Concorso d’Eleganza 2016: caracterul GT e nemuritor
25 Mai 2016, 10:03
„GT” e combinaţia de litere cu cea mai sonoră semnificaţie în lumea auto, sinonim al plăcerii supreme de condus şi al pasiunii pentru condus, or, Gran Turismo presupune plăcerea adevărată a condusului chiar şi pe distanţe
lungi. Astfel, GT e o combinaţie ce poate fi găsită în numele sau variaţiile modelelor speciale din tabăra aproape fiecărui producător, fie că e vorba de modelele zilelor noastre, sau de unele dintre modele produse de-a lungul
istoriei. Iar altele, care nu fac uz neapărat de combinaţia GT în nomenclatură, poartă oricum caracterul acestei filosofii. Continuăm poveştile de la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este cu aceste maşini!
Pegaso Z-102, 1951

Istoria lumii auto nu prea cunoaşte o zvâcnire atât de ambiţioasă precum ideea naşterii mărcii spanione Pegaso. Şeful de design al acesteia, Wilfredo Ricard, plecase de curând de la Alfa Romeo şi şi-a început eforturile de
dezvoltare a unui nou Gran Turismo în anul 1950, dorindu-şi să creeze un model demn de concurenţa acelei vrei în aspect, dar care să-i lase pe toţi concurenţii în urmă. Modelul rezultat a fost unul cu propulsor V8 de 2.8 litri cu patru carburatoare Weber, bară de torsiune pe puntea spate şi o cutie de
viteze montată în apropierea axului spate, adăpostită într-o carcasă de aliaj de magneziu. Doar 86 de asemenea automobile au fost create, cu 30 de stilizări ale caroseriei, iar exemplarul de la Concorso este numărul 2, fiind astfel cel mai vechi exemplar Pegaso din lume, păstrat până astăzi!
Ferrari 250 Europa, 1953

Modelul ăsta a produs un adevărat şoc fanilor Ferrari în 1953, la Salonul auto de la Paris, prin inserţiile opulente de crom, forma neobişnuită a aripilor spate
precum şi combinaţiile dintre zonele masive vopsite în negru şi cele vitrate. Totuşi, maşina era, în esenţă, o evoluţie faţă de mai vechiul model Ferrari 350 Mexico Berlinetta. În ciuda acestui fapt, impactul pe care l-a produs 250 Europa
i-a determinat rolul crucial de a porni linia de design pentru una din cele mai legendare serii de modele Ferrari – 250. Exemplarul de la Concorso are sub capotă un motor V12 de 3.0 litri şi 200 CP.
Lancia Aurelia B52, 1953

Atunci când a fost lansată Lancia Aurelia, lumea auto a fost cutremurată de o adevărată senzaţie, or, Lancia era
în acei ani una din cele mai inovative mărci. Iar noua Aurelia era atât de avansată în materie de design şi soluţii inginereşti, încât oamenii au avut nevoie de timp pentru a-i înţelege adevărata
valoare şi importanţă. E suficient să enumerăm doar câteva din atributele inovaţionale ale Aureliei: motor V6 din aluminiu, cutie de viteze montată pe spate, suspensie spate independentă.
Aston Martin DB4 GT Zagato, 1961

Colecţionarii de maşini se arată convinşi că, atunci când, în 1960, tânărul designer al celor de la Zagato s-a apucat să deseneze această maşină,
s-a inspirat din formele lui Ferrari 250 GT SWB. Creaţia designerului Zagato a ieşit mai frumoasă decât opera din care s-a inspirat, Aston Martin DB4 GT Zagato fiind una din cele mai frumoase maşini ale timpului său şi unul din
modelele cele mai căutate de
colecţionarii de astăzi, însă doar
19 asemenea bijuterii au fost
produse. Sub capota maşinii e
montat un motor cu 6 cilindri în linie,
de 3,670 cm cubi.
Bizzarrini GT Europa 1900, 1968

Marca Bizzarrini sună la fel de bizar pentru cei mai mulţi dintre noi precum o sugerează numele său. Dar, de fapt, acest model era al doilea creat de italianul Giotto Bizzarrini, după succesul primului, numit GT Strada 5300. El îşi dorea o să creeze maşina supremă, accesibilă oricui şi-şi dorea o producţie în serie mare. Având relaţii foarte bune
cu General Motors la acea vreme, Bizzarrini a renunţat la ideea iniţială de a folosi un motor de Fiat pe noul său model şi a optat pentru un motor de 1.9 litri de la Opel. Propulsorul a fost, aşadar, prea puţin emoţional pentru a livra adevărata plăcere în condusul unei maşini GT, însă formele maşinii au fost deosebit de apreciate, semănând cu cele ale modelului mai mare. Totuşi, Giotto Bizzarrini nu şi-a putut îndeplini
cu adevărat visul din cauza problemelor financiare, doar 11 asemenea prototipuri pre-producţie de serie fiind asamblate.

Staţi pe aproape, vor urma noi relatări speciale de la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
2,505
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!