Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Daimler a scos pe drumurile publice primul camion autonom – Freightliner Inspiration!

6 Mai 2015 - 14:34
Denis Godorozea
Daimler a scos pe drumurile publice primul camion autonom – Freightliner Inspiration!
Viitorul este mai aproape decât pare! Dacă vi se părea ideea unui vehicul autonom foarte îndepărtată, atunci să ştiţi, că cei de la Daimler au scos unul pe drumurile publice al statului Nevada, SUA fiind unica ţară în lume unde este permisă circulaţia vehiculelor autonome.

Atunci când cei de la Daimler ne-au prezentat camionul autonom sub forma conceptului Mercedes-Benz Future Truck 2025, ne părea că mai avem de aşteptat încă 10 ani până acesta va apărea pe drumurile publice.

Cei de la Daimler ne-au “dus de nas” atunci şi au pus la pământ concurenţa cu primul camion autonom din lume, care are dreptul să circule pe drumurile publice! Acesta se numeşte Freightliner Inspiration, care a primit şi plăcuţele de înmatriculare, care indică, că acesta este un vehicul autonom. Pentru cei ce nu cunosc, brandul Freightliner aparţine concernului Daimler AG, fiind brandul de top de camioane în SUA.

Noul camion autonom dispune de sistemul Highway Pilot, care permite conducătorului să ia o pauză, în timp ce sistemul conduce camionul de unul singur! Sistemul Highway Pilot include o stereo-cameră ce activează în raza de 100 metri cu un unghi orizontal de 45 de grade şi un unghi vertical de 27 de grade, un radar cu rază de activare lungă (250 metri şi 18 grade) şi scurtă (70 metri şi 130 grade) şi sistemul Adaptive Cruise Control, cu care sunt dotate şi camioanele Freightliner Cascadia şi Mercedes-Benz Actros.

Atunci când se află pe magistrală, conducătorul camionului poate activa regimul autonom, atunci când camionul ştie că este sigură folosirea sistemului Highway Pilot. Sistemul ajustează viteza, frânele şi direcţia, pentru a manevra, accelera sau frâna în caz de necesitate sau risc de accident. Camionul menţine viteza legală, distanţa sigură până la vehiculul din faţă şi poate activa de unul singur în ambuteiaje. Totuşi, depăşirile, schimbările de bandă sau ieşirile de pe magistrală, trebuie execute de către conducător, care este informat despre aceste acţiuni pe display-ul planşei de bord. Până la urmă, conducătorul rămâne a fi „şeful” la bordul camionului, dar odată cu activarea sistemului Highway Pilot, „şeful” poate să se odihnească sau să rezolve probleme de logistică prin intermediul unei tablete.

Pentru a testa sistemul autonom Highway Pilot, cei de la Daimler au efectuat 16,000 de kilometri de teste pe poligonul din Papenburg, Germania, imitând situaţii reale în timp ce sistemul Lane Keeping Assist, care este ghidat de stereo-cameră, pentru a menţine camionul în banda sa, a trecut peste 80,000 de kilometri de teste. Radarul frontal, apărut pentru prima dată în anul 2008, care conlucrează cu sistemul Adaptive Cruise Control, a trecut mai mult de 3 milioane de kilometri de teste.

Totuşi, după spusele membrului al consiliului de administraţie Daimler AG Trucks şi Buses, Dr. Wolfgang Bernhard, sistemul trebuie să treacă măcar 2 milioane de kilometri în lumea reală, pentru ca inginerii să capete mai multe informaţii despre operarea acestuia şi de al putea îmbunătăţi.

La exterior, camionul autonom Freightliner Inspiration are un aspect futurist, datorită unui design aerodinamic al cabinei şi al aripilor deasupra roţilor spate. Tonul viitorului este redat de blocurile optice cu LED-uri albastre. Atunci când camionul rulează în regimul autonom, elementele orizontale ale calandrului sunt iluminate cu LED-uri albastre. Interiorul camionului este executat în stilul unui living-room modern, unde sunt instalate şi două display-e verticale, pe care sunt afişate imaginile de pe 4 camere video.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE):
GALERIE FOTO (36 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter