Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Euro NCAP face publice primele teste din 2015. Nici un model testat nu a luat 5 stele!

25 Februarie 2015 - 18:01
Denis Godorozea
Euro NCAP face publice primele teste din 2015. Nici un model testat nu a luat 5 stele!
Pentru anul 2015 cei de la Euro NCAP au înăsprit testele sale de siguranţă prin implementarea noului impact frontal cu o acoperire de 100% a părţii frontale de un bloc de beton, care este efectuat de americanii din IIHS de mai mulţi ani. Spre deosebire de IIHS, la testul frontal cu acoperire de 100% a celor de la Euro NCAP este utilizat un manechin feminin, care este mai vulnerabil la forţele mari de decelerare într-un astfel de test. Punctele de la noul impact cu acoperirea totală şi cel vechi cu acoperire de 40% vor avea un aport egal în rezultatele finale. Mai mult decât atât, pentru anul 2015 bariera deformabilă la impactul lateral a devenit mai voluminoasă, iar impactul lateral cu stâlpul se desfăşurează nu perpendicular ci sub un unghi. Ambele impacte laterale vor beneficia de manechini noi numiţi WorldSID, pentru o imitare mai realistică a corpului uman la un asemenea impact. Cei de la Euro NCAP au mai aplicat mici schimbări în restul testelor, în afară de testul la protecţia copiilor şi au ridicat punctajul pentru obţinerea celor 4 sau 5 stele, ceea ce de acum încolo le va face zile negre chiar şi marilor producători!

Aceasta ne demonstrează şi primele teste din 2015, la care au participat noua generaţie Audi TT şi fraţii gemeni Renault Trafic şi Opel Vivaro. Era şi de aşteptat, că la noile teste înăsprite acestora le va fi greu să obţină punctaje maxime. Astfel, noul Audi TT a primit doar 4 stele, în mare parte din cauza lipsei sistemului de frânare automată în cazul pericolului de accident şi a protecţiei adecvate a pieptului la impactul frontal cu acoperire totală.

Van-urile mari Renault Trafic şi Opel Vivaro au fost reprezentate de modelul francez, care a primit doar 3 stele. Versiunea utilitară vine doar cu un airbag frontal standard, de aceea protecţia pasagerului a fost sub aşteptări, iar plasticul bordului a reprezentat un risc mare atât pentru pasager, cât şi pentru şofer.

La impactul lateral cu pilonul Renault Trafic nu a acumulat puncte din cauza lipsei airbag-urilor laterale în dotarea de bază. Protecţia la impactul spate a fost marginală pentru şofer şi pasagerul faţă şi slabă pentru cei de pe rândul doi al scaunelor. În 2015 la testele van-urilor grele sunt aplicate punctaje mai „blânde” luând în calcul masa mare a acestora, iar începând cu 2016 acestea vor avea aceleaşi criterii de apreciere a siguranţei precum şi autoturismele. Înăspririle vor continua, deci!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter