În momentul lansării noii generaţii
Skoda Octavia pe continentul
european, modelul a preluat o gamă
modernă de motorizări diesel şi pe
benzină, toate turboaspirate. În unele
ţări a fost lansată şi o motorizare pe
bază de gaz natural comprimat. Însă
condiţiile mai specifice de exploatare
din zonele estice ale Europei şi
cererea mare pentru un motor pe
benzină mai puţin complex şi mai
simplu în mentenanţă au dictat un pas logic al producătorului montarea unui motor aspirat natural, pe benzină, pe Octavia.
E vorba de un motor de 1.6 litri cu injecţie multipoint. Însă să nu credeţi că e vorba de bătrânul motor de 1.6 litri şi 102 CP, disponibil încă pe modelele de acum vreo 10 ani din gamă. Cei de la grupul Volkswagen, parte a căruia este şi Skoda, au schimbat esenţial construcţia acelui motor, montându-i un nou arbore cu came şi schimbând construcţia în aşa fel, încât să transforme propulsorul dintr-unul cu 8 valve într-unul cu 16, care respiră mult
mai bine şi mai elastic şi devine şi
mai eficient. Noul motor şi-a
perfecţionat substanţial construcţia,
însă a menţinut lucrurile la un nivel
redus de complexitate, astfel încât
viitorii proprietari să nu aibă bătăi de
cap chiar şi în cazul exploatărilor
intense pentru multe sute de mii de
kilometri. În rezultatul noii construcţii,
noul motor dezvoltă 110 CP şi 155
Nm, iar în cazul Octaviei, poate fi
cuplat fie la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, fie la una automată cu 6 trepte. În combinaţia cu cutie de viteze manuală timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h constituie 10.6 secunde, viteza maximă 192 km/h, iar cifrele de consum urban / extra-urban / mixt 8.5 / 5.2 / 6.4 litri/100 km. Parametrii similari în cazul transmisiei automate constituie 12.0 secunde penru acceleraţie, 190 km/h pentru viteza maximă şi 9.0 / 5.3 / 6.7 pentru consum.
Odată cu noua motorizare, Skoda Octavia a primit în Moldova şi un preţ special, întrucât noul propulsor este şi