Asta e maşina expediţiei electrice prin Moldova: BMW X5 xDrive40e!
8 Octombrie 2015, 15:53
Noul BMW X5 xDrive40e e atât de proaspăt, încât n-are nicio lună de când a fost dezvăluit public în Europa la salonul auto de la Frankfurt! Da, e vorba de primul model de serie electric-hibrid din istoria familiei BMW X5! Un
model cu care se poate merge în regim pur electric până se epuizează bateriile, după care se poate opera într-un tandem automatizat dintre motorul pe
benzină şi cel electric! E un model atât de proaspăt, încât putem spune cu certitudine că redacţia PiataAuto.md este printre primele publicaţii auto din
lume care are ocazia să-l conducă! Şi
nu doar să-l conducă, ci să-l aducă
tocmai în Moldova, pentru o expediţie
„electrică” prin ţara noastră, în care
să-l punem la cele mai diverse şi
dificile teste în condiţiile
autohtone. Iar astăzi
a venit momentul să vă povestim mai multe despre acest model şi despre ce are el de înfruntat în Moldova!
Sistem de propulsie hibrid cu încărcare de la priză

Un motor pe benzină, un electromotor şi un set de baterii de mare capacitate – aceastea sunt ingredientele de bază ale sistemului de propulsie al noului BMW X5 xDrive40e. Atunci când dispune
de energie electrică în baterii, modelul poate rula, după preferinţele celui de la volan, în regim pur electric, în regim combinat, sau în regim maximizat pe benzină pentru a păstra energia electrică din baterii pentru mai târziu, spre exemplu pentru momentul în care
veţi ajunge într-un oraş aglomerat. Atunci când energia din baterii se epuizează, modelul îşi continuă drumul în regim combinat, bateria fiind parţial încărcată din energia rulării pe inerţie şi a frânării, fiind mai apoi utilizată la demarări sau la accelerări.
Baterii

În bateriile modelului, poziţionate în podeaua portbagajului spre zona de deasupra punţii spate, pot fi stocaţi 9 kWh de energie electrică. Această energie este suficientă pentru a-i asigura maşinii o autonomie de până la 31 de kilometri în mediul urban. Nu vă grăbiţi să spuneţi că e puţin, înainte de a vă aminti că distanţa de traversare a Chişinăului de la un capăt la altul între diferite extremităţi, variază între 12 şi 18 km. Deci, practic, un drum dus-întors ar putea fi lesne asigurat.

Acum vine partea cea mai plăcută: bateria poate fi încărcată complet de la o priză domestică obişnuită timp de 2 ore şi 50 de minute! Nu e nevoie să aşteptaţi 6-8 ore, ca în cazul altor modele, sau chiar mai mult! Tehnologia maşinii permite şi o încărcare de la prize
specializate de înaltă putere, care reduc timpul necesar încărcării, dar deocamdată în Moldova nu avem asemenea prize, aşa că nu vom vorbi prea mult despre ele.
Motor electric

Motorul electric este integrat în construcţia cutiei de viteze automate cu 8 trepte şi dezvoltă o putere maximă de 113 CP, în timp ce puterea nominală constituie 75 CP. Cuplul maxim livrat de electromotor constituie 250 Nm, iar în momentele de rulare în inerţie şi frânare electromotorul ia funcţia de generator şi trimite energia recuperată în baterii.
Motor pe benzină

Sub capota modelului este montat şi un motor pe benzină, de 2.0 litri, cu 4 cilindri în linie. E vorba de un motor turboaspirat cu tehnologie TwinPower Turbo, care dezvoltă 245 CP şi 350 Nm!
Ah da, atunci când se apasă pedala acceleraţiei la maxim, cele două motoare oferă o putere cumulată de 313 cai-putere!
Sistem de tracţiune integrală xDrive

Noua ipostază hibrid-electrică a lui X5 dispune de capacităţi de offroad ca şi toate celelalte versiuni ale modelului, având aceeaşi gardă la sol şi geometrie, dar şi acelaşi sistem de tracţiune integrală permanentă xDrive. Datorită faptului că motorul electric este integrat în cutia de viteze, cuplul rezultat al
sistemului de propulsie este transmis mai departe tuturor celor patru roţi prin sistemul xDrive, indiferent dacă acest cuplu vine doar de la electromotor, doar de la motorul pe benzină sau de la ambele simultan! Prin urmare, nu e vorba de vreun sistem simulat, care ar avea unul din motoare responsabil de o punte şi celălalt de altă punte – e acelaşi sistem inteligent de tracţiune integrală xDrive ca şi pe celelalte modele BMW X5!
Consum

Aici chiar vine partea cea mai interesantă! La modelele plug-in hybrid cifrele oficiale din fişa tehnică indică, de obicei, consumul pentru prima sută de kilometri, unde, evident, se parcurge întreaga autonomie electrică a maşinii. La BMW X5 xDrive40e acest indicator este de 3.3-3.4 litri/100 km în regim urban şi 3.4-3.5 litri/100 km în regim mixt şi extraurban, unde consumurile oficiale sunt identice!

Sună paradoxal şi de necrezut, dar cu siguranţă vă interesează şi ce se
întâmplă mai departe, nu? După prima sută de kilometri parcurşi extra-urban, după mai multe zile de exploatare intensă urbană!

Iar expediţia noastră „electrică” prin Moldova tocmai ne va da posibilitatea să vă spunem onest şi direct ce înseamnă, de fapt, exploatarea unui asemenea Sport Activity Vehicle în asemenea condiţii, pe asemenea distanţe! Să vedem, deci, până la urmă, ce consumuri reale se pot scoate cu noul BMW X5 xDrive40e, atât în condiţiile reale ale autobahn-elor europene şi traseelor mai simple, cât
şi în condiţiile Chişinăului şi a întregii Moldove!

Ah, v-am intrigat cu expediţia „electrică”? Aflaţi aici cum ne-a venit nouă, celor 3 bărbaţi care am cucerit astă vară Africa şi Sahara la bordul unei maşini, o asemenea idee deocheată cu BMW X5 xDrive40e! Urmăriţi-ne în fiecare zi, pentru că în curând vom da startul marelor relatări ale experienţelor noastre la bordul acestui SUV electric-hibrid!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
1
4,025
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!