Astăzi, zăpadă, Moldova: tracţiune spate vs tracţiune faţă cu automobilele redacţionale!
5 Ianuarie 2016, 09:35
Astăzi dimineaţa mulţi dintre noi am avut surpriza unei prime ninsori serioase. Cu siguranţă cei mai mulţi dintre noi au deja maşinile echipate cu anvelope de iarnă, iar până la ora de vârf a dimineţii o bună parte a arterelor capitalei a fost fie curăţată, fie tratată cu material antiderapant, fie pur şi simplu tasată de traficul mai matinal.

Dar noi am pornit astăzi dimineaţă de tot, atunci când zăpada era încă neumblată, mai ales pe străzile mai îndepărtate, acolo unde traficul e aproape inexistent, iar utilajele de curăţare ajung mult mai târziu. Ce spuneţi de o pornire în pantă abruptă
pentru cele două automobile redacţionale ale noastre – Mercedes-Benz C-Class vs Mercedes-Benz B-Class? Punem la încercare tracţiunea spate versus tracţiunea faţă? Trebuie să menţionăm că C-Class-ul e încălţat în anvelope de iarnă Continental, foarte bune, dar cu un grad moderat de agresivitate a lamelelor, pentru ierni mai europene. B-Class-ul, pe de altă parte, e încălţat în anvelope Pirelli cu cel mai agresiv profil, create în special pentru zonele scandinave! Şi are tracţiune faţă.
Nu e greu să intuiţi cine a învins, nu?
C-Class-ul aproape că nu vrea să înainteze cu ESP-ul pornit şi a trebuit să-l dezactivăm manual, ca întotdeauna pe asemenea zăpadă, ca să le permitem roţilor spate să roată zăpada de sub ele în derapaj. Şi uite aşa, în derapaj continuu uşor, cam cu 2,000 rpm, am şi continuat să urcăm panta noastră abruptă, iar spre vârful ei unghiul de înclinare era şi mai mare, şi simţeam că începem a pierde din
inerţie. Am inclus atunci regimul Eco, care limitează un pic cuplul la turaţiile mici, apoi maşina a început a ne scoate pe cadrane o mulţime de avertizări electronice, pe lângă notificarea că ESP-ul e deconectat: frâna de mână inoperabilă (nici n-am atins-o în acest proces de urcare a pantei), ABS inoperabil şi, ca totul să fie complet, indicatorul check engine s-a aprins. În acel moment maşina, dezlănţuită de controlul creierilor electronici, a apucat mai cu încredere carosabilul de sub ea şi s-a zmuncit mult mai ferm spre vârful pantei. Mecanica maşinii i-ar permite mult mai mult decât îi permit creierii electronici, asta e sigur. În vârful dealului, am oprit maşina şi motorul. Am repornit totul, toate indicatoarele se stinseseră, totul era din nou operaţional, maşina nu avusese decât un
moment de panică electronică modernă. Eh...

Dar ce a făcut B-Class-ul în asemena condiţii? A mers ca un SUV, nestingherit, fără pic de derapaj, chiar dacă mergea lent din urma lui C-Class, oprind uneori şi repornind din loc în pantă. Anvelopele bune şi-au spus cuvântul, dar nici ESP-ul n-a trebuit deconectat, maşina înaintând nestingherită. Dimpotrivă, la B-Class ESP-ul cu controlul tracţiunii te ajută atunci când drumul e mai lunecos în loc să te încurce, aşa că maşina a înaintat fără nicio setare suplimentară până în
vârful pantei, cu toţi cei 260 mii de kilometri la bord pe care îi are. Eh, deşi tracţiunea spate e mult mai plăcută în condus şi dă senzaţii cu totul magnifice în cele mai multe ipostaze, în asemenea ipostaze hibernale de pante necurăţate tracţiunea faţă a învins. Dacă nu vreţi să treceţi la tracţiune faţă, soluţia e simplă pentru asemenea ierni: tracţiunea integrală, în cazul celor de la Mercedes-Benz e vorba de minunatul lor sistem 4MATIC.

Voi ce tip de tracţiune preferaţi? Cum v-aţi descurcat astăzi dimineaţă?
PiataAuto.mdIlie Toma
2
7,980
GALERIE FOTO (2 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!