Concorso d’Eleganza: Croite pe măsură
25 Mai 2015, 15:48
Există automobile, care îţi vin perfect, precum un sacou croit pe măsură.
Acestea sunt coupe-urile din categoria Gran Turismo, cu forme dinamice şi tot-odată elegante.
Primul din cele şapte exemplare înscrise în clasa D, unde sunt incluse modele produse în cantităţi foarte mici, este un model cu adevărat unic – Ferrari 212 Europa cu caroseria de la
Vignale din anul 1952. Cel mai interesant element de design sunt barele de protecţie duble, amplasate în locul convenţional în partea de jos şi în locul mai puţin convenţional - în partea
de sus, deasupra blocurilor optice, ce oferă maşinii un caracter deosebit. Sub capota acestui Ferrari 212 Europa se ascunde un V12 de 2,562 cm. cubi, care dezvoltă în jur de 150 CP.
Un model şi mai extravagant vine de la producătorul spaniol Pegaso, care timp de 7 ani a decis să producă automobile sportive, pentru a concura
cu Ferrari şi Alfa Romeo. Acest Pegaso Cupula din anul 1952 cu caroserie de la Enasa, are un aspect de submarin, accentuat de roţile
semi-astupate şi cupola din sticlă a hayon-ului. Sub capotă se află un V8 de 2,816 cm. cubi care livrează 200 CP.
Pe lângă modele europene, avem aici şi un american veritabil cu gene europene şi un imens V8 de 5,426 cm. cubi sub capotă. Deşi este american, caroseria acestui Chrysler SS a fost proiectată şi produsă în Europa de către cei de la Ghia. După cel de-al
Doilea Război Mondial, Chrysler a rămas în urma producătorilor americani şi a pornit să caute inspiraţie în Europa. Astfel au fost create unele dintre cele mai memorabile exemplare Chrysler cu caroserii marca Ghia, cu care
americanii au colaborat timp de 15 ani. Chiar şi modelele moderne Chrysler sunt în mare parte inspirate din istoricele exemplare cu sigla Ghia care au fost produse întru-un număr extrem de limitat.
Un Ferrari mai puţin obişnuit a fost prezent la concursul de eleganţă Villa d’Este. Dacă privim la forma acoperişului al acestui Ferrari 250 GT Europa din anul 1954, vom vedea influenţe din modele americane, şi anume la geamurile panoramice cu
piloni amplasaţi sub unghi invers. Exemplarul în cauză este cu adevărat unic, fiind al doilea din cele cinci Ferrari construite pentru familia regală a Regelui Leopold III. Acesta a fost construit special pentru prinţesa Liliana de Rethy. Şi mai important este că
acest exemplar este singurul 250 Europa GT care nu a fost proiectat de către cei de la Pininfarina şi ultimul exemplar Ferrari cu caroserie de la Vignale. Sub capota lui se adăposteşte un V12 de 2,953 cm. cubi.
Această Alfa Romeo 1900C SS din anul 1954 este mai puţin rafinată, faţă de ceea ce ne-am obişnuit să vedem de la producătorul italian. Cei de la Ghia au conceput o caroserie pe alocuri grosolană, care ar caracteriza
orice alt producător numai nu Alfa Romeo. Totuşi, este un coupe deosebit fiind construit doar într-un singur exemplar la cerinţa lui
Al Williams - un proprietar de restaurant din San Francisco.
Unul din cele mai importante aspecte a fost crearea unu spaţiu cât mai mare pe bancheta din spate rabatabilă, pentru câinele său mare Great Dane. Probabil din această cauză maşina a şi primit proporţiile generoase,
care sunt puse în mişcare de un propulsor de 4 cilindri în linie cu volum de doar 1,975 cm. cubi. În timp ce
D-nul Williams a achiziţionat această bijuterie cu 23,000 dolari, anul trecut
ea a fost vândută la licitaţie contra
unei sume de 649,000 de dolari!
Cei ce cunosc cum arată un Jaguar XK 140, se vor întreba, „de ce acest exemplar arată astfel?!” Istoria a pornit de la un accident, în care a nimerit un proprietar italian al unui exemplar standard XK 140. Fiind prieten cu
familia Zagato, acesta a comandat o altă caroserie, cu adevărat unică, în locul celei distruse, care a acoperit şasiul şi propulsorul standard din seria XK de la Jaguar – 6 cilindri cu capacitate de 3,442 cm. cubi şi 210
CP. Rezultatul a fost unul extraordinar, iar cei de la Zagato doreau ca Jaguar să comande mai multe maşini cu o astfel de caroserie elegantă, însă nu a fost să fie. Astfel, exemplarul în cauză, Jaguar XK 140 Zagato Coupe din anul 1957, a rămas a fi unic!
Această OSCA 1600 GT Touring din 1961 a fost creată în două exemplare fiind prima care a ieşit din atelierul celor de la Touring Superleggera. La moment maşina se află în starea ei
originală, cu o revopsire neesenţială pe alocuri. Interiorul cu scaune căptuşite în piele bej şi maro au rămas intacte, având un aspect admirabil pentru această vârstă! Sub capota acestui
coupe elegant se află un propulsor cu 4 cilindri în linie şi 1,568 cm cubi volum, care dezvoltă 140 CP.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
0
2,595
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!