Premieră: Noua generaţie Jaguar XF!
25 Martie 2015, 09:48
Jaguar XF este primul model din noua eră a producătorului britanic, iar la Salonul Auto de la New York, va debuta cea de-a doua generaţie al acestuia.
În construcţia noii generaţii Jaguar XF
a fost utilizat pe larg aluminiul în proporţie de 75 la sută, iar pentru a demonstra cât de uşor este noul model, acesta a trecut o distanţă de 240 de metri pe nişte cabluri la
înalţime, în timp ce la volanul noului XF se afla cascadorul Jim Dowdall, care a executat trucuri în aşa pelicule celebre precum Bond, Bourne şi Indiana Jones.
Datorită utilizării aluminiului, noua generaţie este cu până la 190 kg mai uşoară decât predecesorul său, raportul de greutate între axe este ideal de 50 la 50%, iar rigiditatea torsională ia fost sporită cu 28%. Cea mai uşoară versiune este echipată cu dieselul de 2.0 litri (163 CP şi 380 Nm) din seria Ingenium, iar aceasta este şi cu 80 kg mai uşoară decât cel mai apropiat concurent (se are în vedere BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Class sau Audi A6). Această versiune fiind şi cea mai eficientă şi ecologică, având un consum de doar 4 l/100 km şi un nivel de CO2 de doar 104 g/km. Aceste rezultate sunt obţinute şi datorită aerodinamicei excepţionale, XF având un coeficient de doar 0.26! Pentru a spori spaţiul la bord ampatamentul a fost mărit cu 51 mm la 2.960 mm, cu toate acestea noul XF este cu 7 mm mai scurt şi cu 3 mm mai scund decât generaţia precedentă.
Dieselul de 2.0 litri va fi oferit şi în versiunea de 180 CP şi 430 Nm, iar cel mai puternic diesel va fi V6-le de 3.0 litri twin-turbo care dezvoltă 300 CP şi 700 Nm! Gama motorizărilor pe benzină pentru început va include un propulsor turbo de 2.0 litri (240 CP şi 340 Nm) şi renumitul 3.0 V6 Supercharged, disponibil în două versiuni de putere – 340 CP (450 Nm) şi 380 CP (450 Nm). Pe lângă versiunile cu tracţiune spate vor fi disponibile şi versiuni cu tracţiune integrală AWD.

Şi la final, se poate de analizat şi designul noului Jaguar XF. Acesta păstrează unele elemente de la predecesor, având tangenţe şi cu nava amiral XJ, dar cele mai multe elemente sunt inspirate de la micul XE, mai ales partea din spate, care dispune de blocuri optice similare şi de o poziţionare identică a ţevilor de eşapamentm care sunt mai aproape de centru barei de protecţie spate.
Din cauza siluetei mai dinamice şi a acoperişului ce coboară lin către capacul portbagajului, pilonii spate s-au primit prea groşi, iar pentru a le subţia vizual, designerii au mutat pe ei o parte din geamul lateral, care până acum a fost integrat în uşa din spate. Acest element fiind şi cea mai mare schimbare în designul lui Jaguar XF.
Interiorul este laconic, păstrând elemente, care caracterizau generaţia precedentă, precum inserţia bordului forate lată şi prizele de aer a sistemului de ventilare, care „apar” doar atunci când acesta este pornit. Planşa de bord acum poate fi digitală cu un display de 12.3 inch, iar sistemul multimedia poate avea display de 8 sau de 10.2 inch.
Premiera mondială al noii generaţii Jaguar XF va avea loc la New York
pe 1 aprilie. Pe bune!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
3,054
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!