Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Concorso d’Eleganza: Istoria modelului Rolls-Royce Phantom

25 Mai 2015 - 12:32
Denis Godorozea
Concorso d’Eleganza: Istoria modelului Rolls-Royce Phantom
Actualul Rolls-Royce Phantom nu este unicul din istoria denumirii Phantom, având tangenţe cu modelele clasice cu acelaşi nume care au apărut pe la mijlocul anilor ’20 ai secolului trecut. La concursul de eleganţă Villa d’Este au fost prezente toate generaţiile clasice Phantom, de care nu am putut să trecem cu vederea.

Rolls-Royce Phantom I a apărut în anul 1925, fiind conceput drept înlocuitor pentru originalul Silver Ghost. Exemplarul din imagini este un Phantom I într-o caroserie splendidă

Roadster din anul 1929, care dispune de un imens propulsor cu 6 cilindri în linie cu o capacitate de 7,668 cm. cubi, descris de către britanici, că ar avea „putere suficientă”, fără a specifica cifra exactă. Chiar dacă este un model magnific, mai multe exemplare au avut probleme cu coroziunea chiulasei din aluminiu, care a fost instalată începând cu anul 1928.

Acest Rolls-Royce Phantom II Continental este un aşa numit Drophead Coupe produs în anul 1933, având un ampatament mai scurt şi suspensie mai rigidă faţă de modelele Phantom II obişnuite. Propulsorul este similar cu cel de pe Phantom I, dar a fost îmbunătăţit substanţial, primind şi o chiulasă nouă. Şasiul a fost proiectat din nou, fiind produs de către cei de la Rolls-Royce, în timp ce toate caroseriile au fost create la comandă de la specialiştii în crearea caroseriilor, printre care şi Barker, care a creat caroseria exemplarului în cauză. Doar 281 de exemplare Phantom II Continental au fost produse.

Producţia lui Pahantom III a demarat în 1936, iar acest exemplar, un alt Drophead Coupe, a fost produs în 1937 cu o caroserie de la Vanvooren pentru generalul polonez Wladyslaw Sikorski, care a fost prim-ministru în exil pe timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Acest exemplar se caracterizează printr-un design rafinat, accentuat de o siluetă ce coboară graţios spre spate. Sub capotă se află primul propulsor

V12 pentru automobile Rolls-Royce, iar Phantom III a fost unicul model dotat cu un V12 până în anul 1998, atunci când a apărut Silver Seraph.

Spre deosebire de celelalte Phantom III, volumul propulsorului cărora era de 7,338 cm. cubi, acesta avea un volum de „doar” 6,250 cm. cubi. Doar 710 exemplare Rolls-Royce Phantom II au fost produse, ultimul exemplar fiind produs în 1941, dar livrat clientului doar în 1947, din cauza războiului.

Phantom IV este cel mai exclusivist model Rolls-Royce creat vreodată. Acesta a fost produs în anii 1950-1956 doar în 18 exemplare, 17 dintre care concepute special pentru necesităţile regale sau conducători al altor state. Astfel, avem în faţă un exemplar foarte deosebit din anul 1954, iar stema de pe acoperiş şi pernuţele din interiorul luxos, ne indică apartenenţa regală a acestuia, fiind produs pentru Principesa Margareta, contesa de Snowdon. Având 7 locuri la bord, scaunul conducătorului a fost adaptat pentru a fi reglabil, în caz de

Principesa Margareta dorea să conducă de una singură. Sub capotă se află un propulsor cu 8 cilindri şi un volum de 5,675 cm. cubi. În 2008 acest exemplar a fost vândut cu un preţ de aproximativ 750 000 dolari, ceea ce este puţin, pentru un exemplar atât de unic.

Pentru anii ’60 ai secolului trecut cei de la Rolls-Royce au introdus noul Phantom V, care datorită lungimii imense a permis producătorilor de caroserii să conceapă siluete elegante precum acest Touring Limousine de la James Young din anul 1962. Sub capotă se ascundea un nou V8 de 6,230 cm. cubi, care dezvolta aproximativ 200 CP, fiind conectat la o transmisie automată cu 4 trepte.

Ultimul din modelele clasice din seria Phantom, Phantom VI a fost produs în anii 1968-1990, caroseria fiind creată de Mulliner Park Ward, în mare parte sub forma limuzinelor ultra-exclusiviste. Acest exemplar este din anul 1971, fiind un exemplu demn de luxul suprem de care dispune un adevărat Rolls-Royce. Doar priviţi acest interior imaculat, care are un aspect modern şi proaspăt chiar şi în zilele noastre! Fiind bazat în mare parte pe predecesorul său, Phantom VI dispune de acelaşi şasiu şi propulsor V8 de 6,230 cm. cubi. Rolls-Royce Phantom VI a fost utilizat pe post de maşină regală până în anul 2002 de către regina Elisabeta a II. Doar 374 exemplare Phantom VI au fost produse de-a lungul anilor.

Desigur, la concursul de eleganţă nu a avut cum să lipsească nici actualul Phantom, care a fost prezentat în versiunea Phantom Limelight Collection într-o zonă cu totul specială. Pentru a ajunge la fel de exclusivist, precum predecesorii săi, acest Phantom Limelight Collection va fi produs în 25 de exemplare. Ce aţi alege, un Rolls-Royce Phantom clasic, sau unul modern?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (38 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter