Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Sisteme de siguranţă? SKODA Superb Combi TDI 4x4 ne-a salvat!

29 Februarie 2016 - 14:37
Ilie Toma
Sisteme de siguranţă? SKODA Superb Combi TDI 4x4 ne-a salvat!
Începutul acestei zile prevestea mult soare şi multă bună dispoziţie la bordul lui Skoda Superb în primele sute de kilometri de traseu expediţional pe care aveam să-l facem. Pornisem pe una din autostrăzile germane fără limită de viteză şi, dacă la început de drum traficul din apropierea oraşelor din jurul Frankfurtului ne limita la o viteză de maxim 120-130 km/h, atunci ceva mai spre sud traficul s-a rarefiat şi ritmul autostrăzii ne dicta o viteză relaxată de 170-190 km/h! Da, Skoda Superb Combi TDI 4x4 merge relaxat şi sigur cu o asemenea viteză, motorul rămâne destul de silenţios, iar ambianţa interioară e încă suficient de liniştită să poţi purta discuţii la voce înceată.

În acele momente pe autostrăzile germane am tot întâlnit zeci de olandezi, germani şi tot soiul de alţi europeni de prin preajmă ce călătoresc în week-end. Cam jumătate dintre ei călătoreau cu break-uri, iar la un moment dat m-am pomenit înconjurat de vreo 5 break-uri, de mărci diferite, care mergeau în acelaşi tempou de 170-190 km/h spre destinaţiile lor. În acel moment, conducând şi eu un break m-am simţit la fel de european ca şi toţi ceilalţi, având impresia unei alegeri corecte şi foarte raţionale. Pe asemenea trasee, n-ai nevoie de un SUV, de exemplu, iar un break, mai ales cu tracţiune integrală, cum e cazul nostru, îţi poate furniza toate avantajele preţioase de călătorii de vacanţe spre destinaţii de mare altitudine!

În aceste condiţii de soare, traseu uscat şi vizibilitate excelentă, viteza ajungea adeseori şi până spre 200 la oră. Dar, totuşi, 180 km/h cred că era o medie menţinută mai des. La un moment dat, autobahn-ul urca în pantă, iar noi eram parte a unui flux de maşini de pe banda stângă extremă, ce conduceau un pic mai rapid ca cei de pe benzile alăturate, noi ţinând acel tempou în jur de 180 la oră. Când am ajuns în vârful pantei şi ea a început a se îndrepta niţel, am observat brusc în faţa mea o coloană de câteva maşini care frânau la maxim! Piciorul meu a lăsat imediat acceleraţia şi s-a îndreptat în acea clipită, simţită cu încetinitorul parcă, spre pedala de frână. Iar în acel scurt moment în care piciorul meu a făcut drumul de la o pedală la alta, în dorinţa de a apăsa cât mai repede frâna, maşina a fost mai rapidă în reacţii decât mine şi a scos un sunet strident, acţionând la maxim frânele. În fracţiunea următoare de secundă piciorul meu ajunsese şi el pe frână şi între timp mâna dreaptă mersese direct pe butonul de avarie, ca să conectez luminile de avarie şi să-i previn şi pe cei din spatele meu să frâneze cât mai curând, deşi ştiu că la o frânare atât de intensă stopurile de frână ale lui Superb Combi luminează intermitent. Procesul de frânare la maxim a continuat pentru încă nişte fracţiuni de clipă – aveam vreo 180 totuşi, iar ochii mei tot priveau în acele momente în faţă, în speranţa că maşina se va opri în timp util, dar şi în spate, în speranţa că alţii vor reuşi şi ei să oprească! Peste un moment ce poate fi cu greu cuantificat ca durată, Skoda Superb Combi TDI 4x4 era complet oprită, iar în faţa barei de protecţie mai era un pic mai mult de un metru până la maşina din faţa noastră, iar maşina din spate reuşise să oprească şi ea în distanţă utilă. În total, se adunaseră vreo 10-12 maşini care au frânat la maxim una după alta, de la o viteză imensă, şi doar o minune a făcut ca să nu se întâmple nici un accident! Cauza acestei situaţii stupide a fost un Peugeot 8007 din faţa acestei coloane, care, nu ştiu din ce cauză, a oprit pur şi simplu brusc pe autobahn, pe banda stângă! Nu vreau să cred că cineva a putut face un asemenea gest din prostie, şi tind să cred mai degrabă că a fost vorba de vreo problemă tehnică la acel model, pentru că ştim că era unul tare stricăcios. Dar e cert faptul că am fost cu toţii la un pas de dezastru. Şi am fost salvaţi! Poate aş fi reuşit să opresc maşina şi fără frânarea ei automată, nu pot spune cu certitudine. Dar, în acel moment, am simţit că acea fracţiune de secundă în care maşina mi-a luat-o pe dinainte şi a acţionat mai repede frâna, a făcut diferenţa! Aşa că, dragii noştri, sistemele de siguranţă nu sunt doar nişte itemi aşa, pur opţionali, într-o listă de preţuri, ci sunt nişte chestii care vă pot feri cu adevărat de tragedii. Gândiţi-vă la securitate, mai ales atunci când vă transportaţi familia la bord! Ce mai, astăzi SKODA Superb Combi TDI 4x4 ne-a salvat! Iar atunci când cineva te salvează, îi datorezi cel puţin un mulţumesc! Aşa că, mulţumesc Skoda!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (5 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter