Concorso d’Eleganza 2016: Supercar-urile de demult
21 Mai 2016, 13:44
Noţiunea de supercar nu este una proprie doar ultimelor decenii din lumea auto. Ambiţia vitezelor mari şi timpilor mici de prindere a acestor viteze s-a născut la foarte puţin timp de la inventarea motorului cu ardere de internă şi definitivarea primelor
automobile de serie. Anul acesta la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este şi-au făcut apariţia 5 supercar-uri produse încă înainte de anul 1945, supercar-uri care, la vremea lor, au fost adevăraţi pioneri în design şi tehnologie, oferind şoferilor lor experienţe unice. Se
întâmpla pentru că în acele timpuri viteza de 200 km/h era considerată o barieră magică, ce poate fi depăşită doar de cele mai desăvârşite creaţii pe patru roţi. Iar maşinile pe care vi le aducem astăzi în faţă sunt dintr-acele, desăvârşite până la absolut!
Aston Martin International, 1932

Dacă v-aţi pus vreodată întrebarea puţin probabilă câte maşini Aston Martin au primit caroserie deasupra unui şasiu creat pentru cursele LeMans, în vremurile în care şasiul şi caroseria era două componente separate ale unui automobil, aflaţi că răspunsul este 1. Doar această maşină din
imagine. Pentru că ea a aparţinut fratelui şefului de design Aston Martin, care le crea caroseriile pentru şasiurile Aston. După achiziţionarea şasiului, Enrico Bertelli, pentru că aşa-i spunea tipului, a creat o caroserie cu acoperiş, care să-i protejeze pe copiii lui de ploile englezeşti în timp ce-i ducea la şcoală. Aşa s-a născut această maşină unică, iar în timp proprietarii săi nu s-au
ruşinat să-i aplice soluţii tehnice deocheate pentru a-i lungi viaţa. În 1945 vehiculul a primit un nou motor de 3.0 litri şi nişte piese de Lancia la şasiu, iar în 1988 un alt motor, de această dată de Rover, a venit sub capotă. Restaurarea maşinii a pornit în anul 2015, pentru a-i reda gloria de altă dată.
Austro Daimler ADR 6 Bergmeister, 1932

Maşina asta a fost creată de bunul prieten şi designer al lui Ferdinand Porsche, după principiul alegerii celor mai bune componente ale vremii. Deşi pe dinafară pare un automobil luxos
obişnuit al acelor vremuri, sub caroserie se ascunde un adevărat supercar de curse, cu un motor de 3.6 litri, cu 6 cilindri în linie şi cu o compresie neobişnuit de mare pentru acele vremuri, de 7.3:1. Asta a făcut posibilă dezvoltarea unei puteri de tocmai 120 CP la 4,500 rpm, care putea împinge
maşina până la o viteză de 160 km/h. Iar titlul de „Bergmeister”, adică meşterul munţilor, i-a revenit graţie aceluiaşi motor, care o făcea extrem de savuroasă în urcuşurile montane din Alpii austrieci!
Lancia Astura Serie II, 1933

La scurt timp după apariţia Lanciei Astura, producătorul de caroserii Castanga a creat pentru ea o versiune de caroserie extrem de aerodinamică, cu un design vizionar pentru acele
vremuri. Odată cu modificarea caroseriei, a fost scurtat şi ampatamentul, la doar 2.88 m, iar motorul de 2.6 litri a fost înlocuit de un V8 de 3.0 litri, de 82 CP, care se regăseşte şi astăzi pe maşina adusă la Concorso, iar legătura acestui exemplar
cu concursul la care ne aflăm noi astăzi e extrem de strânsă. În 1935 maşina a păşit linia de start la cursa de 24 ore de la Pescara, iar 5 săptămâni mai târziu era arătată aristocraţiei vremuri la acelaşi Concorso d’Eleganza!
Bugatti 56 SC Atalante, 1937

Modelul acesta e unul din cele mai
renumite supercar-uri ale vremii şi
unul din cele mai renumite
modele Bugatti. Literele SC din
numele modelului semnifică existenţa
unui supercharger la motor, un
compresor mecanic cu alte cuvinte,
care împingea puterea la
tocmai 200 CP! În anul 1937! Nu e de mirare, deci, că acest supercar interbelic putea alerga până la o viteză de 210 km/h!
Alfa Romeo 6C 2500 Sport, 1944

Dacă luăm în considerare contextul istoric al anului 1944, e o adevărată minune că în Europa se mai creau automobile de lux, supercar-uri, la vremea în care distrugerile războiului al doilea mondial ajunseseră la un apogeu dramatic, mai ales că aproape toţi producătorii îşi orientau eforturile spre
producţia de război. Aşadar, nu e de mirare că doar trei şasiuri de Alfa Romeo 6C 2500 au fost create pe parcursul anului 1944, două dintre care au primit ulterior caroserii coupe şi o a treia – decapotabilă. Mai mult ca atât, cele 3 maşini au fost produse doar pentru că au fost comandate de oameni din ţări neutre pe timpul războiului – în cazul acestei maşini, din Suedia. Sub
capotă e amplasat un motor de 6 cilindri şi 2,443 cm cubi.

Staţi pe aproape, vor urma noi relatări speciale de la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este!
PiataAuto.mdIlie Toma, din Italia
0
2,944
GALERIE FOTO (26 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!