Automobilele redacţiei: Mercedes-Benz C-Class la 20,000 km. Cum se simte noul sedan german în exploatare?
21 Aprilie 2015, 08:09
Odometrul noului nostru automobil redacţional – Mercedes-Benz C-Class W205 – a trecut de curând peste cifra de 20 de mii de kilometri parcurşi, oferindu-ne şansa să acumulăm şi mai multă experienţă de exploatare propriu-zisă a lui. Experienţa pe care o avem
noi la bordul noului model german este, poate, cu atât mai preţioasă cu cât ea nu presupune pur şi simplu un test drive de lungă durată cu o maşină oferită de un distribuitor, ci o experienţă cu o maşină pe care noi chiar am cumpărat-o anul trecut, iar atunci când maşina îţi aparţine, expresia „cum o păstrezi, aşa o vei avea” se potriveşte cu adevărat. Cititorii noştri fideli cunosc deja experienţa noastră similară de la bordul
unui Mitsubishi Lancer X, pe care l-am avut în proprietate vreme de 5 ani şi jumătate, dar şi a unui Mercedes-Benz B-Class, pe care îl avem în proprietate de aproape 6 ani şi cu care am ajuns de la 0 la 240,000 km parcurşi, având grijă de el şi exploatându-l în condiţii reale. Iar atunci când, anul trecut, am reuşit să achiziţionăm noul C-Class, la scurtă vreme după un prim test drive care din care am îndrăgit maşina şi am declarat-o una din CELE MAI BUNE create în ultimii ani de Mercedes-Benz, simţeam că vom avea alături o maşină de vis pentru următorii ani, pe care să o tot savurezi în fiecare moment de condus. Între timp, spusele noastre iniţiale despre noul Mercedes-Benz C-Class au fost confirmate de marea majoritate a lumii auto mondiale, modelul
modelul învrednicindu-se şi de titlul de 2015 World Car of theYear (ocazie cu care ne-am felicitat reciproc în redacţie, desigur). Iar noi am reuşit deja să petrecem la bordul lui o distanţă de 21,800 km în mai puţin de un an de exploatare, iar asta ne motivează să vă împărtăşim cele mai proaspete experienţe şi impresii oferite de automobilul redacţional!

Îi tot spunem „nou” şi „noul” automobil redacţional lui C-Class pentru că maşina încă mai lasă impresia că a ieşit ieri din showroom. Aspectul exterior e în continuare unul de primă zi, iar în habitaclu, dacă se întâmplă ca maşina
să staţioneze vreme de 2-3 zile, mai există un miros din acela magic de automobil nou. E un miros plăcut, îmbietor, care îţi răsplăteşte cumva efortul de a cumpăra o maşină din showroom şi pe care îl vrei alături tot mai mult timp, pentru că atât cât îl mai simţi uneori, nu vei putea numi maşina altfel decât „nouă”.

O nouă călătorie lungă cu
C-Class, un nou motiv de a ne îndrăgosti de maşină


De la ultima noastră relatare am mai avut o călătorie lungă cu Mercedes-Benz C-Class spre ţările UE, atunci
când am mers spre salonul auto de la Geneva. Dar drumul nostru n-a ajuns până la Geneva, pentru că din Munchen aveam programată o altă maşină spre Geneva şi înapoi, aşa că C-Class ne-a purtat din Chişinău până în Munchen, unde ne-a aşteptat ceva vreme, apoi ne-a adus înapoi acasă.

