Două din cinci automobile noi vândute în Moldova sunt SUV-uri!
18 Ianuarie 2016, 08:44
SUV-urile, în special cele mai compacte, înregistrează un trend puternic de creştere cam peste tot în lume, dar în Moldova, în condiţiile drumurilor avariate ale ţării noastre, acestea par să muşte o cotă tot mai
determinantă din totalul vânzărilor din ţara noastră. Şi aici vorbim de SUV-uri de tot soiul, premium şi non-premium, de talie mare şi compactă, şi mai puţin de cele ultra-compacte, care încă mai au dificultăţi în a convinge masiv clienţii
din Moldova. Astfel, în 2015 SUV-urile au cumulat o cotă de piaţă de 40% în Moldova, ceea ce înseamnă că 2 din fiecare 5 maşini noi vândute au fost SUV-uri!
Din totalul cifrei de vânzări a SUV-urilor, 913 le revin mărcilor non-premium şi 565 – mărcilor premium. Cel mai bine vândut SUV în Moldova e Dacia Duster, cu 107 unităţi, urmat îndeaproape de Hyundai Tucson, cu 105 unităţi, şi Hyundai Santa Fe, cu 92 unităţi.
Proaspăt lansatul Suzuki Vitara a înregistrat vânzări excelente în 2015, deşi a fost disponibil, practic, doar jumătate de an pe piaţă – 88 de unităţi. Modelul nipon este urmat de Toyota RAV4, care a cumulat 84 de unităţi vândute.
Topul este continuat de un SUV premium – e vorba de germanul BMW X5, cu 67 de unităţi vândute în 2015. Nissan Qashqai a marcat un rezultat
apropiat, de 65 de unităţi, iar Porsche Cayenne a reuşit să convingă 47 de conaţionali de-ai noştri, iar gigantul Land Rover Range Rover a convins 45 de cumpărători.
Topul este continuat de un alt SUV premium, de această dată mai compact – Volvo XC60, cu 39 de automobile vândute. Foarte aproape se clasează
şi mastodontul Toyota Land Cruiser 200, cu 38 de unităţi vândute, urmat de Audi Q5, cu 37 de unităţi. În clasament urmează britanicul Range Rover Sport, cu 32 de unităţi, Chevrolet Captiva cu 30 de unităţi, Chevrolet Trax, cu 29 de unităţi, Range Rover Evoque, cu 28 de unităţi şi Skoda Yeti cu acelaşi număr de unităţi. Aici trebuie
să menţionăm popularitatea mare şi a modelului Mercedes-Benz ML / GLE, care, din cauza redenumirii la mijloc de an şi includerii într-o cifră comună atât
a vânzărilor lui GLE, cât şi a lui GLE Coupe, are parametri statistici mai puţin clari. Totuşi, e cert că familia ML / GLE / GLE Coupe a celor de la Mercedes-Benz s-a vândut în număr de 46 de
unităţi. Un start relativ bun în vânzări l-a avut şi noul Volvo XC90, marcând 20 de unităţi vândute până la sfârşitul anului, dar şi modele precum Lexus NX şi Mercedes-Benz GLC, ambele cu câte 11 unităţi vândute.

Maşinile compacte de segment B, care ocupau în mod tradiţional cea mai
mare cotă de vânzări în ţara noastră, s-au vândut în 2015 în număr de doar 784 unităţi, ceea ce denotă evident o afectare economică în 2015 mai ales a cumpărătorilor din segmente incipiente ale pieţei de automobile noi.

Printre cele mai puţin populare segmente de automobile în preferinţele
moldovenilor se numără hatchback-urile ultra-compacte de oraş, vândute în număr total de doar 28 de unităţi într-un, pick-up-urile, vândute în număr de 16 unităţi şi coupe-urile şi decapotabilele sport, vândute tot în număr de 16 unităţi.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
3,318
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!