Noul Mercedes-Benz C-Class al redacţiei PiataAuto.md: primii 10,000 km parcurşi!
19 August 2014, 11:03
Atunci când am revenit din „Expediţia pasiunii auto”, în care am parcurs peste 7,100 km la bordul noului
automobil redacţional, odometrul maşinii noastre indica aproape 8 mii km parcurşi. Acum, însă, noua
generaţie Mercedes-Benz C-Class a redacţiei PiataAuto.md a trecut de 10,000 km parcurşi şi vrem să vă relatăm despre ce a însemnat exploatarea maşinii în această perioadă!
Cum e, totuşi, noua generaţie Mercedes-Benz C-Class?

În mâinile noastre noul C-Class a reuşit să treacă deja printr-o mulţime de anturaje ale continentului european, de la autostrăzi şi drumuri extra-urbane frumoase până la serpentine montane spectaculoase şi trasee de coastă. Şi, desigur, maşina a parcurs un număr respectabil de kilometri şi pe drumurile autohtone ale ţării noastre, astfel încât acum ne simţim parcă mult
mai îndreptăţiţi să oferim un răspuns mai amplu la întrebarea „cum e, totuşi, noua generaţie Mercedes-Benz C-Class?”. Cel mai simplu răspuns ar fi că „noul C-Class e unul din cele mai frumoase, mai bune şi mai plăcute modele Mercedes-Benz create vreodată”, dar cu siguranţă asta nu ar satisface curiozitatea celor mai mulţi dintre cititorii noştri. Iar odată ce am fost alături de acest model pentru 10 mii de kilometri deja, putem să vă spunem mult mai mult de atât.

Cu fiecare nouă zi, parcă, ne place tot mai mult designul exterior al maşinii, iar versiunea AVANTGARDE aleasă de
noi ne convinge tot mai mult că e un echilibru foarte original între liniile clasice ale formelor modelului şi doza aia de agresivitate manierată, dată de grila frontală puternic profilată. Culoarea gri închis se dovedeşte a fi şi ea foarte inspirată, iar combinaţia cu jantele bicolore aduce un tablou integru foarte reuşit. Însă cele două culori ale
jantelor pot fi cu adevărat vizibile doar dacă maşina e întotdeauna curată. Am nimerit în câteva episoade de ploaie puternică şi formele aerodinamice ale caroseriei şi-au demonstrat eficienţa în direcţionarea curenţilor de aer, astfel încât maşina nu se murdăreşte prea uşor, iar geamurile laterale nu vor primi niciodată valuri de stropi de la propriile
roţi, aşa cum se întâmplă la multe alte maşini. De altfel, pentru că este nou, dar şi pentru că ne place foarte mult să-l vedem curat, C-Class-ul redacţional trece foarte des prin episoade de spălătorii complete. Desigur, atunci când aveţi o maşină de clasă premium, e preferabil să alegeţi o spălătorie în care maşina Dvs. va
primi grija necesară, iar angajaţii de acolo vor cunoaşte din experienţă micile trucuri de curăţare a maşinilor produse în ultimii ani, mai ales la interior. Ne referim aici la uneltele cu care vor şterge suprafeţele inserţiilor, ale monitoarelor de la bord, ale unor componente hi-tech precum touchpad-ul ăla multifuncţional de pe tunelul central. Iar inserţiile piano black ale lui C-Class de la interior au nevoie de o atenţie specială, întrucât praful se aşează destul de repede pe ele, iar curăţarea trebuie efectuată cu un material textil neabraziv. Eventual, şi suflarea cu aer comprimat în unele orificii şi zone greu accesibile poate ajuta la obţinerea unui habitaclu perfect curat.