Înainte de călătorie, am mers la service-ul oficial Mercedes-Benz în Moldova pentru o verificare a echilibrării roţilor. Ne referim aici nu la reglajul unghiurilor geometrice a roţilor, care e încă perfect aliniat, ci la balansarea jantelor cu tot cu anvelope. Drumurile pline de gropi ale ţării noastre pot debalansa roţile în
timp de câteva luni, iar înainte de a ieşi în reţeaua de autostrăzi europene, o scurtă verificare nu strică niciodată. Cei de la Mercedes-Benz Moldova s-au oferit să ne facă şi o verificare completă a lichidelor, dar şi o verificare a suspensiei. Roţile au trebuit într-adevăr un pic balansate pentru un echilibru perfect, însă suspensia maşinii s-a dovedit a fi în condiţie absolut perfectă după cei vreo 17,500 km parcurşi, cât aveam atunci. Nivelul lichidelor a fost verificat – uleiul era la acelaşi nivel pe care îl ştiam de la prima deservire tehnică de la 12,000 km, cei de la service au considerat oportun să adauge doar câteva zeci de mililitri de
soluţie în sistemul de răcire a motorului, pentru a ajunge mai aproape de limita de sus. În rest – condiţia tehnică a maşinii rămâne ideală şi, la drept vorbind, ne aşteptam să fie aşa la o maşină cu un parcurs atât de mic. Dar totuşi, atunci când ţi se confirmă încă o dată că maşina ta e în stare perfectă, nu poţi să nu te bucuri.

Drumul spre Munchen a fost o plăcere pură. Prin România am trecut cu viteze mai moderate zonele cu drumuri mai rele, apoi când am ieşit pe drumuri bune am savurat fiecare kilometru. Mercedes-Benz C-Class e o maşină de care să te bucuri prin simplul fapt
că îi ţii volanul în mâini şi îi simţi senzaţiile pe care ţi le oferă în aceste mâini, dar şi în corp. Am mers în regim Comfort al suspensiei, volanului şi transmisiei şi e perfect suficient pentru a savura plăcerea unui drum lung, dar a avea în acelaşi timp şi reacţii bune ale motorului şi transmisiei la depăşiri sau la urcarea în pante. Motorul turboaspirat de 156 CP şi 250 Nm e mai mult decât suficient pentru un condus dinamic, mai ales că nivelul maxim al cuplului vine la turaţii foarte joase, iar întreaga ecuaţie e ajutată şi de transmisia cu 7 rapoarte.

Atunci când ieşi pe autostrăzi cu
C-Class, constaţi că şi în asemenea
aturaj maşina se simte în apele sale. Viteze de 130-150 km/h sunt perfect fireşti pentru ea şi motorul e menţinut în limita unor turaţii moderate. Partea cea mai interesantă, poate, a fost consumul pe care am reuşit să-l obţinem din Chişinău spre Munchen – doar 5.9 litri/100 km! Cu un sedan de segment D! Şi vă spunem sincer, n-am stat să-i cântăm cântece de leagăn maşinii pentru un asemenea consum, am
condus firesc, dar cu un ritm lipsit de fanatism. Totuşi, când a fost cazul, nu am ezitat să apăsăm pedala acceleraţiei pentru episoade mai intense de depăşire. Şi cu toate astea, am avut un consum de doar 5.9 litri/100 km la final! Suntem mai mult decât mulţumiţi!

Înapoi am avut mult mai multe bagaje decât atunci când am plecat, bagaje pe care le-am adunat fiind cu cealaltă
maşină germană cu care am făcut o parte din călătorie. Cealaltă maşină avea o caroserie fiţoasă de coupe cu patru uşi, dar cu un portbagaj cu formă aparent destul de practică. Totuşi, reuşisem să umplem până la refuz acel portbagaj şi deja făceam preziceri că sedanul nostru C-Class nu avea cum să poată adăposti atât de multe lucruri la bordul lui. Vom amplasa unele lucruri şi în habitaclu, ne-am spus. Însă colosală ne-a fost mirarea, atunci când am trecut toate lucrurile dintr-o maşină în alta şi am constatat că portbagajul umplut până la refuz al maşinii anterioare, care ne făcea să-i închidem hayonul cu greu, s-a transformat într-un portbagaj plin cu câteva rezerve la C-Class, care ne-a permis să-l închidem uşor, fără a mai depozita nimic în habitaclu! Cum e posibil? Uite că este! Portbagajul lui C-Class se dovedeşte a fi mare şi practic!

