International Engine of the Year 2014: care sunt cele mai bune motoare în acest an
26 Iunie 2014, 09:22
Aseară târziu au fost anunţate premiile International Engine of the Year 2014. Rezultatele par trase la indigo pe baza celor din anul trecut, doar la categoriile în care au apărut noi propulsoare remarcabile sesizându-se schimbări.
Astfel, marele premiu de motor al anului este atribuit, pentru al treilea an consecutiv, lui Ford, pentru
motorul EcoBoost de 1.0 litri, în 3 cilindri. Acesta e instalat sub capota unor modele precum Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, EcoSport şi Tourneo Connect. Pe poziţia a 2-a în clasamentul general s-a poziţionat motorul V8 de 4.5 litri al celor de la Ferrari, urmat de TSI-ul de 1.4 litri al celor de la Volkswagen.
În categoria motoarelor de până la 1 litru tronează din nou, fireşte, acelaşi motor de 1.0 litri de la Ford, aceeaşi performanţă fiind realizată şi anul trecut. Pe poziţia 2 s-a clasat motorul în 2 cilindri al celor de la BMW, cu rol de range extender, instalat sub capota lui i3. Paradoxal, dar pe poziţia a 3-a vine motorul de 1.0 litri al celor de la Volkswagen, în 3 cilindri, amplasat sub capota tripleţilor up!, Mii şi Citigo.
Nici în categoria motoarelor între 1.0 şi 1.4 litri nu avem parte de schimbări de situaţie, aici fiind declarat câştigător
acelaşi motor de 1.4 litri al grupului VW. De fapt, e vorba de versiunea twincharger a lui. Pe poziţia 2 s-a
clasat un alt propulsor veteran 1.4 MultiAir al italienilor, urmat de versiunea turboaspirată simplă a aceluiaşi 1.4 TSI al VW.
Nu, nici în categoria motoarelor între 1.4 şi 1.8 litri nu avem parte de surprize. Acelaşi motor de 1.6 litri, dezvoltat acum o mie de ani de BMW şi PSA Peugeot Citroen ia marele premiu. Se pare că între timp nu s-a
inventat nimic mai bun. Pe poziţia a 2-a vine motorul noii generaţii MINI Cooper, de 1.5 litri şi 3 cilindri. Pe poziţia a 3-a vine bătrânul TSI de 1.8 litri al celor de la VW, instalat sub capota unor modele precum Audi A4,
A5, Skoda Superb. Noul motor al celor de la Mazda, de 1.5 litri, ajunge doar pe poziţia 5, deşi redacţia noastră este ferm convinsă că acesta ar fi meritat cel puţin poziţia 2 în acest segment, cu mari şanse de întâietate...
În sfârşit, în categoria motoarelor între 1.8 litri şi 2.0 litri apar noutăţi. E vorba de motorul 2.0 litri turbo al celor de la Mercedes-Benz,
instalat sub capota modelelor compacte AMG, care dezvoltă 360 CP. Aici noul propulsor german a câştigat pe bună dreptate
întâietatea, urmat de TFSI-ul de 2.0 litri al celor de la Audi şi dieselul de 2.0 litri al celor de la BMW.
În categoria 2.0-2.5 litri apare din nou un veteran motorul de 2.5 litri şi 5
cilindri al celor de la Audi, urmat de dieselul SkyActiv de 2.2 litri al celor
de la Mazda şi dieselul Mercedes-Benz de 2.1 litri.
În categoria motoarelor cu cilindree între 2.5 şi 3.0 litri anul trecut motorul de 3.0 litri pe benzină, cu 6 cilindri în linie, al celor de la BMW, a fost detronat de boxerul de 2.7 litri
al celor de la Porsche. În acest an situaţia s-a inversat, propulsorul bavarez ocupând prima poziţie, urmat de Porsche. Pe poziţia a 3-a s-a clasat noul motor turboaspirat
de 3.0 litri şi 436 CP de sub capota lui BMW M3 şi M4. Pe cea de-a 4-a poziţie apare în peisaj şi motorul 3.0 V6 Supercharged al celor de la Jaguar Land Rover.
În categoria 3.0-4.0 litri domină acelaşi motor V8 de 3.8 litri al lui
McLaren, urmat de TFSI-ul de 4.0 litri de sub capota Audi şi Bentley
şi boxerul de 3.8 litri al celor de la Porsche.
În categoria motoarelor mai mari de 4 litri tronează acelaşi câştigător de anul
trecut V8-ul de 4.5 litri al celor de la Ferrari, urmat de V12 de 6.3 litri al
aceleiaşi companii şi de V8 biturbo de 5.5 litri al celor de la Mercedes-Benz.
În categoria motorului nou al anului pe prima poziţie s-a clasat acelaşi benzinar turboaspirat minunat al celor de la Mercedes-Benz, de 360 CP. El este urmat de motorul de 1.5 litri şi 3 cilindri al bavarezilor, de sub capota lui MINI Cooper şi de sistemul de propulsie al lui BMW i3.
Motorul verde al anului a fost numit sistemul de propulsie al lui Tesla Model S, urmat de range entender- ul lui BMW i3 şi sistemul de propulsie full-electric al lui BMW i3.
În fine, categoria motoarelor de performanţă are, din nou, acelaşi câştigător de anul trecut V8-ul de 4.5 litri al celor de la Ferrari. El este urmat de V12-ele de 6.3 litri Ferrari şi de V8-ul de 3.8 litri McLaren.
În final, putem constata că rezultatele anului 2014 sunt o replică fidelă a celor din 2013, cu excepţia categoriilor în care noul propulsor de 2.0 litri şi 360 CP al celor de la Mercedes-Benz se califică şi cu excepţia inversării primelor poziţii în categoria 2.5-3.0 litri. Voi ce părere aveţi, sunteţi de acord cu rezultatele generale şi din fiecare categorie sau mai aveţi şi alte sugestii?
Şi dacă tot vorbim de cele mai bune motoare ale anului, noi ne-am gândit să vă oferim mai jos o selecţie din testele noastre drive recente, cu modele sub capota cărora se află motoarele menţionate mai sus:
doar un motor japonez?:))))))))))) bravo Nemtilor!
1
1
berta
Alba Iulia, România
la 1 Iulie 2014 - 21:45
Aici nu e ceva cum trebuie.Mai mult ca sigur,ca si anul trecut, trebuie ca s-a dat mita.Doar un singur motor japo? Asta e strigator la cer! Nu se poate asa ceva. Ba uite ca se poate! Nu-i nimic,se mai intampla. Anul viitor,cand mituiala va dispare,o sa-i vedeti pe japsi cate premii vor lua. Aiurea,vorbesc si eu......Hai Nedelcule,vino si baga din top. Comision de 2500 euro ,pe luna? E foarte posibil,dar pe pamant cat ai?