Calitatea materialelor din interiorul lui C-Class se confirmă în primii 10,000 km, neexistând nicio zonă de uzură, sau care ar indica cel puţin o vulnerabilitate. Ştim că de multe ori în comentariile Dvs. vă expuneţi îndoială vizavi de display-ul mare montat pe planşa de bord – cât de bine e fixat el, cât de bine rezistă la şocurile drumurilor noastre şi dacă nu începe cumva a scârţâi ruşinos după primele câteva mii de kilometri
pe drumurile Moldovei.
Ei bine, trebuie să ştiţi
că display-ul e susţinut
de un suport metalic masiv, care iese din consola centrală, şi care ar putea ţine o greutate mult mai mare decât cea efectivă a display-ului. Iar la rularea pe străzile autohtone, chiar şi atunci când maşina trece prin zone cu denivelări prounţate, dese şi provocatoare, zona display-ului nu scoate absolut niciun sunet!
Poziţia de condus a noului C-Class e una foarte relaxantă, dar cu o doză bună de sportivitate în acelaşi timp. Ai un suport lateral foarte bun şi un scaun desenat foarte anatomic, iar odată ce ţi-ai setat poziţia corectă, ea îţi va fi perfectă atât pentru călătoriile scurte urbane, cât şi pentru escapadele extra-urbane mai lungi. Chiar şi în călătoria noastră lungă, ne-am convins că senzaţiile de dureri în spate, sau oboseală a acestuia nu apar niciodată, indiferent de numărul de kilometri parcurşi pe zi! Vă povesteam acum câţiva ani despre aceleaşi observaţii vizavi de confortul în scaune şi în cazul lui B-Class şi uite că aici povestea merge mai departe, confirmându-ne încă o dată că noţiunea de confort e parte inalienabilă a modelelor Mercedes-Benz.

Şi totuşi, noul C-Class are un mic călcâi al lui Ahile atunci când se află în peisajul autohton. Suspensia maşinii nu are suficientă capacitate de absorbţie nederanjată a drumurilor foarte rele, mai ales dacă setezi în anvelope presiunea recomandată de 2.5 atmosfere. Cu o asemenea presiune în anvelope, care mai sunt,
pe deasupra, de tip Run Flat, veţi blestema în fiecare zi primarul, drumarii şi drumurile ţării noastre. Nici măcar cel mai „moale” regim, Comfort, nu va fi suficient de moale pentru a diminua deranjamentele drumurilor prea denivelate. C-Class are o rigiditate torsională foarte bună şi maşina nu se va „îndoi” în denivelările alea agresive ca să aboarbă energia şocurilor, ci va oscila cu toată caroseria. Poate nişte arcuri mai groase şi mai capabile de arborbţia şocurilor autohtone ar fi rezolvat situaţia. Cum spuneam şi la testul
drive iniţial al noului C-Class, dar şi la testul lui C-Class Estate, modelul ăsta poate fi foarte moale şi galant în regim Comfort, mai ales pe drumuri bune, dar atunci când dai de drumuri rele îţi reaminteşti că „moliciunea” suspensiei nu este acelaşi lucru ca şi capacitatea ei de absorbţie. Dar problema se rezolvă simplu, şi soluţia a fost aplicată şi iniţial de distribuitorul Mercedes-Benz în Moldova –
presiunea în anvelope se reduce la 2.0 atmosfere şi maşina îşi „înmoaie” substanţial comportamentul. Cei 112.5 milimetri de profil al benzii rulante (225/50 R17) oferă deja o amortizare consistentă a şocurilor iniţiale de carosabil, iar împreună cu suspensia
maşinii reuşesc să ofere o ţinută rutieră foarte confortabilă chiar şi pe cele mai denivelate drumuri. În regim Eco, atunci când suspensia devine mai rigidă, ea e totodată şi mai capabilă de absorbţii, iar pentru drumurile imperfecte ale capitalei noastre această setare se dovedeşte a fi perfectă, tocmai de asta cea mai mare parte a timpului selectorul AGILITY SELECT a maşinii noastre
se află în poziţia Eco. Includem regimul Comfort doar pe sectoare de drum cu adevărat bune, de obicei, sau reparate de curând, iar acolo savurăm deliciul condusului cu suspensie „înmuiată”, care te relaxează imediat. Cele două regimuri, însă, modifică şi reacţiile motorului şi a cutiei de viteze, care sunt mai abstinente în regim Eco, de aceea, atunci când vrem să circulăm un pic mai dinamic, dar cu suspensie mai capabilă de absorbţii,
şi totuşi nu vrem dinamismul ăla pronunţat din regimurile Sport şi Sport+, care să ne taie cu totul eficienţa, alegem regimul Individual, pe care l-am setat să ofere direcţie şi suspensie în stil sportiv, mai rigide, cu reacţii ale motorului şi transmisiei din regim Confort – adică foarte agere, dar şi eficiente, fără fanatism sportiv. Uite tocmai pentru asemenea combinaţii regimul Individual se dovedeşte a fi foarte util!
Şi până la urmă, cu presiune ajustată la drumurile ţării noastre în anvelope, noua generaţie C-Class e un model extraordinar de confortabil, oferindu-ţi eleganţa şi confortul unui sedan de talie mare, dar şi senzaţiile de condus ale unui sedan bine închegat şi bine axat spre sportivitate. Suspensia spate multilink, tracţiunea spate, reacţiile ajustabile ale suspensiei, fac din noul C-Class o maşină superb de manevrabilă şi aderentă în viraje, iar condusul îţi dă plăceri enorme.
Cât consumă, în oraş, noul Mercedes-Benz C-Class C 180?