În drumul spre casă odometrul a trecut de 20,000 km parcurşi iar astăzi avem aproape 22 mii km la bord. Asta ne permite să vă oferim şi câteva cifre reale despre ceea ce înseamnă exploatarea maşinii. Condusul de iarnă în oraş înseamnă un consum de maxim 9.5-10.0 litri/100 km în condiţii cu adevărat de iarnă. Condusul în condiţii mai primăvăratice înseamnă un
consum realist între 8.0 şi 9.5 litri/100 km, dar cel mai des noi reuşim să-l stabilim între 8.5 şi 9.0 litri/100 km. Cu un trafic urban liber, se poate scoate şi 7.5-8.0 litri/100 km în oraş. Călătoriile lungi extra-urbane pot da şi un consum de 5.7-6.0 litri/100 km, dar chiar dacă
nu veţi avea un condus foarte grijuliu, mai mult de 6.5-7.0 litri/100 km tot nu ar trebui să depăşiţi. Tocmai am descoperit că noi nu am resetat media memorată de consum de acum 20,831 km, iar asta înseamnă că C-Class-ul nostru redacţional a acumulat statistică veridică pe parcursul ultimilor 20,831 km! Se pare că pe întreaga distanţă,
învârtită pe parcursul ultimelor 10 luni, am avut o medie reală a consumului de doar 7.6 litri/100 km! Noi zicem că e foarte bine!

Un alt aspect pe care cititorii noştri fideli ştiu că noi punem o mare importanţă, e fiabilitatea. Iar în cazul noii generaţii
Mercedes-Benz C-Class, acest capitol este deocamdată unul de punctaj maxim. Din fericire, pe parcursul a 11 luni de exploatare nu am avut nici un singur deranjament, nici măcar vreunul fals, care să ne facă să mergem la service, invocând vreo problemă. Din fericire, putem spune că maşina nu are probleme şi continuă să ne servească la acelaşi nivel superlativ în fiecare zi. Şi asta e un factor extrem de important în formarea impresiei despre maşina pe care o deţii! Atât timp cât ea chiar nu-ţi face probleme şi deranjamente,
vei fi cu mult mai predispus să o respecţi şi să o îndrăgeşti cu adevărat.

Verdict emotiv

Da dragii noştri, mergeam spre casă din călătoria noastră acum mai bine de o lună, era noapte şi traseul era relativ
pustiu. Farurile inteligente full LED ne luminau calea urmând traiectoria drumului şi schimbând automat şi neobservat fazele lungi şi scurte, protejând alte vehicule de orbire. În acel moment constatam încă o dată un adevăr incontestabil. Noul Mercedes-Benz C-Class e cu adevărat unul din cele mai BUNE modele create de germani în ultimele decenii şi ne simţeam fericiţi să-l conducem şi să-l ştim „al nostru”. Maşina asta nu e pur şi simplu fiabilă, eficientă, plină de tehnologii admirabile sau frumoasă. E
o maşină care-ţi dă fiori de plăcere şi emoţii în fiecare zi când o conduci. E o maşină de care te ataşezi şi o admiri în continuu. O admiri deşi eşti posesorul ei şi îţi spui în fiecare zi că a fost cea mai bună alegere pe care puteai să o faci. Aşa ne spuneam şi noi în acea seară de condus meditativ şi aşa ne spunem în fiecare zi, ori de câte ori o conducem. Şi vă mai spunem cu mâna pe inimă un verdict final emotiv: n-am avut niciodată o maşină mai plăcută ca experienţă de
posesori decât acest Mercedes-Benz
C-Class! O recomandăm noi oare celor care trag cu ochiul spre acest model? Da! Da! Şi încă o dată un mare DA!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
3
3,550
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!