Audi A7 Sportback h-tron quattro – viitorul sună promiţător!
21 Noiembrie 2014, 17:40
În momentul de faţă tipurile de propulsii sunt atât de multe şi diferite, încât nu poţi da o preferinţă uneia din ele. Se pare că pe viitor vom avea automobile, care vor veni cu diferite propulsii
„la pachet”, esenţial bazate pe
propulsia electrică. Ce spuneţi de o combinaţie a vehiculului electric, cu unul care foloseşte celulele de hidrogen şi, să-i zicem, care mai dispune şi de un generator cu ardere
internă, pentru a genera electricitate, ce consumă gaz natural comprimat sau benzină?

Ei bine, deocamdată toate acestea vor ocupa prea mult loc la bord, dar pe viitor ar putea fi viabilă această combinaţie, ceea ce ne demonstrează şi conceptul prezentat la Los Angeles – Audi A7 Sportback h-tron quattro.
Acesta nu dispune de un generator cu ardere internă, însă celelalte propulsii sunt prezente! Astfel, puntea faţă este pusă în mişcare de un motor electric, care este aprovizionat de energia electrică produsă de un pachet cu celule de hidrogen, iar roţile spate sunt rotite de un al doilea motor electric, care consumă energia electrică stocată în pachetul de baterii litiu-ion de 8,8 kWh. Puterea cumulată a
ambelor propulsii este de 231 CP,
iar cuplul constituie 540 Nm.

Sistemul de propulsie cu celule de hidrogen consumă aproximativ 1 kg de hidrogen la 100 km, iar cele 5 kg stocate în 4 rezervoare din fibră de carbon la o presiune de 700 bari, sunt destui pentru o autonomie de 500 de km. Alţi 50 km sunt parcurşi pe baza propulsiei pur electrice, aducând autonomia totală la 550 km.
Să nu vă mire ţevile de eşapament - pe acolo ies doar vaporii de apă, care sunt emişi de pachetul cu celule de hidrogen! Mai mult decât atât, se pare
că tehnologia este testată pe drumurile publice de ceva timp, conceptul fiind
bazat pe modelul A7 Sportback de până la facelift, iar de la modelul de după facelift fiind preluate doar jantele.
Inundat de diferite sisteme şi
tehnologii, Audi A7 Sportback h-tron quattro a ajuns să cântărească

1.950 kg, dar
acest lucru nu-l împiedică
să accelereze
de la 0 la 100 km/h în 7,9
secunde şi să atingă o viteză maximă de 180 km/h. Viitorul sună promiţător, nu?
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,182
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!