Prima zi în expediţie la bordul lui Mercedes-Benz C-Class
21 Mai 2014, 02:17
Dimineaţa, pe la ora 5, eram în
apropierea de hotarul Moldovei şi
României, şi făceam plinul la ultima
staţie Rompetrol de pe traseul
Chişinău-Leuşeni. Consumul mediu
pentru primii 102 km parcurşi din
expediţie, până la acea staţie,
ajunsese la 6.2 litri/100 km
Am trecut foarte anevoios hotarul, deşi nu păreau a fi multe maşini la coadă. Abia peste mai mult de 2 ore am reuşit să ieşim de pe teritoriul vamal. Totuşi, perioada de aşteptare ne-a dat şansa probării conexiunii internet a maşinii – sistemul multimedia a utilizat telefonul mobil cu care era cuplat drept hotspot, şi astfel şi-a activat o mulţime de funcţii online, inclusiv navigarea web propriu-zisă. Fireşte, am accesat şi noi PA.MD de pe maşina redacţională!

Întârzierea din vamă ne-a făcut să avem ulterior un condus mai dinamic, deşi era clar deja că în Bucureşti, prima noastră destinaţie, vom ajunge cu întârziere. I-am anunţat pe cei care ne aşteptau acolo, dar oricum nu prea aveam timp la discreţie pentru maratoane de eficienţă. Aşa că am preferat să conducem mai dinamic. Probabil aşa va fi în cea mai mare parte a acestei expediţii, pentru că de
data asta urmărirea cifrei de consum nu mai este marele scop, ci plăcerea condusului în peisaje fabuloase.

Până în Bucureşti peisajele sunt oarecum banale pentru oricare locuitor al Moldovei, fiind foarte similare celor mai uzuale din ţara noastră. La destinaţie, în Bucureşti, media totală de consum după 470 km parcurşi era de 6.5 litri/100 km!
Trebuie să remarcăm o cu totul altă ţinută rutieră a C-Class-ului pe drumuri de calitate impecabilă. Acolo toate setările sistemului de reacţii ajustabile AGILITY CONTROL prind şi mai mult sens, iar ipostazele ei devin şi mai desăvârşite.

În Bucureşti, ştiţi deja că am testat astăzi o decapotabilă frumoasă... Iar
după test, am pornit spre vestul ţării, pentru a ne îndrepta către Ungaria şi ulterior Austria. După un pic de rotire pe la periferia Bucureştiului, nivelul combustibilului din rezervor a coborât puţin sub jumătate. Ne-am gândit că
ar fi cazul să facem din nou plinul, că volumul de doar 41 de litri al rezervorului se dovedeşte a fi, totuşi, un pic îngrijorător până ne mai obişnuim noi cu ideea. În rezervor au mai încăput 25.6 litri de combustibil, fapt care ne-a confirmat corectitudinea cifrei de consum de pe calculatorul de bord al maşinii.

Apoi, am înaintat pe una din puţinele autostrăzi ale României, A1, pe o distanţă de peste 100 km. Aici ne-am bucurat să descoperim că la o viteză
de 140 km/h turaţiile motorului sunt menţinute în regiunea a 2,450-2,500 rpm, în treapta a 7-a. Rularea la viteze înalte se dovedeşte a fi la fel de precisă, confortabilă şi silenţioasă, cu excepţia sectoarelor de carosabil mai rugos, care impun anvelopele să genereze un sunet mai mare la rulare, or anvelopele noastre sunt de tip Run Flat, deci mai rigide şi mai specifice în condiţii de asemenea carosabil.

Acum, seara, am ajuns în regiunea Valea Oltului, localitatea Călimăneşti.
Aici am descoperit o Românie mai frumoasă ca niciodată, parcă. Întotdeauna aveam alte trasee de traversare a României, însă acum, aici, am rămas cu gura căscată de peisajele naturii! E o zonă superbă! Iar până aici se ajunge după vreo câteva zeci bune de kilometri de serpentine stânse, urcuşuri şi coborâşuri
montane! Recunoaştem că am prins gustul punerii la treabă a noii generaţii C-Class în asemenea peisaje, şi anume aici se simte avantajul plăcut al tracţiunii pe spate, care te scoate din
asemenea curbe cu mult mai multă precizie şi plăcere. Fără drifturi, deşi drumurile de aici parcă sunt create pentru asta. Mai avem nevoie
de anvelope, aşa că nu ne încumetăm să le topim. Dar tracţiunea spate ne dă fiori plăcuţi, iar asta ne face să ne gândim tot mai frumos la zilele care vom urma pe traseul nostru, când acest ingredient al maşinii va fi şi mai preţios!
Cifra globală a consumului a urcat la 6.6 litri/100 km. Fiorii plăcuţi, generaţi de maşină, au urcat la nota 9.9, în aşteptarea maximului de 10 din zilele care vor urma! Am parcurs 681 km din Chişinău până aici şi acum vă relatăm
direct din Călimăneşti, dintr-o frumoasă cafenea de popas liniştit. Şi mergem mai departe! Am vrea să fim mâine dimineaţă în Ungaria, cât mai aproape de Austria, urmând ca mâine seară să ajungem într-o zonă
fantastică a Austriei! Care e ea? Vă spunem mâine cu siguranţă! Ori, poate o intuiţi voi între timp?
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, LIVE, din România
7
3,960
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (13)
Valeriu
Chişinău
la 21 Mai 2014 - 08:58
Intr-adevar Valea Oltului este superba, dar daca trageati o fuga pana la Obarsia Lotrului si mergeati macar un pic pe Transalpina, cred ca erati si mai impresionati. Ei, dar daca va grabiti...
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 21 Mai 2014 - 16:32
Comentariu şters de redacţie.
Valeriu
Chişinău
la 21 Mai 2014 - 16:52
Robert, pacat ca nu pretuiesti ceea ce ai... De fapt asa sunteti majoritatea romanilor de dincolo de Prut va plangeti de soarta voastra de parca ati fi cei mai necajiti. Intr-o dimineata la un post de radio romanesc s-a pus intrebarea "va mandriti ca sunteti romani?" Au fost niste raspunsuri de RAHAT! Mai multe as fi avut eu de spus la subiect, nefiind in Romania...
0
3
Robert
Bucureşti, România
la 21 Mai 2014 - 17:38
Comentariu şters de redacţie.
Robert
Bucureşti, România
la 21 Mai 2014 - 17:46
Comentariu şters de redacţie.
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 21 Mai 2014 - 18:06
Robert:numind mașinile germane gunoi,crezi că pari mai inteligent,din contra,pari a fi un invidios.Un orm educat niciodată nu ar numi așa o marcă,chiar dacă nu-i prea place.
2
3
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 21 Mai 2014 - 18:08
*om
1
1
Valeriu
Chişinău
la 21 Mai 2014 - 20:00
Intr-un fel e bine sa fii mereu nemultumit. Asta îi ține mereu in tensiune pe guvernanți. În RM moldovenii demult stau doar cu capul in jos și fiecare face ce-i trasneste prin cap. Daca e sa revenim la peisaj, Valea Oltului este extraordinară, așa ca nu mai bate tu capul! Vile ale celor bogati în zone pitoresti sunt si in țări mai evoluate, dar asta este viata!
0
4
Robert
Bucureşti, România
la 22 Mai 2014 - 00:07
nU stiu despre ce tot vorbesti, ce guvernanti, ce tensiune ? Aici era vb despre subiect.Ma rog.......daca tie iti place este strict parerea ta, mie unul nu prea , mai bn prefer o amarata de padure sa ies la aer liber decat aici.

@VW, pai masinile nemtzesti sunt atat de ''calitative'' incat i-a locul de gunoaie, chiar ''biodegradabile'' mai nou.....nu mai au ansamblul din tabla ci aluminiu :))))
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 22 Mai 2014 - 00:07
nU stiu despre ce tot vorbesti, ce guvernanti, ce tensiune ? Aici era vb despre subiect.Ma rog.......daca tie iti place este strict parerea ta, mie unul nu prea , mai bn prefer o amarata de padure sa ies la aer liber decat aici.

@VW, pai masinile nemtzesti sunt atat de ''calitative'' incat i-a locul de gunoaie, chiar ''biodegradabile'' mai nou.....nu mai au ansamblul din tabla ci aluminiu :))))
2
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 22 Mai 2014 - 07:01
Nu e nimic, de fapt e ceva normal pentru el... aflanduse sub influienta drogurilor.

Mult succes in continuare PA!
1
1
GRED
Chişinău
la 22 Mai 2014 - 08:34
Parerea mea ca sunt locuri extraordinare in Romania. Pacat ca nu prea am timp sa le vizitez.

Robert esti obsedat taticule ! Deja nu mai are nimic "ponegrirea" unei natiuni cu industria AUTO. Comentariile ulterioare ca nu te-am inteles corect sunt de prisos.
Bafta frate!
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 22 Mai 2014 - 13:54
Cu @Cyber e osteneala zadarnica. Lasati-l sa abereze in liniste pe internet. Cand ajungeti la partea cu "analiza" personala, sariti-o cu incredere. Daca nu sunteti de acord cu el, urmeaza vocabularul de baza: laturi, fecale, voma, remarci la inteligenta ta, nr de neuroni, etc. Ca la piata.

GRED, stii ce inseamna ''a fii obsedat'' ? Pentru mine aceste cuvinte nu exista, insa la ''ultrasii'' marcilor germane parca este un semn din nastere fara suparare :)))
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!