Acum 40 de ani se lansa predecesorul actualului E-Class, Mercedes-Benz W123
27 Ianuarie 2016, 12:47
Cui dintre noi nu-i unge sufletul acest model? W123 a fost printre primele modele Mercedes-Benz la mâna a doua importate în ţara noastră, atunci când Moldova a devenit independentă, iar formele şi calităţile acestui model s-au întipărit adânc în conştiinţa noastră.

Ei bine, aflaţi că exact în aceste zile, cu 40 de ani în urmă, germanii dezvăluiau această creaţie presei auto pe circuitul Paul Ricard din Franţa. Un tren special comandat de la Deutsche Bundesbahn îi transporta pe jurnalişti din Stuttgart spre coasta mediteraneană a Franţei, unde spre deliciul preseu fuseseră pregătite nu mai puţin de 33 de exemplare ale lui W123. Verdictul presei a fost extrem de pozitiv, aceştia apreciind ingineria modelului, dar şi designul său. Cel mai important verdict – al cumpărătorilor – a fost şi mai încurajator, întregul volum de producţie al primul an fiind vândut în scurt timp după lansarea modelului! În acel an se puteau întâlni şi cazuri când un W123 la mâna a doua era vândut la acelaşi preţ cu unul nou!

În termeni de design, modelul şi-a inspirat formele de la fratele mai mare, W116, predecesorul lui S-Class. Chiar
din momentul premierei modelului au fost disponibilă tocmai nouă variaţii de motorizări, de la 200 D la 280 E, iar calitatea excepţională a asamblării era emanată de fiecare detaliu al vehiculului. La proiectarea modelului s-a atras o atenţie deosebită la siguranţa ocupanţilor, inginerii prevăzând din start spaţii pentru integrarea airbag-urilor, chiar dacă acestea au apărut în calitate de opţiune pe W123 abia în 1982. Celula habitaclului avea o rigiditate sporită, iar în faţă şi spate existau zone masive de absorbţie a impactelor. Portierele aveau un schelet rigidizat, pentru o mai bună protecţie în cazul unui impact lateral.

Printre deliciile tehnice ale lui W123 se numără suspensia faţă cu braţ dublu, preluată de la fratele mai mare, dar şi motoare cu puteri generoase, după standardele acelei vremi. Un motor „gustos”, lansat odată cu W123, era un benzinar de 2.5 litri cu 6 cilindri, care dezvolta 129 CP. Mai târziu, modelul a beneficiat de un turbodiesel la fel de interesant, cu 5 cilindri, pe versiunea 300D, care livra 125 CP.

W123 a fost produs atât în caroserie de sedan, cât şi Estate sau Coupe, în total fiind asamblate peste 2.7 milioane de
unităţi pe parcursul a 10
ani de producţie. Observaţi şi
diferenţa de durată a carierei unui
model pe piaţă în acei ani, tocmai
10 ani în loc de 6-7 astăzi? Şi unde
mai pui că producătorii aveau cu toţii
mult mai puţine modele în gamă, la care să lucreze, generaţie după generaţie. Nu e de mirare că modelele acestor ani şi-au căpătat un asemenea renume de fiabilitate!...
PiataAuto.mdIlie Toma
1
3,519
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!