Şoc la EuroNCAP: 3 stele pentru 4 dintre modelele testate, doar unul ia calificativul maxim
25 Iunie 2014, 14:14
Ultima serie de teste EuroNCAP, rezultatele căreia au fost date publicităţii astăzi, a provocat un adevărat şoc: din cele 6 modele testate, 4 au luat doar 3 stele, unul – 2 stele şi doar unul singur s-a învrednicit de calificativul maxim.

Marele şoc vine de la Renault Megane facelift, or Megane a fost un model
exemplar întotdeauna la testele de siguranţă. Între timp, însă, criteriile organizaţiei europene au devenit mai dure, iar Megane, se pare, nu a reuşit să ţină pasul. Modelul francez a fost criticat pentru protecţia slabă din zona pieptului ocupanţilor adulţi la impactul lateral cu stâlpul, iar la impactul spate pasagerii spate sunt expuşi unei protecţii slabe. De altfel, EuroNCAP i-a criticat pe francezi şi pentru faptul că nu există un semnal sonor sau luminos de cuplare a centurilor
spate, ocupanţii de acolo fiind
îndemnaţi doar să respecte
necesitatea cuplării printr-un text, care nu e disponibil în toate limbile. EuroNCAP menţionează că dacă sistemul de avertizare pentru bancheta spate ar fi fost conform cerinţelor, modelul ar fi obţinut 4 stele, iar inginerii francezi s-au şi apucat de treabă în vederea perfecţionării. Megane, însă, a fost criticat şi pentru lipsa multor sisteme de siguranţă prezente astăzi pe foarte multe modele în industrie.
Tot de 3 stele s-au învrednicit şi fraţii Peugeot 301 şi Citroen C-Elysee. Sedanurile compacte bugetare ale
francezilor au oferit o protecţie slabă la impactul frontal din cauza componentelor planşei de bord, deşi celula habitaclului a rămas relativ
intactă. Impactul lateral a oferit o protecţie bună, însă impactul cu stâlpul pe lateral denotă acelaşi simptom de protecţie slabă în zona pieptului.
Cel de-al patrulea vehicul testat la
EuroNCAP, care a obţinut
calificativul de 3 stele, e MG3,
modelul derivat din fosta marcă a
uzinei Rover, produs astăzi de



















chinezi. Acesta a demonstrat o protecţie relativ slabă la impactul frontal, iar la impactul spate protecţia gâtului a fost critică, existând riscul fracturii şi chiar decesului. Modelul a
primit un punctaj mic şi la capitolul sistemelor de asistenţă, doar ESC-ul fiind oferit standard.
O performanţă mai bună a avut Ford Tourneo Connect, care s-a învrednicit de 4 stele. Protecţia ocupanţilor a
fost bună atât la impactul frontal, cât şi la cele laterale, doar impactul spate oferind o protecţie marginală.
Tourneo Connect a acumulat mai
multe puncte şi la sistemele de
siguranţă.
În fine, cel mai bun rezultat a fost obţinut de Volkswagen Golf Sportsvan, noul monovolum familist al
germanilor. Modelul a acumulat punctaje bune la toate capitolele, calificându-se la final pentru
obţinerea notei maxime de
5 stele.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
3,123
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (8)
Robert
Bucureşti, România
la 25 Iunie 2014 - 16:54
Deci in cocluzia 1: La testele IIHS ar lua ''zero puncete'', daca aici primesc 3.
Deci in ultima concluzie : Toyota este in continuare un etalon al sigurantei.
2
0
salaria
Chişinău
la 25 Iunie 2014 - 21:40
Stimate @Robert, cum ramine cu Volvo?
1
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 26 Iunie 2014 - 10:42
@Robert, mi-ai ridicat din nou dispozitia cand am citit comentariul tau:))

Bravo VW! Apropo, Robert VW e Germana daca inca nu ai stiut...
0
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 26 Iunie 2014 - 10:42
@Robert, mi-ai ridicat din nou dispozitia cand am citit comentariul tau:))

Bravo VW! Apropo, Robert VW e Germana daca inca nu ai stiut...
0
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 26 Iunie 2014 - 10:43
Eu am postat doar un coment dar a aparut inca unul, cred ca e o eruare sau poate e geaman:))
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 26 Iunie 2014 - 13:20
CYBER, Copile, VW este bun doar la Euro NCAP, nu si la IIHS, deci degeaba e''german'' ca el nici nu pute pe langa Toyota.

In rest te inteleg, si mie imi apare cateodata comentariile de doua ori, banuiesc ca este o eroare care trb rezolvata rapid. Asa-i PA.md ?
0
0
GRED
Chişinău
la 26 Iunie 2014 - 22:48
Robert consulta IIHS nu umbla cu fofarlica :))
Toyota sta mai prost decat VW.
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 27 Iunie 2014 - 12:13
GRED, SALUTARI si tie! Astazi este ziua cea mare ! Bafta Fratilor ! ( intelegi la ce ma refer )

Si acum revenind la tema. Pai la Toyota se observa un continuu progres, fata de VW la testele IIHS de peste ocean.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!