O altă întrebare pe care o auzim foarte des despre noul nostru automobil redacţional e legată de consumul real pe care acesta îl indică în regim urban. Înainte de toate, vă vom menţiona câteva observaţii legate de sistemul start/stop al maşinii, menit să eficientizeze consumul mai
ales în regim urban. Atunci când pornim iniţial maşina, într-o zi toridă de vară, spre exemplu, sistemul start/stop identifică setările sistemului de climatizare şi temperatura reală de la interior, astfel încât, dacă ne
dorim 20 grade Celsius la interior, iar după un episod de parcare în soare în maşină sunt 40 de grade, sistemul nu va deconecta motorul la primele semafoare, până când confortul climateric din habitaclu nu va fi adus la nivelul cerut sau foarte aproape de el. Astfel, un ritm de condus urban pe timp torid, cu multe staţionări în soare, aproape că nu vă va da şansa opririi motorului la semafoare, şi deci consumul va fi un pic mai mare. Într-un asemenea ritm, în ambuteiaje urbane,
cu vreo 10-12 puncte de staţionare urbană la vreo 38 de grade temperatură exterioară, cu climatizarea inclusă în regim manual la 19 grade şi dată la nivelul 5 din 7 de suflare, C-Class-ul redacţional a avut un maxim de 10.6 litri/100 km de consum în mediul urban. Dar ăsta e un maxim înregistrat de noi într-o singură zi pe parcursul întregii durate de exploatare.
Exploatarea normală, cu deplasări în oraş din punctul A în B, sau eventual şi în C sau D, chiar şi pe un timp torid, va rezulta într-un consum maxim de 9.0-9.5 litri/100 km. Dacă aveţi noroc de trafic mai rarefiat, atunci cifra de consum va oscila între 7.5 litri/100 km şi 8.5 litri/100 km. La cealaltă parte a
extremei, un condus în oraşul aproape pustiu al orelor super matinale ne scoate nouă un consum între 5.7 şi 6.5 litri/100 km! În regim urban, cu vreo 18 km distanţă parcursă, cu maxim 50 km/h, văi coborâte şi dealuri urcate şi chiar vreo 3 staţionări la semafoarele care nu sar în regim intermitent noaptea! Totuşi, o medie realistă
pentru consumul urban în ritm normal ar fi de 8.0-8.5 litri/100 km.

