Vorbindu-ne despre digitalizarea industriei auto Mercedes-Benz dezvăluie caroseria viitorului E-Class!
20 Octombrie 2015, 12:54
Pe lângă vehiculele autonome şi electrificarea gamei de modele, cei de la Mercedes-Benz se concentrează şi asupra digitalizării procesului de producţie, de obicei numit ca Industrie 4.0. Principalul aspect este focusarea asupra oamenilor, în special lucrătorilor şi clienţilor. Digitalizarea implică elaborarea automobilului la calculator, testarea acestuia, punerea în producţie, vânzarea şi deservirea. Toate aceste aspecte vor fi digitalizate, iar conform germanilor, revoluţia digitală v-a schimba radical industria auto.
Digitalizarea procesului de producţie într-un mod inteligent, ar reduce costurile de producţie prin interacţiunea eficientă dintre om şi roboţi. Mercedes-Benz deja a făcut paşi mari în digitalizarea producţiei. În anii 70 ai secolului trecut producătorul german oferea doar trei modele, acum însă, numărul acestora a crescut de zece ori, în timp ce digitalizarea a oferit mai multe posibilităţi de individualizare. Spre exemplu, din porţile uzinei din Sindelfingen extrem de rar când iese două exemplare identice al modelului S-Class. Aceasta se datorează numărului mare de versiuni, dotări şi propulsoare, de la motoare pe benzină şi diesel, la hibrizi şi modele pur electrice. În viitor digitalizarea procesului de producţie va face posibilă crearea automobilelor unice, exact după placul fiecărui client.
Uzina inteligentă (smart factory) va sta la baza digitalizării. Aceasta va răspunde mult mai rapid necesităţilor consumatorilor şi va reuşi să creeze automobile individuale, datorită
datorită identificării rapide al tuturor componentelor din care va fi creat automobilul unic. Uzina inteligentă va fi mult mai flexibilă şi se va adapta mult mai rapid altor procese de producţie, tot-odată utilizând resurse regenerabile şi eficientizând consumul acestora.
La momentul actual Mercedes-Benz standardizează procesele de producţie, pentru a crea viitoarea uzină inteligentă. Pe viitor, germanii vor introduce mai mulţi roboţi şi tehnologii, care vor uşura sarcina lucrătorilor, printre care planşetele şi sistemele de calibrare.
Mai mut decât atât, demonstrând uzina inteligentă cei de la Mercedes-Benz au dezvăluit şi caroseria viitorului E-Class (pe imagine)! Datorită platformei MRA, pe care este bazat şi noul C-Class, viitorul Mercedes-Benz E-Class va
slăbi cu aproximativ 100 kg faţă de generaţia actuală. Viitorul E-Class va marca revenirea celor de la Mercedes-Benz la propulsoarele cu 6 cilindri în linie, care treptat vor exclude din ecuaţie propulsoarele V6
acele din urmă vor fi regăsite doar pe versiunile hibride. Propulsoarele cu 6 cilindri în line vor avea versiuni diesel şi pe benzină cu un volum de aproximativ 3.0 litri. Dieselul twin-turbo va livra în jur de 313 CP.