Concorso d’Eleganza LIVE: două locuri şi un cronometru de curse
23 Mai 2015, 18:12
Şi dacă tot am spus în relatarea anterioară că înainte se mergea adeseori repede, păi aflaţi că şi ediţiile speciale, focusate spre performanţele de circuit, nu erau o raritate. Da, la fel cum auzim astăzi despre lansări de
versiuni de modele performante, create pentru performanţă maximă la cronometru, creaţii similare se tot lansează în lume de multe decenii. Şi în anii ’50 ai secolului trecut au existat, şi în anii ’60, şi ’70, şi tot aşa...
Priviţi cu atenţie acest Maserati 60/61 „Birdcage” din 1959 şi veţi înţelege de unde i se trage porecla „Birdcage”, adică o „colivie pentru păsări”. Structura maşinii e făcută din circa 200 tuburi de diametru mic, realizate dintr-un material
uşor special – crom-molibden. Cutia de viteze e realizată dintr-un aliaj special de aluminiu, numit electron. Totul pentru a se ajunge la o greutate extrem de
redusă, or, greutatea redusă a fost întotdeauna unul din ingredientele de bază a performanţelor de circuit. Maşina e propulsată de un motor de 4 cilindri,
cu o cilindree de 2,890 cm cubi, care livrează 200 CP. Motorul poate fi turat până spre 7,800 rpm şi face maşina să atingă o viteză de 240 km/h.
Urmează un exemplar unic McLaren
M1-A
, produs în 1964, exemplar
care a fost condus de
însuşi Elvis Presley în filmul „Spinout” din 1966! Maşina e motorizată de un propulsor V8 de 5.7 litri de origine
Chrysler, care-şi transmite forţa punţii spate printr-o transmisie cu 5 trepte de origine ZF!
Din această categorie de maşini nu
puteam să nu menţionăm şi un
Ferrari Dino 206 S, prezent la
concursul de eleganţă. Această versiune derivă din
renumitul Ferrari Dino, primul
Ferrari construit în număr mare şi
disponibil la un preţ mai accesibil. Însă Dino 206 S era simţitor uşurat, cântărind doar 580 kg! Cine din
producători nu şi-a dori astăzi o asemenea greutate totală pentru maşinile lor? Iar Dino 206 S era propulsor de un motor de 6 cilindri şi 2.0 litri. Da, este totuşi un Ferrari!
Eh, şi încheiem această listă cu un
exemplar Lancia Stratos, adus la
Concorso d’Eleganza. Stratos a
fost un campion în cursele de
raliu, iar sub capota exemplarului
din imagini se află un motor V6 de
2,418 cm cubi, care livrează 190 CP.
Maşina era de asemenea una
uşoară, cântărind între 900 şi
950 kg.
Aţi avea curajul să alergaţi una din aceste bijuterii?...
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, LIVE din Italia, de la Concorso de Eleganza
0
2,636
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!