faţă, din partea stângă. La fiecare pornire şi oprire se simţea un joc scurt, iar apoi şi la virarea roţilor apăruseră sunetele specifice. Planetara originală era disponibilă în stoc şi ne-a costat cam 4,400 lei.
Şi uite că aici sfârşeşte lista pieselor schimbate la nivel de suspensie. Toate sunt consumabile într-un fel sau altul, piese care sunt supuse unei uzări fireşti, iar la cât de defectuoase sunt drumurile Moldovei, aceste intervenţii pe parcursul a şase ani şi un sfert de milion de kilometri parcurşi sunt cât se poate de fireşti.
La nivelul motorului, am schimbat doar ceea ce se schimbă la deservirile tehnice obişnuite filtre, ulei, bujii, uneori şi becuri noi pentru faruri, dar foarte rar. O singură dată a fost nevoie să schimbăm şi cablurile ce duc spre bujii, în set, pentru că unul din acele
cabluri crăpase şi putea lăsa apa să ajungă în locuri nepotrivite. Evident, cureaua generatorului a fost schimbată în limitele fireşti, iar odată cu ea şi rola de întindere. O singură dată am schimbat întreg setul de trei role a motorului.
A făcut vreodată motorul probleme? A avut nevoie de vreo reparaţie, minoră sau capitală? Nu! Motorul funcţionează şi astăzi la fel de ritmic şi perfect ca în primele luni de exploatare nu are scurgeri, nu are pierderi de compresie sau orice alte probleme. Ah, da! Gazul natural comprimat! Ei bine, aflaţi că motorul e mai curat în măruntaiele sale decât ar fi oricare diesel cu un asemenea parcurs în ţara noastră, ba chiar şi un oricare benzinar. Gazul natural comprimat se dovedeşte a fi un combustibil foarte prielnic motorului, dacă acesta are valve adaptate şi un sistem de injecţie gândit pentru el. Aşa
că astăzi, după 250 de mii de kilometri parcurşi, putem spune cu certitudine: alegerea unei maşini cu propulsie bivalentă a fost o decizie mai înţeleaptă decât ne-am fi putut aştepta! Şi după 250 de mii de kilometri, motorul e în stare perfectă! Cu siguranţă vreţi să ştiţi cât de eficient în consum s-a dovedit a fi acest motor! Ei bine, computerul nostru de bord înregistrează consumul mediu de zeci de mii de kilometri, iar la kilometrii parcurşi pe bază de gaz, în ultimii 93,351 de kilometri (!), am înregistrat un consum mediu real de 5.2 kg/100 km, ceea ce înseamnă cam 6.8 metri cubi la o sută de kilometri parcurşi, în regim mixt. Iar asta înseamnă, la un preţ mediu al gazului natural comprimat din ultimii ani, un cost de combustibil de aproximativ 60-65 de bani per kilometru. Ei, ce spuneţi? Acum nu trebuie să vă mai explicăm de ce încă mai exploatăm această maşină, în ciuda celor 250 de mii de kilometri parcuşi!