În regim extra-urban, aţi avut ocazia să vă convingeţi de media reală de consum pe baza „Expediţiei pasiunii”, acolo unde, după o călătorie de peste 7,000 km, media generală reală a călătoriei noastre la bordul noii generaţii C-Class a constituit 6.5 litri/100 km!
Ce probleme, defecţiuni manifestă noul Mercedes-Benz C-Class, în primii 10,000 km parcurşi?

Pentru prima dată de când exploatăm o maşină nouă (e a treia maşină nouă exploatată de redacţia noastră), avem ocazia de a spune cu mândrie şi onoare că nu am avut nicio singură
problemă, niciun singur defect în primii 10,000 km parcurşi. Lancerul pe vremea asta reuşise să dea o crăpătură spontană în parbriz, după care parbrizul a necesitat schimbare, iar B-Class-ul avusese deja o adresare cu amortizoarele spate, din
cauza partidei alea defecte furnizate pe linia de asamblare. Noua generaţie Mercedes-Benz C-Class, însă, nu a avut nicio singură problemă în primii zece mii de kilometri parcurşi! Niciun rateu, nicio defecţiune, niciun sunet suspect. Ah, de fapt, au existat nişte sunete pe care nu le înţelegeam la început, apoi am descoperit că după spălare căptuşeala superioară a
uşilor nu fusese suflată şi apa rămasă acolo, genera formarea acestor sunete. Apoi, suflarea cu aer sub presiune a întregului cadru a uşilor e rezolvat imediat „problema”. Dar nu e o adevărată problemă, evident, pentru că n-a fost vorba de vreun rateu mecanic, sau de vreo calculare greşită inginerească şi nici măcar n-a fost nevoie de o vizită la service pentru asta, fiind suficientă o simplă inspecţie vizuală din partea noastră.

Prin fiabilitatea demonstrată în primii 10 mii de kilometri, noul Mercedes-Benz C-Class îţi demonstrează un respect al inginerilor şi al producătorului faţă de tine, cumpărătorul care a ales să cumpere maşina asta. De multe ori spuneam că importanţa fiabilităţii în satisfacţia cumpărării unei maşini joacă un rol crucial. Iar aici, la noul Mercedes-Benz C-Class, gradul de satisfacţie de pe urma achiziţiei ne este cu adevărat la cote maxime, odată ce simţim o inginerie cu adevărat consistentă, o calitate de asamblare cu adevărat bună şi o încredere tot mai mare în maşina asta! E o senzaţie pe care o încercăm pentru prima dată în
exploatarea iniţială a unei maşini, că ai de-a face cu un model lipsit de probleme copilăreşti, lipsit de bătăi de cap, lispit de demonstraţii de economie radicală la producţie, care-ţi fac ţie zile negre pe urmă. Ce mai, şi astăzi, la peste 10,000 km parcurşi, noul Mercedes-Benz C-Class are exact acelaşi comportament şi acelaşi aspect ca şi la 0 km parcurşi, iar senzaţiile prin se simte întreaga maşină sunt absolut aceleaşi! Am vrea să putem spune lucruri frumoase despre fiabilitatea maşinii şi după 20 şi după 50 şi după 100 mii kilometri
parcurşi, şi sperăm că experienţele de exploatare a maşinii ne vor permite să facem asta! Dar până acolo mai e un drum lung, pentru că povestea noastră alături de noua generaţie Mercedes-Benz C-Class a început abia de curând!

În următoarele săptămâni ar trebui să urmeze prima deservire tehnică a maşinii, efectuată pe la 12,000 km.
Următoarea relatare vă va
descrie în detaliu, deci, experienţa
primei deserviri tehnice programate, costurile ei şi starea maşinii la acea perioadă! Urmăriţi-ne!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
5
4,374
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (2)
Igor
Chişinău
la 19 August 2014 - 11:52
Q.E.D.

0
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 19 August 2014 - 13:58
Nici nu ma asteptam sa apara defectiuni la doar 10,000 km... spre deosebire de altii ce spuneau ca ve-ti sta prin drum in timpul expeditiei...:))

S-o folositi cu placere si alte zeci sau chiar sute de mii (km).
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!