Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Ce spuneţi de asta: două interpretări delicioase ale noii Skoda Rapid Spaceback pozează în Moldova!

30 Iulie 2014 - 10:43
Ilie Toma
Ce spuneţi de asta: două interpretări delicioase ale noii Skoda Rapid Spaceback pozează în Moldova!
Atunci când redacţia noastră a testat noua Skoda Rapid Spaceback, am avut la test un exemplar de culoare neagră, iar ziua testului a fost una mohorâtă şi ploioasă. Noi am zis că designul modelului e atrăgător, dar garda la sol sporită din cauza suspensiei cu pachet de drumuri rele o face prea „ridicată” şi îi anulează o mare parte din avantajele designului inspirat, mai ales la partea spate. Şi utilizatorii noştri s-au dat cu părerea că maşina ar fi un pic inestetică.

De cealaltă parte a baricadei, acum vreo trei săptămâni, Skoda Rapid Spaceback a primit râvnitul premiu Red Dot Award pentru design de înaltă calitate! Aici chiar am rămas nedumeriţi – o selecţie de designeri talentaţi au apreciat designul maşinii drept unul cu adevărat splendid, iar noi, împreună cu mai mulţi vizitatori, ne-am arătat cam rezervaţi. Hm... Care să fie cauza?

Una din cauze, pe care nu o putem nicidecum nega, e acelaşi pachet de drumuri rele despre care vorbim. Versiunile europene ale modelului au o gardă la sol mult mai joasă, care le face să arate mult mai dinamic şi armonios. Mai apoi, culoarea! O maşină neagră, precum cea din primul nostru test drive, nu are cum să fie cu adevărat expresivă! De aia i-am contactat pe cei de la Skoda Moldova pentru a-i întreba dacă nu ar avea oare alte culori pentru Rapid Spaceback, pe care ni le-ar putea oferi pentru o sesiune foto în condiţii meteo frumoase, pentru a simţi astfel diferenţa de expresivitate? Zis şi făcut – cei de la Skoda Moldova ne-au oferit tocmai două exemplare Rapid Spaceback, în interpretări foarte diferite, dar ambele foarte delicioase!

Una din ele are culoare albastră Race Blue, care ne aminteşte nouă de Octavia RS. Mmmm, într-o asemenea culoare Rapid Spaceback arată mult, mult mai bine! Cea de-a doua are o nuanţă de roşu cald, de parcă ar fi întotdeauna scăldat în lumina de apus, culoare numită Rio Red. Cu o asemenea culoare a caroseriei, Rapid Spaceback arată cu adevărat rafinat şi elegant!

Habitaclele celor două modele aduc ambianţe foarte interesante. Exemplarul de culoare albastră are un nivel moderat de dotări, dar vine cu inserţii de aluminiu pe planşa de bord, tapiţerie cu două texturi combinată pe scaune, şi volan cu inserţii metalice.

Exemplarul de culoare roşie, însă, oferă o interpretare maximalistă a ceea ce poate oferi un Rapid Spaceback la bord. Tapiţeria acestuia este de culoare bej, pe scaune ea fiind combinată cu accente de negru, planşa de bord este şi ea bej cu partea superioară neagră şi inserţii în stil piano black, gurile de ventilare au contur cromat, la fel ca şi volanul, iar acesta din urmă e unul multifuncţional. Sistemul de climatizare e unul automatizat, iar pe bancheta spate există şi o cotieră funcţională. Cu o asemenea ambianţă la bord, exemplarul ăsta poate fura încrezut clienţii hatchback-urilor de talie medie, care pornesc de mult ori de la preţul la care Rapid Spaceback ajunge bine dotat!

Şi acum să vorbim niţel şi despre motoarele maşinilor din reportaj. Exemplarul albastru a primit renumitul motor aspirat natural de 1.6 litri al grupului Volkswagen, pe care îl ştim de mulţi, mulţi ani, în ipostaza de 102 CP. Aici motorul livrează 105 CP şi respiră mult mai bine graţie celor 16 valve. De altfel, motorul e o ofertă specială gândită pentru pieţele care vor un motor dinamic, dar îl vor în formă aspirată natural. Şi deoarece ingineria lui a fost perfecţionată de-a lungul a câteva decenii, preţul de achiziţie este mai mic, iar durabilitatea în timp va fi una record. Noi vă putem spune că motorul se simte foarte elastic acum şi conferă maşinii un dinamism mai mult decât suficient. În cazul exemplarului din reportaj, acesta e cuplat cu o cutie de viteze automată „clasică”, în 6 trepte. Zicem clasică pentru că aici e vorba de o transmisie automată tradiţională cu convertor de cuplu, nu una DSG cu dublu ambreiaj. Pentru cunoscătorii nomenclaturii grupului german, e vorba de un Tiptronic. Deşi algoritmii mai tradiţionali pot face motorul să tureze un pic mai sus înainte de schimbul treptelor, momentele propriu-zise de schimbare vor fi absolut insesizabile şi plăcute, fără sacadări sau ezitări. O Skoda Rapid Spaceback cu un asemenea motor porneşte în Moldova de la 10,900 euro cu cutie de viteze manuală şi de la 11,800 euro cu cutie automată. Iar maşina din reportajul nostru, cu tot cu dotările opţionale de care mai dispune, costă exact 12,800 euro.

Maşina de culoare roşie din reportaj este, evident, mult mai dotată, iar sub capotă e amplasat motorul TSI de 1.4 litri, cu 122 CP la activ. Acesta poate fi cuplat doar cu transmisia automată cu dublu ambreiaj DSG şi porneşte, în Moldova, de la 13,200 euro. Motorul se conduce impecabil, cu o elasticitate de invidiat, iar cutia de viteze îşi face treaba fără cusur. Chiar şi la viteze înalte de autobahn, veţi avea întotdeauna rezerve de putere, iar cele 7 trepte ale transmisiei vor menţine întotdeauna turaţiile în limite moderate, asigurând şi un consum eficient. Şi acum, cu toată lista lungă de dotări a exemplarului reportaj, maşina costă 15,280 euro.

Dvs. care interpretare aţi alege-o – Rapid Spaceback albastru, mai practic şi mai moderat dotat, dar cu un aspect foarte dinamic, ori Rapid Spaceback roşu, mai elegant şi dotat generos, pentru un confort desăvârşit la bord? Care motorizare vi se pare mai interesantă şi mai potrivită pentru condiţiile de exploatare din Moldova şi pe care din propulsoare l-aţi alege Dvs.? Şi mai ales, vrem să ne spuneţi ce credeţi despre aspectul noii Skoda Rapid Spaceback, în aceste culori mult mai expresive! Aşteptăm comentariile Dvs.!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (22 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter