Quant e-Sportlimousine – „ucigaşul” lui Tesla Model S?
18 Iulie 2014, 15:45
În ciuda diferitelor provocări, compania Tesla Motors continuă să evolueze şi să uimească lumea cu a sa maşină electrică - Tesla Model S. Este oare cineva în stare de a doborî această companie prosperă de pe „tronul său electric”? Răspunsul la această întrebare ne poate da companie nanoFLOWCELL AG, cu sediul în Liechtenstein, întemeiată de tânărul antreprenor Nunzio La Vecchia, care are rolul inginerului şef al companiei
cu planuri ambiţioase pentru
viitorul apropiat.
În 2009, La Vecchia (nu fiţi surprinşi de aparenţa sa, în timpul liber el compune cântece şi le şi interpretează), împreună cu compania Koenigsegg
a prezentat conceptul Quant, dar mai departe de concept lucrurile nu au avansat. Dar la Salonul Auto de la Geneva din 2014 a debutat un prototip unic, Quant e-Sportlimousine, care promite să intre în producţia de serie!
Acestea nu sunt doar vorbe deşarte, pentru că ieri, La Vecchia a anunţat despre un moment cu adevărat istoric pentru companie – prototipul Quant e-Sportlimousine a fost omologat pentru a fi utilizat pe drumurile publice din Europa, ceea ce ne sugerează şi plăcuţele de înmatriculare. Dar cine l-ar fi omologat cu aceşti piloni frontali generoşi, care creează zone moarte uriaşe? Chir şi aşa, acesta este un pas mare spre scopul suprem al companiei, care a început deja să lucreze la omologarea vehiculului pentru producţia de serie.
Cu ce altceva pe lângă aspectul spectaculos, cu citate din GTbyCITROEN, SAAB Aero X, Porsche 918 Spyder şi
Peugeot RCZ,
cu al său geam spate ondulat, ne mai poate captiva Quant e-Sportlimousine? Principalul atu al conceptului, nu este
aspectul fascinant, nici display-ul pe toată lungimea habitaclului (1.250 x 160 mm) ci tehnologia unică a bateriilor.
Spre deosebire de Tesla Motors,
care „a dat la bătaie” toate patentele sale absolut gratuit, compania nanoFLOWCELL AG nu se grăbeşte să ne dezvăluie prea multe detalii despre tehnologia sa, care stă la
baza „sportlimuzinei” Quant.
Şi nu fără motiv, pentru că, potrivit
lui La Vecchia, această tehnologie, dezvoltată timp de 14 ani, va reprezenta un pas gigantic pentru
mobilitatea electrică a viitorului.
În linii generale, La Vecchia ne dezvăluie misterul tehnologiei sale, deşi modul de funcţionare al acesteia nu este clar până la urmă. Aşa numita tehnologie „nano flow cell” (a nu se confunda cu celulele de combustibil – fuel cell), combină bateriile electrochimice cu celule de combustibil, creând „bateriile curgătoare”, dacă aşa le putem numi.
În două cuvinte, sistemul este constituit din două rezervoare, ce conţin două lichide electrolitice, unul fiind încărcat cu sarcină pozitivă şi altul cu sarcină negativă, acestea din urmă curg prin „bateriile curgătoare” fiind separate de o membrană, astfel producând energia electrică...

Nu este clar ce fel de lichide sunt acestea, dar, potrivit lui La Vecchia, maşina electrică poate fi alimentată ca un automobil obişnuit, deci acest lucru ar însemna că va apărea necesitatea unei infrastructuri de realimentare, ca şi în cazul vehiculelor electrice cu celule de combustibil, care se alimentează cu hidrogen.

Într-unul dintre videoclipurile
oficiale, se mai spune că
electromobilul lucrează
pe bază de „apă sărată” –
ar putea fi alimentată
această maşină cu apă
de mare pentru a circula
miraculos fără probleme?
Toate acestea sunt întrebări retorice,
la care, sper, că vom primi un răspuns foarte curând.

Un lucru este cert, noile baterii vor fi mai ieftine în producere comparativ cu celea litiu-ion, precum şi mai uşoare
şi de 5 ori mai eficiente decât cele din urmă, raportat la greutatea ambelor baterii. Şi mai mult, această tehnologie poate fi aplicată nu numai în industria de automobile, dar, de asemenea, în industria navală şi chiar cea aeronautică. Perspectivele sunt
de-a dreptul impresionante!
Şi mai impresionante sunt caracteristicile sedanului de 5,25 metri Quant e-Sportslimousine. Acesta este echipat cu patru motoare electrice care dezvoltă o putere cumulată de 920 CP şi un cuplu incredibil de 11 600 Nm (câte 2.900 Nm la fiecare roată!), care permite electromobilului să
atingă prima sută de kilometri în doar 2.8 secunde şi o viteză maximală estimată de circa 350-380 km/h, în timp ce cu un singur „plin” autonomia va constitui 600 km distanţă!

Oare acest lucru înseamnă sfârşitul
erei Tesla Motors, şi oare genialul
Elon Musk în zădar investeşte în construcţia mega-uzinei Gigafactory pentru producerea bateriilor litiu-ion, care din 2020 va produce 500.000 de aceste baterii? Voi ce părere aveţi?...
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
5,483
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (5 MATERIALE)
COMENTARII (2)
Cyber
Briceni, Moldova
la 18 Iulie 2014 - 19:33
Nu stiu cat de eficienta se va dovedi aceasta tehnologie dar masina arata super, are un design de invidiat.
Nu mai vorbesc si de 920 CP si 11600 Nm, aceasta e un adevarat tank pe roti:)

Vrem sau nu dar se apropie o noua era a tehnologiei.


Bravo!
0
2
GRED
Chişinău
la 21 Iulie 2014 - 16:24
Revolutia inca nu sa produs - dar e aproape. Si nu va fi din domeniul AUTO ci din cu totul alt domeniu... doar ca se va rasfrange in industria auto. Pote sa vie din domeniul militar sau chiar telecomunicatiilor de ce nu ...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!