer'' comunist, acelasi caracter de pietar frustrat care moare de invidie cand cumperi de la cealalta taraba la un pret mai mare decat ceruse el initial.

Plavane, ''base sau putin'' se scrie incepand cu litera de tipar, la fel si ''ro sau ru'', fiindca unu - sunt denumiri de persoane , doi- sunt denumiri de tari , acum sper ca ai inteles . Nu de alta dar ne ''doare ochii'' cand te citim. Putin mai multa cultura nu ti-ar strica, daca ai pune mana pe cate o carte din cand in cand cu siguranta te-ar ajuta.

Cyber copchile, tu stai jos si sterge-ti lapticul de la botic, mai ai mult lapte de ''papat'' ca sa intelegi dialogurile oamenilor maturi.
3
0
501STL
Chişinău
la 20 Mai 2014 - 08:44
In comparatie cu tine Nedelcu,"copilu" asta Cyber sa exprimat mult mai frumos,mult mai prietenos decit ca "maturul" de tine ,care in afara sa scuipe si sa injure nu mai are nimic in locul ala unde trebuia sa fie CREIERUL.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 21 Mai 2014 - 11:52
Nu stiu ce-i mai grotesc, un pietar frustrat de taraba sau un puradel de 15 anisori cu cas la gurita? Ramane totusi un semn de intrebare distinctiv.

ps: nu ma cheama Nedelcu :)))
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!