Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Expediţie cu noua KIA Sorento. Ziua 3: cucerim munţii necunoscuţi!

1 Aprilie 2015 - 20:25
Ilie Toma
Expediţie cu noua KIA Sorento. Ziua 3: cucerim munţii necunoscuţi!
Ieri vă spuneam că am ajuns la lacul Genevei, înconjurat din trei părţi de munţi superbi. Oare n-ar fi păcat să fim atât de aproape de munţi şi să nu ne căţărăm pe ei cu Kia Sorento? Mai ales că ne doream să punem la nişte încercări mai serioase SUV-ul ăsta diesel cu care călătorim – poate nişte drumuri mai denivelate, poate nişte pante mai abrupte unde să-i trezim forţa de tractare a maşinii, poate nişte iarbă plină de vlagă sau nişte noroi? Zis şi făcut – astăzi ne-am îndreptat una din zonele muntoase de lângă lacul Genevei, poate cea mai puţin cunoscută dintre ele, într-o zonă şi o localitate pe nume Bellevaux!

De ce să mergeţi aici?

Pentru că e vorba de munţii Alpi, de fapt, dar zona asta e mai puţin renumită şi nu are pretenţii elitiste, motiv pentru care poate fi abordată la un preţ cât se poate de accesibil! Iar priveliştile sunt uimitoare, aşa cum spune şi denumirea „Bellevaux”!

Zona muntoasă are o altitudine moderată, de cca 1,000-1,150 metri, de aceea zăpezile abundente vor fi prezente pe aici numai în timpul iernii, ăsta fiind şi unul din motivele pentru care Bellevaux nu e o destinaţie turistică prea cunoscută. Totuşi, în plin toiul iernii frumuseţile locului pot fi comparabile cu cele ale destinaţiilor ultra-cunoscute, iar odată cu lăsarea primăverii zăpada lasă locul reliefului curat, cu mici reminescenţe de zăpadă pe piscurile montane. Pe timp de vară iarba de un verde intens dă o alură specială acestor locuri, sezonul estival fiind o altă perioadă în care aceste locuri pot fi savurate la intensitate maximă!

Traseu şi costuri

Traseul nostru de astăzi este cel mai scurt din cele făcute până acum în această călătorie, dar drumul e foarte antrenant şi plăcut. Din Evian-les-Bains până în Bellevaux sunt doar vreo 30 km distanţă de drum, dar aceşti kilometri sunt condimentaţi din plin cu serpentine strânse şi urcuşuri abrupte!

Rezervorul nostru cu combustibil mai are încă destul de mult diesel în el, aşa că nu am alimentat nici astăzi. Cel mai probabil, vom opri mâine la o staţie pentru a face din nou plinul. Astăzi, însă, la capitolul costuri de drum şi taxe trecem un zero absolut, pentru că nu am cheltuit nici un ban aici.

Însăşi sătucul Bellevaux e mic în dimensiuni şi nu oferă foarte multe opţiuni de cazare, însă există şi alternative în sătucurile din apropiere. Noi am ales, totuşi, să ne cazăm la un hotel foarte plăcut, amplasat în inima Bellevaux-ului. Ne-a părut foarte decent în poze, dar atunci când am ajuns impresiile pe viu ne-au întrecut aşteptările! Pare soiul acela de hotel scump din mijlocul naturii, unde să te relaxezi în condiţii de răsfăţ şi lux cu tentă eco! Dar n-o să vă vină să credeţi cât costă, de fapt, un sejur de o noapte aici. O cameră dublă de familie costă doar 70 de euro, iar una triplă – 98 de euro. Acest preţ include parcarea gratuită şi conexiunea internet, însă nu şi dejunul, care mai costă 7 euro de persoană. O familie de 3 persone, deci, ar achita un cost total de 91 de euro pentru o cameră dublă cu mic dejun sau 119 euro pentru una triplă cu mic dejun. Se pot comanda şi nişte specialităţi pentru cină, dar trebuie să preveniţi recepţia cu ceva timp înainte. Noi tocmai am savurat o cină la un preţ total de 30 euro. N-a fost o cină din aia care să-ţi umple burta rău de tot, ci mai degrabă una pe care s-o savurezi în stil gurmand, îmbibând gustul specialităţilor locale.

