BMW X5 xDrive40e la grea încercare: o călătorie de 1,715 km
Ştiţi deja că planificăm să punem la încercare modelul ăsta prin toate peisajele Moldovei, iar pentru a face asta a trebuit să zburăm tocmai până în Munchen, la uzina BMW, ca să preluăm maşina expediţională de acolo şi să o aducem pe propriile roţi în Moldova. Noul BMW X5 xDrive40e e o maşină extrem de nouă şi solicitată, fiind dezvăluită în Europa acum mai puţin de o lună la salonul auto de la Frankfurt, iar asta înseamnă cei de la BMW Group ne-au croit cu greu o fereastră de câteva săptămâni pentru a ne oferi maşina asta pentru expediţia noastră electrică. N-avem timp de pierdut, deci. Trebuie să facem un sprint direct, fără prea mari popasuri, din Chişinău spre Munchen.
Un element frumos al noului BMW X5 xDrive40e este faptul că acesta vine
echipat standard cu sistem de navigare, capabil să afişeze cam prin toată Europa punctele de încărcare specializate acele prize de mare capacitate care ne-ar putea încărca, teoretic, bateriile cam în vreo oră şi jumătate, în locul celor aproape 3 ore cât ar dura încărcarea bateriilor la priză obişnuită. Dar nu vom avea timp în această călătorie nici măcar pentru acele încărcări: preţul în timp e prea mare faţă de cei 31 de kilometri câştigaţi la un traseu de lungă distanţă. Teoretic, dacă am avea timp berechet şi răbdare, am putea să parcurgem destul de mult în regim pur electric, dar noi nu aveam nici timp, şi nici răbdare. Vom conduce, practic, maşina asta într-un regim hibrid obişnuit, în care bateria ia energia de la rularea în inerţie şi frânare, apoi mai ajută un pic motorul pe benzină la accelerări şi urcări în pantă, pentru a
minimiza consumul. Însă, evident, consumul e mult mai mare decât cel oficial indicat. Practic vorbind, ar trebui să ne aşteptăm la un consum dublu decât cel urban pentru un astfel de sistem de propulsie. Aici ar trebui să luăm acea cifră de 3.5 litri/100 km şi să excludem cei 31 de kilometri parcurşi în regim pur electric şi obţinem 3.5 litri consumaţi în oraş pentru 69 km, iar asta se traduce într-un consum de 5.1 litri/100 km. Acum putem dubla practic acest consum şi am obţine 10.2 litri/100 km. Sună înfricoşător parcă pentru un hibrid şi, deşi, logica practică ne spune că ar trebui să ne aşteptăm la un asemenea consum extra-urban pentru această maşină, noi sperăm, totuşi, că vom avea un consum semnificativ mai mic de vreo 7.5-8.5 litri/100 km. Să vedem, însă, ce ne va demonstra realitatea.