Citroen 2CV Sahara, maşina care a avut 2 motoare, 2 cutii de viteze şi 2 rezervoare!
30 Aprilie 2015, 17:44
Vă par trăsnite uneori ideile creatorilor de maşini, implementate pe unele concepte moderne? Dar curajul inginerilor din zilele noastre de a pune în producţie idei cu totul năstruşnice e infim pe lângă ceea ce se putea întâlni acum câteva decenii!

Inginerii Citroen, spre exemplu, au fost multă vreme renumiţi pentru aplicarea unor soluţii cu totul deocheate pe maşinile lor. Atunci când au lansat renumitul Citroen 2CV, aceştia l-au făcut capabil să meargă cu uşurinţă pe pământ neasfaltat, recomandându-l ca maşina perfectă a unui fermier. Dar la sfârşitul anilor ’50 cei de la Citroen s-au gândit că zonele nordice ale Africii, acolo unde erau concentrate coloniile franceze, ar putea avea nevoie o maşină şi mai dură, şi mai capabilă de traversarea zonelor cu teren accidentat!
Ş-apoi în acele zile, exploatarea în condiţii ultra-intense a unei maşini se solda des cu vreun rateu tehnic, şi ce te fac dacă ţi se întâmplă ceva în mijlocului Saharei, de exemplu?...

Eh, şi uite că inginerii Citroen au creat o minunăţie de maşină care ne pare
astăzi pe cât de dementă, pe atât de incredibilă. E vorba de Citroen 2CV Sahara, maşina care a avut 2 motoare, 2 cutii de viteze şi 2 rezervoare! Aceasta a debutat în 1958 şi avea o suspesie înălţată şi o geometrie care o făcea capabilă să urce pante nisipoase de 40% în mijlocul deşertului. Iar pentru
a se asigura că maşina nu va ceda neajutorată în condiţiile extreme ale Saharei, inginerii au recurs la o soluţie dramatică – au dublat toate componentele esenţiale ale maşinii! Existau 2 motoare – unul sub capotă, în faţă, şi altul în spate, ambele de 12 CP. Fiecare motor avea câte o cutie de
viteze lângă el, iar motorul faţă propulsa puntea faţă, în timp ce motorul spate – puntea spate. Mai mult ca atât, fiecare motor era alimentat dintr-un rezervor separat!
Ei bine, cum se conducea acea maşină, atunci? N-o să vă vină să credeţi – pedala acceleraţie era unită la ambele motoare, la fel ca şi pedala ambreiajului, unită la ambele cutii de viteze. Până şi
levierul era unul singur şi schimba treptele în ambele cutii de viteze, dar exista şi un mecanism care putea decupla una din cutii, lăsând un motor cu şansa de a se „odihni” în timp ce
celălalt propulsa maşina. Întreaga schemă furniza un soi de sistem de tracţiune integrală cu o funcţionare foarte interesantă, care a devenit foarte apreciat de către entuziaştii de aventuri offroad ale vremii.

Cu un singur motor în funcţiune, Citroen 2CV Sahara putea alerga până la o viteză maximă de 65 km/h. Cu ambele motoare cuplate viteza maximă creştea până la tocmai 105 km/h!

Din păcate, Citroen a reuşit să construiască doar 694 de exemplare a lui 2CV Sahara şi numai 27 mai există astăzi în lume!

PiataAuto.mdIlie Toma
0
2,373
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!