Experienţa de astăzi la bordul lui KIA Sorento

Ziua de astăzi a fost mult mai solicitantă pentru Kia Sorento! În primul rând, seprentinele montane cu viraje foarte ascuţite ne-au amintit de părerile pe care le-am exprimat noi în primul test drive al modelului, efectuat în Spania. Spuneam atunci că serpentinele dificile o cam intimidează pe Sorento, amintindu-i celui de la volan că are de-a face cu un ditamai SUV imens, cu centru de greutate înalt şi o masă totală generoasă. Eh, uite că astăzi ne-am reconfirmat aceste senzaţii – Kia Sorento denotă un ruliu sesizabil în viraje, care este, însă, stăpânit imediat de suspensie. Nu simţi că maşina n-ar face faţă virajelor, ci simţi pur şi simplu greutatea ei, poziţionată sus, cum se transferă dintr-o parte în alta în seprentine, iar apoi simţi suspensia cum menţine maşina în limite încrezute. Ca să contracarezi aceste legi fizice, ai nevoie de anticipare şi mult curaj în apăsarea pedalei de acceleraţie, pentru a scoate maşina din viraje prin acceleraţie şi astfel de a minimiza transferul greutăţii pe lateral, concentrându-l pe axul spate. Zicem că ai nevoie de curaj, pentru că vei începe să jonglezi cu o minge grea, şi trebuie să fii sigur în ceea ce faci, ca să nu te laşi depăşit de situaţie. Dacă eşti sigur – atunci îi poţi imprima lui Sorento un condus foarte dinamic chiar şi în asemenea peisaje! Un lucru primordial e cert, însă – motorul are suficient de mult cuplu şi putere pentru a face faţă unui asemenea ritm alert de condus la urcarea unor regiuni muntoase!

În timp ce urcam, carosabilul a devenit mult mai văluros, iar Kia Sorento a fost nevoită să-şi demonstreze capacităţile de absorbţie a suspensiei. Dacă la caracter sportiv Sorento se mai luptă să ţină în frâu greutatea, atunci la capacitatea suspensiei de a înghiţi şi îndura denivelări modelul coreean excelează de-a binelea. Din nou, simţi că te afli la volanul unui SUV adevărat. Nu e unul din SUV-urile dezvoltate pe baza unui hatchback urban, care se irită la primele gropi. E un SUV sadea, cu caracter, dârzenie şi forţă de a îndura orice condiţii grele!

Am ajuns parcă mult prea repede în Bellevaux, aşa că am hotărât să mai explorăm sătucurile din apropiere – La Cote şi Les Monts. Drumul către acestea a fost şi mai provocator, fiind la început doar cariat şi denivelat, apoi transformându-se în asfalt amestecat cu prundiş şi noroi! Ei, Sorento, aici ţi-ai găsit naşul! Iar în localităţile din vârful muntelui iarba răzmuiată şi noroiul formau carosabilul unei mari părţi a drumului, pentru ca în scurt timp potecile asfaltate să revină în tablou. În toate aceste tipuri de carosabil, Sorento înaintează fără cea mai mică ezitare, iar atunci când aderenţa e scăzută simţi imediat şi redistribuirea cuplului de către sistemul de tracţiune integrală, astfel încât maşina continuă să înainteze curajos.

După o asemenea zi de condus prin aceşti munţi, parcă anume o asemenea maşină se potriveşte perfect unor călătorii spre asemenea destinaţii. Parcă un sedan sau un break nu ar mai fi la fel de temerare, dar Sorento ne conferă o linişte specială şi o încredere că nu vom întâmpina nicăieri dificultăţi de netrecut! Asta e noua Kia Sorento, doamnelor şi domnilor – e maşina care-ţi dă o doză uriaşă de încrederă că nu veţi întâmpina nicăieri dificultăţi de netrecut la bordul ei, în timp ce sunteţi alintat de spaţiul şi calitatea ambianţei ei!

Iar cu această părere intensă, pe care ne-am fortificat-o astăzi despre maşină, încheiem această relatare. Munţii ne-au trezit pofta de aventură la bordul lui Sorento! Aşa că ne dorim să mai avem nişte destinaţii muntoase în următoarele zile! Poate la altitudine şi mai mare?

Sau poate, de ce nu, ne sugeraţi Dvs. vreo destinaţie prin apropierea locurilor în care ne aflăm, destinaţie pe care aţi probat-o cândva şi o puteţi recomanda nouă şi vizitatorilor noştri?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (39 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter