Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Oficial: BMW dezvăluie primele informaţii despre viitoarea generaţie Seria 7

21 Aprilie 2015 - 07:01
Ilie Toma
Oficial: BMW dezvăluie primele informaţii despre viitoarea generaţie Seria 7
Marele moment al dezvăluirii complete a noii generaţii BMW Seria 7 se apropie cu paşi rapizi, până la acel moment rămânând, probabil luni sau săptămâni numărate. Dar inginerii bavarezi au decis să ne dezvăluie în avanpremieră mai multe informaţii importante despre viitoarea generaţie a modelului, în special despre ingineria din spatele ei!

După cum vă puteţi imagina, cei mai buni designeri şi ingineri BMW muncesc de zor la noua limuzină de top a mărcii, care, odată cu lansarea sa, trebuie să ofere o concurenţă redutabilă proaspetelor modele din segment, sau chiar să le surclaseze, dacă reuşeşte.

Aşa cum au promis, bavarezii vor folosi pe larg fibra de carbon în construcţia noii generaţii BMW Seria 7. Dânşii au acumulat multă experienţă cu noua divizie BMW i, şi au reuşit să reducă substanţial costul de producţie al acesteia, sporind în acelaşi timp viteza şi capacitatea de producţie prin propria uzină specializată în fibră de carbon. E vorba exact de transferul tehnologic pe care îl menţiona Dr. Ian Robertson de la BMW în interviul acordat redacţiei PiataAuto.md! Avantajele utilizării fibrei de carbon sunt evidente – rigiditate sporită şi greutate redusă. Totuşi, să nu vă aşteptaţi că fibra de carbon va constitui scheletul de bază al noii limuzine. Din informaţiile şi imaginile dezvăluite de ingineri acum se poate constata că rolul ei va fi mai mult de a fortifica elementele constructive esenţiale ale caroseriei, oferind un plus de rigiditate în zonele-cheie. Totuşi, unele elemente de structură, precum montanţii, vor avea în interior înglobate elemente de fibră de carbon, ceea ce îi justifică pe ingineri să spună că noua Serie 7 va beneficia de o „rădăcină de carbon”, sau, altfel zis, un schelet de carbon. Evident, fibra de carbon şi oţelul sau aluminiul nu pot fi unite altfel decât prin procese de nituire şi ştanţare bine gândite, întrucât sudarea nu e aplicabilă la asocierea acestor materiale.

Tendinţa de reducere a greutăţii se aplică şi mai departe, la alte componente importante ale maşinii. Purtătorul rulmentului roţilor, spre exemplu, a rămas constituit din oţel, dar are o formă ondulată pentru a reduce cantitatea de oţel şi deci, greutatea. O astfel de formă, însă, nu e o noutate absolută în industria auto, unele maşini nipone cu caracter sportiv folosind aceste tehnici încă acum 20 de ani. Purtătoarele de roţi şi etriere sunt realizate acum exclusiv din aluminiu, la fel ca şi majoritatea componentelor suspensiei. Astfel, masele inerte ale suspensiei au fost reduse cu circa 15% în comparaţie cu generaţia actuală.

Pe noua generaţie BMW Seria 7 va debuta şi un propulsor pe benzină de nouă generaţie. E vorba de un motor cu 6 cilindri în linie cu sistem TwinPower Turbo, care va păstra aceeaşi cilindree de 3.0 litri, dar care are o nouă arhitectură, cu majoritatea componentelor-cheie realizate din aluminiu. În ceea ce priveşte confortul la bord, viitoarea Serie 7 va veni echipată standard cu un selector al regimurilor de condus, numit DrivingExperience Control, cu ajutorul căreia se va putea schimba ţinuta de drum a maşinii spre sportivitate accentuată sau confort accentuat. În premieră, acest sistem va dispune şi de un regim în care maşina îşi va adapta singură reacţiile în funcţie de stilul de condus al celui de la volan şi în funcţie de carosabilul şi traseul pe care se circulă. Cel mai probabil, e o aluzie la preluarea cel puţin parţială a sistemului similar de pe Rolls-Royce Wraith, care adaptează reacţiile maşinii în funcţie de traseu, iar traseul este diagnosticat utilizând funcţii de comunicare prin satelit. Apropo, suspensia pneumatică va fi oferită standard pe viitoarea Serie 7! Aceasta va putea ajusta automat înălţimea gărzii la sol, suplinind fiecare roată cu presiunea necesară, iar în regim manual suspensia va putea fi ridicată cu 20 mm pentru parcurgerea sectoarelor dificile sau coborâtă cu 10 mm pentru o ţinută mai sportivă de drum. Opţional, puntea spate va putea fi echipată cu roţi care virează adiţional, contribuind la o ţinută de drum şi mai precisă.

La interior, sistemul multimedia iDrive va dispune de un display care va avea şi funcţii de touchscreen. Astfel, utilizatorii vor putea opera sistemul şi cu ajutorul atingerilor, la fel cum se întâmplă în cazul device-urilor moderne portabile. Mai mult ca atât, viitoarea Serie 7 va avea şi un sistem de recunoaştere a gesturilor, pe baza unui senzor 3D, iar astfel utilizatorii vor putea face gesturi în apropierea sistemului, fără a-l atinge, pe care acesta le va putea înţelege şi executa! Acest element e o premieră absolută în lumea auto! Şi în fine, o altă opţiune unică e capacitatea maşinii de a se auto-parca. Da, aţi înţeles bine. Ajungeţi în faţa garajului, coborâţi, apăsaţi un buton şi maşina intră singură şi cuminte la locul ei, fără a vă crea bătăi de cap cu parcarea, apoi cu ieşirea din maşină.

Ha! Se pare că inginerii BMW ne pregătesc un nou model burduşit cu tehnologii în pielea viitoarei Serii 7! Şi suntem siguri că încă nu şi-au descoperit toţi aşii din mânecă!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (41 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter