Părintele legendarului Nissan Fairlady Z / Datsun 240Z, Yutaka Katayama, a decedat la vârsta de 105 ani
24 Februarie 2015, 11:33
Germanii au o legendă şi aceasta este Porsche 911, dar nici japonezii nu sunt mai prejos, aceştia se pot lăuda cu un sportcar la fel de legendar - Nissan Fairlady Z, cunoscut ca Datsun 240Z
pentru piaţa Americii de Nord. În 2012 decedează părintele legendarului Porsche 911, Ferdinand Alexander Porsche, iar săptămâna trecută, la 19 februarie, la vârsta de 105 ani s-a
stins din viaţă o altă personalitate cu literă mare – părintele legendarului „Z”, Yutaka Katayama, sau cum i se mai spunea,”Mr. K”.
Yutaka Katayama s-a născut în septembrie lui 1909, iar în 1935 acesta a început să lucreze la Nissan Motor Company, în departamentul administrativ îndeplinind funcţia de promovator al brandului nipon. Mr. K a fost cel care a dat startul primului Salon Auto din Japonia, care a avut loc în 1954 la Tokyo fiind organizat şi până în prezent. Katayama a fost pasionat de filmări, el fiind şi prima persoană care a filmat mai multe video-uri în culori pentru brandul Datsun, la fel şi competiţiile în care participa brandul nipon în diferite colţuri ale lumii.

Pentru ca compania Nissan să
devină renumită în toată lumea, Yutaka Katayama a decis, că este nevoie de un model sport, care ar combina un design distinct, calităţi dinamice
demne cu un preţ mult mai mic comparativ cu rivalii săi. Acest proiect a fost unul dintre cele mai complicate în activitatea lui Katayama, el însăşi fiind cel care conducea proiectul şi
căruia îi aparţinea ultimul cuvânt.
Astfel, în 1969 debutează legenda niponă Nissan Fairlady Z (S30).
Pentru lansarea acestui model în America, Mr. K a hotărât ca acesta
să fie redenumit în Datsun 240Z.
Acest coupe atrăgea atenţia cu silueta îndrăzneaţă şi caracteristicile dinamice irepetabile, dar şi cu preţul accesibil. Anume preţul accesibil a făcut ca acest model să fie unul de succes. Doar în SUA, 240Z a fost vândut în 135.000 de exemplare timp de 3 ani, din 1971 până în 1973. În timp ce Fairlady Z avea un propulsor cu 6 cilindri în linie de 2.0 litri şi 130 CP, 240Z venea cu un propulsor similar, dar cu un volum de 2.4 litri (de aici şi vine denumirea de 240Z), care dezvolta 151 CP. Pe imagini este reprezentată versiunea Fairlady Z432, care prelua propulsorul de 2.0 litri şi 160 CP de la modelul Skyline 2000 GT-R (primul GT-R din istorie).
Mr. K a fost primul CEO al brandurilor Nissan şi Datsun în SUA, iar pentru ai săi 80 de ani de activitate în industria auto şi pentru un aport enorm în aceasta, la fel şi în crearea legendarelor Datsun 240Z şi Datsun 510, numele său a fost adăugat în
Automotive Hall of Fame din SUA în 1998 şi în Automotive Hall of Fame
din Japonia în 2008. Mai jos sunt adăugate trei părţi ai unui interviu
cu Yutaka Katayama şi istoria legendarelor modele „Z” de
la National Geographic.
Mr. K a trăit o viaţă lungă şi plină de realizări frumoase, iar noi îi mulţumim pentru contribuţia sa inestimabilă în industria auto şi pentru modelul legendar Fairlady Z / 240Z, care este îndrăgit de fanii auto şi în zilele noastre!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
3,512
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!