Top 10: Cele mai populare automobile, care au primit chiptuning în Moldova!
22 Decembrie 2014, 11:04
Pentru că anul 2014 se află pe ultima sută de metri, noi am hotărât să creăm o mică serie de articole cu titlul „Top 10”, care va face „totalurile” anului curent. Astăzi, în vizorul Redacţiei PiataAuto.md a apărut o statistică interesantă, care cuprinde un Top 10 a celor mai populare automobile, care au primit un tratament de chiptuning în Moldova pe parcursul anului 2014.

Noi credem că toţi sunt la curent cu noţiunea de „chiptuning”, dar pentru cei neiniţiaţi, e de menţionat, că chiptuning-ul reprezintă reprogramarea sau resoftarea unităţii de control al propulsorului, în urma căreia se măreşte puterea şi cuplul, în timp ce consumul scade cu până la 20% (după spusele conducătorilor din Moldova).
Multora le este frică de chiptuning, pe motivul, că acesta „ar putea strica motorul” şi „mai bine de lăsat totul aşa, cum a gândit producătorul”. Clar lucru, resoftarea executată de neprofesionişti, poate aduce daune motorului, dar specialiştii în chiptuning, ne asigură că acesta aduce numai plusuri.

Nici durata de viaţă a motorului nu are de suferit, pentru că producătorii intenţionat restricţionează potenţialul propulsoarelor, care în cele din urmă au o rezervă mare pentru creşterea performanţelor, pe care o şi „deschid” cei ce se ocupă de chiptuning.

Încă o dovadă, că chiptuning-ul este un lucru bun, o dau însăşi producătorii, care practică chiptuning-ul de uzină!
Să luăm, spre exemplu, benzinarul
2.0 turbo a celor de la BMW, care este instalat pe Seria 3 şi în versiunea 320i şi în versiunea 328i, ne mai vorbind de alte modele BMW şi chiar MINI. Datorită unei simple resoftări, puterea şi cuplul versiunii 320i sunt sporite de la 184 CP şi 270 Nm la 245 CP şi 350 Nm, transformând-o în 328i! Pentru surplusul de putere şi cuplu, la fel şi pentru „optul” din denumire, clienţii fără frică scot din buzunar mai mulţi bani, nebănuind cât de simplă a fost procedura de creare a versiunii mai potente pentru producătorul bavarez. În era turboaspirării, acest „truc” îl practică foarte mulţi producători, iar tunerii pot ridica ştacheta şi mai mult.

Să analizăm deci, cele mai populare modele, care s-au bucurat de chiptuning în Moldova în 2014. Mai jos este reprezentat Top 10 modele şi performanţele acestora „Până şi După” chiptuning:
1. Mercedes-Benz E250CDI (W212)

Până: 204 CP / 500 Nm
După: 284 CP / 680 Nm
2. Volkswagen Golf V GTI 2.0TSI

Până: 200 CP / 280 Nm
După: 242 CP / 363 Nm
3. Audi Q7 3.0TDI

Până: 245 CP / 550 Nm
După: 292 CP / 603 Nm
4. Mercedes-Benz S350CDI (W221)

Până: 258 CP / 620 Nm
După: 283 CP / 680 Nm
5. BMW 530d (E60)

Până: 235 CP / 500 Nm
După: 280 CP / 600 Nm
6. BMW X5 30d (E70)

Până: 245 CP / 540 Nm
După: 300 CP / 600 Nm
7. BMW X6 40d (E71)

Până: 306 CP / 600 Nm
După: 360 CP / 700 Nm
8. Volkswagen Crafter 2.5TDI

Până: 136 CP / 300 Nm
După: 168 CP / 393 Nm
9. Range Rover Sport 3.6TDV8

Până: 272 CP / 640 Nm
După: 312 CP / 753 Nm
10. Skoda Superb 1.8TSI

Până: 160 CP / 250 Nm
După: 212 CP / 313 Nm
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
1
3,614
COMENTARII (1)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 23 Decembrie 2014 - 17:33
De acord ca acum un motor cel mai des e valabil in diferite versiuni de putere dar daca totul e atit de simplu (in special consumul redus), de ce producatorii se lupta sa reduca emisiile de CO2 si recurg la diferite tehnologii mai sofisticate si scumpe (NH3, hibrizi, electric)?!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!